Szybka symulacja - okienko przedetapowe | Założenia taktyczne poradnik Pro Cycling Manager: Tour de France 2010
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Szybka symulacja - okienko przedetapowe
W trybie szybkiej symulacji kluczem do sukcesu jest ustalenie odpowiedniej taktyki. Dużo zależy tu od ukształtowania trasy - na etapy płaskie można pokusić się o większą liczbę tzw. zawodników wolnych - kolarzy, którzy z reguły nie mają nakreślonych żadnych zadań taktycznych, z kolei etapy górskie wymagają głównie koncentracji na liderze i sprecyzowania zadań dla pomocników.
W etapach górskich wyznaczamy 4-5 pomocników - będą oni potrzebni do opieki nad liderem (w tym przypadku jest nim Alberto Contador). Ich zadaniem będzie zaopatrzenie w bidony z wodą, asekuracja możliwych ucieczek przeciwników i likwidowanie wypadów konkurencji. Pomoc w ucieczkach jest opcjonalna i zależy od taktyki ustalonej dla lidera grupy - jest ona potrzebna przy ustawieniach Podejmij ryzyko i Ucieczka. Zawodnicy wolni radzą sobie sami bez pomocników czy nakreśleń taktycznych. Liderowi możemy zaproponować długość finałowego sprintu, kilometr na którym dojdzie do ucieczki czy walkę o bonifikaty czasowe na premiach górskich oraz sprinterskich.
W przypadku etapów płaskich rola pomocnika jest mniej ważna i można wyznaczyć ich mniejszą ilość. Gdy jednak mamy do czynienia z odcinkiem o długości powyżej 200 km, warto do pomocy liderowi wyznaczyć nawet połowę teamu. Jednego z pomocników bądź sprinterów możemy wyznaczyć do ucieczki - wtedy to będzie mógł on powalczyć o premie. Tak naprawdę jednak powodzenie ucieczki będzie zależało od warunków pogodowych, dlatego w briefingu sprawdzamy przewidywaną aurę.