MudRunner: Wybrzeże - mapa MudRunner poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 1 grudnia 2020
Po zdobyciu pierwszego punktu postępu, zyskujesz dostęp do średniozaawansowanej mapy, jaką jest Wybrzeże. Choć na mapie jest długa linia brzegowa, nie wykorzystasz tego terenu tak bardzo w czasie tego scenariusz. Priorytetem, będzie odblokowanie warsztatu na środku mapy i pozostawienie zablokowanego drugiego warsztatu aż dostarczysz drewno do północnego tartaku (więcej informacji przy opisach tras). Wokół środkowej lokacji znajduje się droga asfaltowa, przez co podróżowanie do wielu miejsc jest znacznie prostsza. Są tam dwa szlabany, które uniemożliwia transport drewna. Na tej mapie musisz dostarczyć drewno do dwóch tartaków.
Kolejnym utrudnieniem na Wybrzeżu jest mniejsza ilość gwiazdek, za które wybierasz dostępne pojazdu. Nadal możesz wybrać trzy wozy, ale będą to dwie słabsze ciężarówki i UAZ lub ciężarówka Klasy C za 2 i 3 gwiazdki. Taki układ pozwoli ci łatwiej transportować drewno. Na mapie znajdziesz pojazdy do odblokowania, ale lepiej zadbać o dobrą ekipę na start. Co więcej, stacje paliw są w oddalonych i niegościnnych lokacjach. Staraj się uzupełniać paliwa w warsztacie i planuj trasy tak, aby nie przekroczyć zużycia paliwa ponad limit baku. Ewentualnie możesz wysłać dodatkowy pojazd z cysterną po zapas paliwa.
Część północna
Biała trasa pokazuje sugerowaną drogę do odblokowania warsztatu. Nie jest to duże wyzwanie, ponieważ po pokonaniu początkowej błotnistej trasy w lesie, będziesz korzystał tylko z asfaltowej nawierzchni aż do stromego podjazdu do garażu. Może się okazać potrzebne skorzystanie z wyciągarki. Przy zjeżdżaniu, uważaj na prędkość. Jeśli chcesz wykorzystać taktykę konwoju, zjedź pojazdami pojedynczo, aby drugi nie uderzył w pierwszy pojazd.
Niebieska trasa pokazuje optymalne połączenie od punktu tartacznego do tartaku. Na początku będziesz musiał przebić się przez las, dlatego nie polecam bardzo długich składów (na 6 punktów). Łatwiej jest wykorzystać konwój dwóch pojazdów. Pierwszym wyzwaniem będzie pokonanie rzeki (czerwony wykrzyknik). W razie problemów korzystaj z linki. Alternatywnie, możesz wykorzystać jasnoniebieską trasę, ale będziesz musiał samodzielnie zładować drewno na pojazdy. Nie będziesz za to musiał przekraczać rzeki i dłużej pojedziesz na utwardzonej nawierzchni.
Drugi etap to podróż drogą asfaltową. Nie rozpędzaj się za bardzo, zwłaszcza kiedy ciągniesz ładunek. Ciężarówki nie potrafią zatrzymać się w jednej sekundzie i lubią się ślizgać. Mosty posiada barierki, więc nie dasz rady z niego spaść. Tuż za zakrętem wjedź w leśną, krętą drogę. Rozpoczniesz ostatni, trzeci etap niebieskiej trasy. Najtrudniejsza cześć należy do podróżowania po plaży, ponieważ znajduje się tam sporo kamieni. Czasem zablokują twój pojazd lub potrafią go uszkodzić, jeśli najedziesz z za dużą prędkością.
Po rozładunku, czas na kolejny transport. Obojętnie, czy musisz dowieźć drewno w to samo miejsce czy do kolejnego tartaku, wykorzystasz pewien trik. Jeśli odblokowałeś na samym początku garaż na środku mapy, skorzystaj z opcji odholowania. W ten sposób zaoszczędzisz czas na powrót, uzupełnisz paliwo, dokonasz napraw i szybciej dostaniesz się po drewno. Dopiero kiedy zaspokoisz zapotrzebowanie północnego tartaku, możesz odblokować warsztat na południu mapy.
Część południowa
Zanim przystąpisz do transportu w tych rejonach, zajmij się odblokowaniem garażu w tej części. W razie niepowodzeń, zawsze będziesz mógł odholować swoje ciężarówki do tego miejsca. Najlepsze trasy do transportu drewna, wykorzystują dłuższą, błotną drogę lub kierują na przeprawę przez liczne akweny wodne.
Trasa zielona wykorzystuje liczne drogi piaskowe oraz część asfaltową. Po załadowaniu drewna, jedź na północ krętą drogą. Jest tutaj dużo ubitej ziemie, więc szybko się nie zakopiesz. Dalej masz teoretycznie prosty teren - wykarczowane pole, pełne pieńków po drzewach. Czasem ciężarówki przejeżdżają przez nie z łatwością, a czasem potrafią nieźle uszkodzić pojazd. Następnie skorzystaj z drogi asfaltowej i przejdź przez polanę na południe. Możesz też skorzystać z jasnozielonej trasy i przy okazji odblokować punkt obserwacyjny. Choć więcej pojeździsz po asfalcie, czeka się trudniejsza jazda po bagnistym terenie zanim dotrzesz do piaskowej drogi.
Od złączenia obu zielonych tras czeka cię trudna, błotnista droga (pierwszy czerwony wykrzyknik). Następnie po przejechaniu przez mały las na wzniesieniu jest polana z młodymi drzewami (drugi wykrzyknik), która też może okazać się cmentarzem dla twoich pojazdów. Po pokonaniu trasy, możesz odholować pojazd. Z tego miejsca najbliżej jest do garażu na środku, ale jeśli trochę się cofniesz, trafisz do południowego garażu.
Trasa pomarańczowa wykorzystuje przeprawę przez liczne zbiorniki wodne, na zachód od punktu tartacznego. Jest o wiele krótsza, ale pojazdy będą wolno brodzić przez te zbiorniki. Warto zauważyć, że większość 2-gwiazdkwocyh ciężarówek będzie miała duże problemy z pokonaniem tej trasy, zwłaszcza w głębszych miejscach. Postaraj się przejechać tą trasą 3-gwiazdkowymi pojazdami np. C-4310 lub C-375. Dodatkowo, kamienie i drzewa będą wymuszać ostrożne manewrowanie. Na szczęście wokół jest dużo drzew, więc śmiało korzystaj z wyciągarki. Po pokonaniu przeszkód wodnych czeka cię ubita droga z pewną ilością błota. Jest to jednak o wiele prostsza trasa, niż bajora które musiałeś pokonać.