Night in the Woods: Rozdział 2 - opis przejścia poradnik Night in the Wood
Ostatnia aktualizacja: 8 czerwca 2020
Drugi rozdział zaczniesz od pobudki. Najlepiej znów skorzystać z komputera. Dowiesz się z niego, że Gregg oraz Bea proszą cię o spotkanie. Na parterze porozmawiaj z mamą i wyjdź z domu. Najpierw zajrzyj do Bei, ponieważ jest bliżej i po krótkiej rozmowie udaj się do Gregga.
Trening kapeli może się podobać graczom Guitar Hero.
Podczas rozmowy z nim wybierz opcję, która pozwoli ci przenieść się na trening kapeli. Znów będziesz musiał przejść tę samą minigierkę. Wciskaj odpowiednie klawisze w odpowiedniej kolejności, co może być dosyć trudne. Nie musisz jednak tego przechodzić, możesz nawet zabrać ręce z klawiatury. Od wyniku minigierki zależy reakcja znajomych.
Jednakże reakcja znajomych będzie pozytywna lub negatywna. Po treningu będziesz mógł porobić coś z Beą lub Greggiem.
Wybór Gregga 1
Jeśli wybierzesz Gregga, będziesz towarzyszył mu w wyprawie do opuszczonego sklepu, gdzie ma się spotkać ze znajomym. Przez dłuższą chwilę odbywać będzie się tylko sam dialog, ale w pewnym momencie wasza grupka napotka zamknięte drzwi. Żeby znaleźć klucz, musisz wskoczyć po półkach do biura na piętrze. Musisz zrobić to podobnie jak na początku gry ze wskakiwaniem na drzewo po ponumerowanych słupkach. Musisz wziąć rozbieg i wskakiwać za jednym zamachem bez przestojów.
W pokoju, do którego dotrzesz, będą trzy maski, więc wybierz jedną dla Gregga. Po wybraniu jednej znajdziesz się na schodach i będziesz musiał poruszać się zgodnie ze strzałkami. Jeśli popełnisz błąd, będziesz musiał rozpocząć od początku. Jeśli jednak zrzucisz Gregga kilka razy, ten się zdenerwuje i pojedziecie windą.
Po tym wszystkim pójdziecie coś zjeść, a Mae powie Greggowi, by otworzył usta. Spróbuj teraz trafić pierogami do buzi Gregga.. Jeśli jednak będziesz trafiał go w twarz, Gregg powie, że to marnotrawstwo pierogów.
Po całej tej akcji wrócisz do domu na noc. Przed pójściem spać możesz jeszcze porozmawiać z ojcem oraz sprawdzić komputer.
Wybór Bei 1
Po wyjściu z Beą spędzisz chwilę w samochodzie, aż w końcu dojedziecie do parku rozrywki. Gdy będziesz już w lunaparku, możesz się rozejrzeć i podyskutować z koleżanką o starych czasach.
W końcu wejdziecie do sklepu oznaczonego "Urevolution".
W środku zamienicie jeszcze parę słów i rozpocznie się minigierka. Gra polega na chwyceniu przedmiotu, a następnie umieszczenie go w torbie tak, by sklepikarz tego nie zauważył. Jeśli spojrzy w twoja stronę, musisz zostawić przedmiot, póki nie odwróci wzroku.
W kolejnej grze musisz zagadywać sklepikarza tak by Bae udało się coś ukraść. Dwie poprawne kwestie jakie musisz wypowiedzieć to:
"You-Revolution, or like You're-revolution?", "That really dumb".
Teraz musisz dojść z Bae do stolika i po dość długiej pogawędce wejdź piętro wyżej, wskocz po czerwonych skałach i dotknij urządzenia z niebieskim paskiem, aby wyłączyć prąd.
Potem czeka cię jeszcze kilka scenek. Po wszystkim wrócisz do domu.
Gdy zaśniesz, znów nawiedzi cię sen. Żeby sen się zakończył, musisz odnaleźć małe wieże, w których pojawią się grajkowie, gdy podejdziesz blisko. Jednego znajdziesz od razu po lewej. Dwóch jest po prawej, ale aby do nich dotrzeć, musisz się trochę powspinać. Ostatni po lewej na górze, gdzie musisz przejść po linach, a potem wskoczyć z niej na półkę. Gdy już odkryjesz ich wszystkich, wróć na miejsce startowe, a sen się zakończy.
Gdy się obudzisz, sprawdź komputer i dowiesz się, że od kiedy Angus wyjechał z miasta, to Gregg czuje się samotny. Dzisiejszy dzień również możesz spędzić z Greggiem lub Beą.
Wybór Bei 2
Wybierając Bei'ę będziesz zmuszony towarzyszyć jej podczas dojazdu do klienta w celu napraw. Poczekaj aż wszystkie sceny przelecą i znajdziecie się w piwnicy. Kiedy Bae będzie zajęta naprawą, ty możesz wskoczyć na szafkę i wziąć z niej wędkę. Potem weź żółty wentylator, rakietę tenisową oraz zielonego krasnala ogrodowego.
Podejdź wtedy do pieca i podejmiesz kilka wyborów, dzięki której możesz "pomóc" w naprawie. Nieważne jakich wyborów dokonasz, Bae i tak sama wszystko naprawi, zanim Ty zdążysz wykonać swój niecny plan.
Gdy naprawa zostanie zakończona, udacie się do wyjścia. Okaże się jednak, że starsza pani zamknęła was w środku. Podejdź do pieca i daj Mae się namyślić, wtedy możesz pójść i wziąć kij baseballowy, by móc uderzyć nim w piec. Dzięki temu babcia usłyszy łomot i otworzy wam drzwi.
Teraz musisz zaimponować Bai czymś magicznym. Pobiegnij w prawo, aż dojdziesz do wiatraka. Pozbieraj świetliki (po prostu przebiegnij się) i wróć do Bai, by fabuła posunęła się do przodu. Jeśli nic się nie stanie, to po prostu nie zebrałeś wszystkich świetlików.
Po powrocie jak zawsze przed snem sprawdź komputer.
Wybór Gregga 2
Gdy pójdziesz z Gregiem, po krótkiej scence pojawicie się przed pewnym samochodem, a kolega namówi cię do zniszczenia go. Akurat masz w ręce kij, więc niszczenie go za pomocą klawisza interakcji (domyślnie: C) nie powinno być trudne.
Następna minigierka polega na wyciągnięciu akumulatora. Najpierw usuń liście, które go pokrywają za pomocą przesuwania ręki. Potem masz dwa zamknięcia do odblokowania. Mimo wszystko porazi cię prąd i będziesz świadkiem scenki odgrywanej w twojej podświadomości. Potem razem z Greggiem wrócicie do apartamentu.
Następnie Gregg poprosi cię o pomoc w złożeniu robota. Na początku musisz tylko podłączyć klamrę do czerwonego końca akumulatora. Teraz będziesz musiał po prostu złożyć robota. Nie ma jednego rozwiązania. Po prostu ustawiaj części wedle uznania, a gdy uznasz, że jest gotowy, kliknij na podobiznę robota w prawym, górnym rogu.
Teraz pozostało już tylko włączenie zasilania. Musisz poklikać kilkakrotnie, ponieważ za pierwszym razem zasilanie nie zadziała. Po wszystkim wróć do domu i kładź się do spania.
Podczas snu znów nawiedzi cię koszmar, podczas którego musisz zrobić dokładnie to samo, co podczas drugiego snu, czyli odkryć czterech grajków w punktach rozrzuconych po mapie, a następnie wrócić na miejsce początkowe.
Następnego dnia możesz znów wyjść na pole i porozmawiać przyjaciółmi. Będzie czekał na ciebie ten sam wybór co zazwyczaj.
Możesz też przejść do trzeciej lokacji na prawo, a potem po schodach w górę (tam gdzie jest wejście do metra). Wcześniej to przejście było zamknięte, a teraz zostało otworzone. Dzięki temu dostaniesz się do kościoła, gdzie odbywa się pewne zgromadzenie. Zobaczysz scenkę.
Potem możesz wrócić do wyboru z kim chcesz spędzić dzień:
Wybór Gregga 3
Na początku dnia z Greggiem wybierzecie się na wspólną podróż rowerem. Musisz poczekać, aż dojedziecie do lasu. Tam dopiero zacznie się rozmowa. Okaże się, że bohaterowie chcą walczyć ze sobą na noże dla zabawy. Ten kto trafi 3 razy, wygrywa. Aby przesuwać ręką, używaj przycisków poruszania się, a do wyprowadzania ciosów naciśnij klawisz interakcji (domyślnie C). Nie poddawaj się jeśli za pierwszym razem ci nie wyjdzie. Kolega da ci jeszcze kilka szans na odkucie się.
Po skończonej walce Gregg wpadnie na pomysł, by złamać drzewo, na którym stoicie. Musisz więc trochę z nim poskakać, by drzewo pękło.
Po tym czeka cię kolejne wyzwanie. Musisz trafić w cel z kuszy. Najlepiej próbuj trafić we wszystko, by odblokować jak najwięcej z dostępnych kwestii Gregga. Uwaga: Ptaków nie da się ustrzelić.
Po tym wszystkim czeka cię jeszcze dłuższa rozmowa, po której wrócisz do domu, mogąc znów iść spać. Możesz też porozmawiać parę razy z ojcem i poprosić go o przestawienie pudeł w pokoju na piętrze. Zrobi to później.
Wybór Bei 3
Gdy pójdziesz z Beą, znajdziesz się w sklepie. Bea poprosi cię o wybranie trzech składników z półek, by móc potem zrobić obiad. Masz pełną dowolność i możesz wybrać co tylko chcesz. Gdy wybierzesz trzy rzeczy, wróć do Bei.
Po tym wszystkim czeka cię parę scenek bez twojego aktywnego udziału, po czym znajdziesz się w domu Bei. W jej domu rozegra się parę scen w których będziesz musiał wybrać parę kwestii jednak żadna z nich nie będzie dobra. Tam rozegra się kłótnia, po której wrócisz do domu.
Po wejściu do łóżka czeka cię kolejny sen. Znów musisz szukać czterech grajków. Jeden znajduje się na górze po prawej stronie, a drugi na dole po lewej. Po trzeciego musisz wspiąć się jak do pierwszego, ale skręcić w lewo w stronę wielkiego napisu. Po czwartego wejdź na wieżę jak do pierwszego i skocz w połowie w prawą stronę na dachy, a po chwili znajdziesz ostatnią. Teraz wróć do miejsca startowego.
Gdy teraz się obudzisz, okaże się, że jest Halloween. Jeśli porozmawiasz z mamą, pokłócicie się o twoją przyszłość. Możesz teraz wyjść na dwór i gdy dobiegniesz do połowy miasteczka, zobaczysz policjanta blokującego drogę. Możesz z nim porozmawiać, a gdy go miniesz Mae sama się zatrzyma i powie, że powinna wrócić do domu i przygotować się na wieczór. Możesz też zawitać do Gregga i pójść z nim na złomowisko, by potłuc trochę lamp które on będzie ci rzucał.
Nie ważne czy to zrobisz, czy też nie, powinieneś wrócić do domu.
By przygotować się na wieczór, podejdź do lustra w swoim pokoju i daj Mae się przygotować. Później nastanie noc, a ty możesz wyjść na zewnątrz. Pójdź teraz do sklepu Bae i zacznij rozmowę, która będzie prowadzić do spektaklu przygotowanego w Halloween. Podczas występu możesz wybierać różne kwestie, które będą prowadziły do różnych komentarzy ze strony twoich znajomych. Możesz wybierać poważne kwestie albo śmieszne, by wprowadzić twoich znajomych w zakłopotanie. Jednak wszystko skończy się tak samo.
Po zakończeniu ceremonii wylądujesz na zewnątrz i będziesz świadkiem prawdopodobnego morderstwa. Mae oczywiście pobiegnie za sprawcą. Biegnij cały czas prosto, aż w końcu zobaczysz sprawcę na wzgórzu. Za tobą pojawi się policjant, ale mordercy już nie będzie. Zostaniesz odwieziony do domu.
W następnej sekwencji zostaniesz jednak przeniesiony do lasu, a ekran zmieni barwę na czerwoną. Idź przed siebie, a rozdział się zakończy.