Interfejs i meter w Mortal Kombat 11 Mortal Kombat 11 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 26 kwietnia 2019
- Pasek zdrowia postaci.
- Defensywny meter.
- Ofensywny meter.
Mortal Kombat 11 to bardzo dynamiczna gra w której trzeba reagować w przeciągu ułamków sekundy. W trakcie walki należy zwracać uwagę na wiele czynników, a nie tylko na pasek zdrowia Bohatera. Gra zmusza do płynnego korzystania z kombinacji ciosów i łączenia ich w kombosy, a także do rozsądnego blokowania ciosów przeciwnika. Co więcej, w grze znalazł się specjalny meter, który został podzielony na cześć ofensywną i defensywną (po dwa bary na każdą z opcji).
Ofensywny meter
Ofensywny meter jest wykorzystywany do wzmacniania poszczególnych ataków specjalnych Twojej postaci lub do korzystania z elementów interaktywnych.
- Wzmocnienie ataku - wykorzystuje jeden lub dwa paski metera i wykonuje się je poprzez użycie odpowiedniej kombinacji przycisków.
- Używanie elementów interaktywnych - niektóre elementy interaktywne na arenach można użyć w sposób ofensywny za co trzeba zapłacić jednym paskiem metera.
- Wzmocnienie elementów interaktywnych - możesz wzmocnić każde użycie elementu interaktywnego dzięki dodasz do danego ruchu Armor, czyli zaabsorbujesz następny cios. Użycie wzmocnienia kosztuje 2 paski metera.
Defensywny meter
Defensywny meter został podzielony na dwa bary. W zależności od wykonanego ruchu, możesz zużyć jeden lub nawet dwa paski tego metera. Defensywny meter zużywa się przede wszystkim do uniknięcia otrzymania obrażeń lub wykonywania ruchów wake up.
- Breakaway - zużywa dwa paski metera i pozwala na uwolnienie się z kombo w momencie, gdy postać zostanie wyrzucona do góry w celu żonglowania (juggle). Użycie Breakaway w powietrzu pokrzyżuje plany przeciwnika, gdy będzie już w trakcie wykonywania kombinacji i daje Ci czas na wykonanie kontry po wstaniu z ziemi. Breakaway wymaga wiele praktyki i odpowiedniego wyczucia czasu.
- Get up roll - wstanie z ziemi z jednoczesnym przetoczeniem się do przodu lub do tyłu kosztuje 1 pasek metera.
- Używanie elementów interaktywnych - każda arena w grze Mortal Kombat 11 posiada kilka elementów interaktywnych. Użycie takiego elementu kosztuje jeden pasek defensywnego metera.
Ruchy zużywające defensywny i ofensywny meter
W grze Mortal Kombat 11 możesz także wykorzystać ruchy, które zużyją po jednym barze każdego z zasobów.
- Flawless Block - blok, który redukuje otrzymane obrażenia i daje szansę na wykonanie natychmiastowego kontrataku.
- Wake up - wstanie z ziemi z wyprowadzeniem ciosu kosztuje jeden pasek defensywnego i ofensywnego metera.
Odnawianie metera
Każdy z Graczy zaczyna pojedynek z dwoma paskami metera defensywnego i ofensywnego. Zużytą energię uzupełniasz w czasie. Co ciekawe, nie można przyśpieszyć napełniania metera poprzez wykonywanie kombosów lub przyjmowanie obrażeń.