Broń | Podstawy Quake III Arena poradnik Quake III: Arena
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Broń
[1] GAUNTLET - Podstawowe wyposażenie każdego wojownika. Elektryczna kosiarka zamontowana na nadgarstku nie jest może najlepszą bronią, jednak zabawa ze zfragowania nią przeciwnika jest wyśmienita. Nie można znaleźć jej na żadnej mapie, jest od początku dostępna, a jej największym atutem jest brak potrzebnej amunicji. | |
[2] MACHINEGUN - Doskonale spisuje się w pojedynku jeden na jednego, szczególnie jeśli przeciwni dysponuje czymś mocniejszym, na przykład Railgunem, to zfragowanie go maszynówką jest wspaniałym przeżyciem. Ma sporą ilość amunicji i jest dostępna zawsze do początku gry. | |
[3] SHOTGUN - Futurystyczny wygląd tej strzelby może na pierwszy rzut oka zmylić niejednego gracza. Jednak osoby potrafiące zrobić z niego dobry użytek zdobędą fraga praktycznie w każdej sytuacji. Duży rozrzut przeszkadza jednak w użyciu Shotguna na dużej odległości i w rozległych pomieszczeniach | |
[4] GRENADE LAUNCHER - W zamierzeniach broń miała być ciekawą alternatywą rakietnicy, jednak w praktyce broń ta okazuje się mało przydatna. Granaty wyrzucone z dużej wysokości mają tendencję do dalekich odbić i często detonują się w powietrzu, zamiast na przeciwniku. | |
[5] ROCKET LAUNCHER - Najlepsza broń dostępna w grze! Jej skuteczność i frajda z użycia po prostu detronizuje pozostałe pukawki. Siła wybuchu rakiet może ranić przeciwników nawet znajdujących się parę metrów od miejsca detonacji. Najlepiej jest stosować ją przeciwko całej grupce, co zaowocuje paroma fragami. Poza tym odpowiednie użycie rakietnicy pozwala na wykonywanie dalekich skoków. | |
[6] LIGHTNING GUN - Doskonale spisuje się w długich, prostych korytarzach, gdzie przeciwnik nie ma miejsca na wykonanie uników na boki. W dużych pomieszczeniach jest mało skuteczna ze względu na specyfikę prowadzenia ognia. Ogólnie jest świetna i należy wyćwiczyć jej obsługę do perfekcji. | |
[7] RAILGUN - Bron ta przeznaczona jest dla prawdziwych maniaków, a jej obsługa wymaga wielu godzin ćwiczeń. Pojedyncza wiązka, które wyrzuca z siebie ta spluwa może dać fraga za pierwszym trafieniem! Dlatego tak ważnym jest nauczenie się celnego oddania strzału w biegającego przeciwnika. Najlepszymi do tego są długie korytarze, ponieważ w dużych pomieszczeniach szansa trafienia jest bardzo niska. | |
[8] PLASMA GUN - Świetna maszynówka prująca w przeciwników kulami plazmy. Jest bardzo skuteczna na jednego, jak i wielu przeciwników. Potrafi ranić także graczy znajdujących się niedaleko zetknięcia owej kuli z przeszkodą, jednak obrażenia są znikome. Obsługa tej broni nie jest skomplikowana, więc należy używać jej w miarę możliwości jak najczęściej. | |
[9] BFG10K - Jest to zmodyfikowane BFG z QII. Zmniejszono trochę jego siłę rażenia i zmieniono tryb strzału, jednak dalej jest to najmocniejsza broń w grze i tak samo rzadko spotykana. Jeżeli jednak uda się ją zdobyć, to liczba fragów sama będzie szła w górę. Najlepiej jednak używać jej przeciw grupie przeciwników. |