MudRunner: Kipiel - mapa MudRunner poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 1 grudnia 2020
Kipiel to największe wyzwanie z wszystkich dostępnych aktualnie scenariuszy. Cała mapa składa sie z jednego wielkiego jeziora i bagna. Co więcej, twoja pozycji startowa znajduje się tuż obok tartaku, ale nie masz dostępu do Warsztatu! musisz odblokować sobie dostęp do tego obiektu, który znajduje się w przeciwległym krańcu mapy. Na pocieszenie, musisz dostarczyć drewno tylko do jednego tartaku, a punkt tartaczny jest w niewielkiej odległości, choć nadal bedziesz musiał przeprawić się przez rzekę.
Choć rozpoczynasz bez dostępu do warsztatu, to twoje pojazdy są automatycznie wyposażone w nadwozie z punktami warsztatu, a stoją dwie przyczepy. Każda to dwa punkty warsztatu, więc jeden pojazd z przyczepą lub konwój dwóch ciężarówek, powinien dojechać do warsztatu. Nie ma sensu zabrać ze sobą pojazdy Klasy A, które nie poradzą sobie z silnym nurtem rzeki. Koniecznie weź ze sobą D-535, który jest idealnym pojazdem na takie warunki. Może przewozić 3 punkty drewna na nadwozi oraz ciągnąc przyczepę z 3 punktami drewna. Dodatkowo, na mapie jest do odblokowania pojazd E-7310, który poradzi sobie z każdym wyzwaniem terenowym. Jego lokacja to małe zabudowania między punktem tartacznym a warsztatem, w północno-środkowej części mapy (ikona zielonego wykrzykinia). Warto zdobyc ten pojazd, ponieważ znacznie ułatwi tobie pracę na tej trudnej mapie.
Kluczem do zwycięstwa na tej mapie jest pokonanie rzeki. W wielu miejscach dno jest głębokie, przez co szybko uszkodzi i zniszczy silnik. Innym razem, kamienie będą blokować koła lub różnica terenu będzie uniemożliwiać jazdę. W niektórych miejscach nurt jest silniejszy niż w pozostałych częściach rzeki. Najlepiej jest udać się wprost do punkty obserwacyjnego, który znajduje się na brzegu południowej wyspy. Teraz skorzystaj z niebieskiej trasy. Tuż obok wieży wjedź do wody i kieruj się do najbliższej wysepki. Przez większość czasu, głębokość będzie odpowiednia. Następnie jedź w stronę drugiej, widocznej wysepki, a potem odbij w stronę brzegu. Nie tylko jest to najkrótsze połączenie, ale i jedno z bezpieczniejszych przepraw na tej rzece.
Sama podróż pojazdami Klasy D lub E nie jest wymagająca. Lepsze pojazdy klasy C też nie będą miały większych problemów z pokonaniem błotnistych dróg, pomiędzy warsztatem a punktem tartacznym. Wykorzystaj pomarańczową trasę, aby szybko dostać się do warsztatu. W połowie możesz odbić na północ, aby odblokować E-7310. Po zmianie wyposażenie, koniecznie uzupełnij zapas paliwa, ponieważ D-535/K-700/E-7310 zużywają go w ogromnych ilościach. Możesz też podstawić pełną cysternę obok punktu tartacznego, aby pojazdy uzupełniły zapasy przed przeprawą rzeki. Znów wykorzystaj niebieską trasę, aby bez większych zgrzytów, wrócić na początkową wyspę. Jazda na południowej części nie stanowi już wyzwania. Zanim dojedziesz do asfaltu, uważaj na kamienie i grząski grunt. Po opuszczeniu piaskowej drogi i zjechaniu z ubitej nawierzchni, przejdź ostatnią prostą w stronę tartaku i zakończ ostatnią misję w grze.