Gadżety | Rozgrywka Need For Speed Hot Pursuit poradnik Need For Speed: Hot Pursuit
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Gadżety
W grze dostępnych jest kilka broni - gadżetów. Podczas zmagań mogą je używać zarówno ścigane auta jak i radiowozy. Do misji z góry przypisane są dane gadżety oraz ich liczba - nigdy nie ma ich za dużo, więc warto z nich korzystać z głową. Niektóre gadżety dostępne są tylko dla jednej ze stron zmagań - z innych korzystać mogą wszyscy.
Kolczatka
549
| 550
|
Śmiercionośna broń, którą wypuszcza się za swoim autem [549]. Rozkłada się w ciągu ułamka sekundy, a gdy jakieś auto na nią najedzie traci prędkość i wypada na chwilę z trasy [550].
551
| 552
|
Dodatkowo kolczatka powoduje uszkodzenia auta, więc kilkukrotne najechanie na nią doprowadza do zniszczenia pojazdu. Aby skutecznie używać kolczatki trzeba przede wszystkim zwracać uwagę na lusterko wsteczne [551] i wypuszczać ją tuż przed jadącym za nami pojazdem. Im wyższy poziom kolczatki zdobędziesz (od I do III) tym jest ona szersza, a potem wypuszczasz dwie jednocześnie.
Jadąc jako kierowca wyścigowy często musisz rozprawiać się zarówno z rywalami jak i z radiowozami. Pamiętaj, że radiowozy możesz łatwiej eliminować z rozgrywki. Aby zneutralizować kolczatkę możesz użyć zagłuszacza, dzięki któremu zostanie ona wyłączona, a twojemu pojazdowi nic się nie stanie. Używając kolczatki siedząc w radiowozie nic się nie zmienia (tylko policja nie ma dostępu do zagłuszaczy więc zawsze musisz kolczatki omijać). Bez względu na to, w której karierze aktualnie grasz musisz bardzo uważać na wypuszczane przez innych kolczatki [552].
Impuls EM
553
| 554
|
Impuls EM to sygnał, który po namierzeniu trafia w jadące w przodu auto. Aby został wystrzelony musisz najpierw przez kilka sekund jechać za namierzanym autem i być w jego zasięgu [553]. Gdy impuls zostanie wystrzelony kierowca traci panowanie nad autem [554] i może ono wypaść z drogi. Najlepiej ustrzelić auto impulsem tuż przed ostrym zakrętem. Ponadto impuls EM powoduje lekkie uszkodzenie w trafionym aucie - prawie zniszczone auto możesz w ten sposób wyeliminować z gry.
Używanie go zarówno w przypadku policji jak i ściganego jest takie samo. Unikanie również - należy przed strzałem gwałtownie skręcić, pojechać skrótem, zwolnić by namierzające auto nas wyprzedziło bądź też - jeżeli jedzie tuż za nami - potraktować je kolczatką. Gdy jesteś namierzany wyraźnie widzisz kontury świecącego kwadratu na tyle swojego pojazdu: gdy namierzanie będzie skuteczne widać dwa czerwone kwadraty, jeśli nie (bo poczyniłeś jakieś kroki by temu zapobiec) zobaczysz kontury jednego czerwonego i jednego białego kwadratu.
Zagłuszacz
555
| 556
|
Dzięki zagłuszaczowi (gadżetowi dostępnemu tylko ściganym autom) można uniknąć pułapek przygotowanych przez policję np. kolczatki. Gdy tuż przed tobą zostanie wypuszczona kolczatka i nie masz już jak uciec po użyciu zagłuszacza zostanie ona natychmiast wyłączona i złożona. Dodatkowo w tym czasie gdy zagłuszacz działa policjanci nie mogą używać innych swoich gadżetów np. wezwać blokady drogowej bądź śmigłowca.
Gdy działasz jako stróż prawa, a ścigani kierowcy użyją tego gadżetu ty tracisz dostęp do mapy oraz do wszystkich swoich gadżetów (widać to w lewym-dolnym rogu ekranu [555]). Im wyższy poziom gadżetu (I - III) tym dłużej zagłuszanie działa.
Turbo
Dający niesamowite przyspieszenie gadżet (dostępny tylko ściganym pojazdom). Idealny do wykorzystania na prostej drodze - auto dostaje o wiele większego "kopa" [556] niż w przypadku nitro. Zanim przystąpisz do wyścigu warto prześledzić mapę i zobaczyć, gdzie są najlepsze miejsce by wykorzystać turbo - oczywiście najlepszy jest długi, prosty fragment trasy. Warto zawsze zostawić ten gadżet na ostatnią prostą i na jej początku (po wyjściu z ostatniego zakrętu) go używać - w razie jakbyś miał został dogoniony w ostatniej chwili przez jednego z rywali.
Blokada drogowa
557
| 558
|
Gadżet wykorzystywany tylko przez stróżów prawa w celu powstrzymania ściganych aut [557]. W każdej blokadzie znajduje się wąska luka pomiędzy autami, przez którą prześlizgnie się auto [558].
Będąc uciekinierem i jadąc z dużą prędkością warto troszeczkę zwolnić by "trafić" o ową lukę w blokadzie. Jeśli masz możliwość możesz omijać je skrótami lub jezdnią, jeśli jest bardzo szeroka np. jezdnią pod prąd na autostradzie. Używając gadżetu jako stróż prawa zwróć uwagę, że blokada pojawia się tuż przed uciekającymi autami. Staraj się ją uruchamiać tak, by uciekinierzy nie mieli możliwości objechania jej skrótem. Bez względu na to czy jedziesz jako policjant, czy jako ścigany zawsze uważaj przed blokadami, jeżeli tuż przed tobą jadą inne auta - zawsze to one mogą zahaczyć i narobić na szosie bałaganu, w który możesz wpaść. Pamiętaj, że nawet jadąc radiowozem możesz w nią wpaść i siebie unieruchomić. Wraz z kolejnymi poziomami (I - III) zmieniają się auta stojące na blokadzie na bardziej masywne.
Śmigłowiec
559
| 560
|
To gadżet wykorzystywany tylko przez policję. Po wezwaniu śmigłowiec wyprzedza czołówkę uciekinierów [559], ustawia się na środku szosy i tuż przed nimi zrzuca kolczatkę [560]. Im wyższy poziom (I - III) tym śmigłowiec trudniej zgubić (np. po wjechaniu do tunelu pojawi się on na wyjeździe z niego), jego kolczatki są dłuższe oraz podejmuje on nie jedną, a kilka prób zatrzymania.
Grając jako ścigany najlepiej omijać kolczatki po bokach. Wzywając śmigłowce jako policjant pamiętaj, że trudniej uniknąć jego kolczatek na wąskich drogach oraz, że trzeba liczyć na sporo szczęścia by jedno ze ściganych aut wpadło w zastawioną przez helikopter kolczatkę.