[Część 2 - Four Map Pieces] - cz.2 | Monkey Island 2 Special Edition poradnik Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck's Revenge
Ostatnia aktualizacja: 11 października 2019
Popłyń z powrotem na wyspę Booty. Przed komisem Stana w Ville de la Booty stoi kobieta z dużym kapeluszem na głowie. Weź od niej ulotkę (Leaflet ) i zapytaj o możliwość wypożyczenia łodzi. Cena oczywiście jest zaporowa, więc na razie zostaw kapitan Kate Capsize w spokoju i wejdź do komisu z używanymi trumnami. Otrzymasz chusteczkę higieniczną (Clean, white hankie ). Kiedy właściciel w końcu dopuści cię do głosu powiedz, że szukasz dobrej, używanej trumny. Stan jest tak uczynny, że chętnie wskoczy do jednej z nich by zaprezentować towar. Poproś o ponowną prezentację i kiedy Stan wejdzie do środka użyj w inwentarzu młotka na gwoździach. Stan zamknie wtedy wieko, użyj więc ponownie młotka, tym razem na trumnie. Za kasą wisi klucz (Crypt key ). Zabierz go.
Będąc na wyspie Scabb idź na cmentarz i przy pomocy zabranego z komisu Stana kllucza otwórz drugą na prawo od wejścia kryptę. Jeżeli wcześniej przeczytałeś książkę, to wiesz, że autorem jednego z cytatów, a konkretnie "Aaarrrrrrrrg!", jest Rap Scallion, jedna z czterech osób, które kiedyś odnalazły Big Whoop. Przypatrz się wszystkim trumnom. Napis umieszczony na jednej z nich będzie pasował do powyższego cytatu. Otwórz tę trumnę.
W środku znajdują się prochy (Ashes ) nieboszczyka. Weź je i idź na bagna do Mojo. Powiedz jej, że masz prochy i książkę z recepturami voodoo, a otrzymasz proszek (Ash-2-Life ) voodoo pozwalający na chwilowe wskrzeszenie zmarłego.
Wróć do krypty, zajrzyj do otwartej trumny i posyp prochy dopiero co otrzymanym proszkiem. Rap Scallion wróci po chwili do życia. Po pierwsze, kucharz nie bardzo wie, że jest już martwy, a po drugie, nie zamierza dzielić się z nikim wiedzą na temat Big Whoop. Trzeba mu delikatnie uświadomić w jakim znalazł się położeniu i obiecać, że zajmiesz się wyłączeniem gazu w jego chatce. Otrzymasz klucz (Key ). Idź do domku kucharza, który znajduje się na plaży, zaraz za ogniskiem piratów. Użyj klucza na drzwiach i wejdź do środka.
Będąc w środku przekręć któryś z kurków (Knob) na piecu. Wróć znowu na cmentarz, ożyw kucharza i powiedz, że wyłączyłeś ogień na piecu. Rap Scallion będzie mógł odejść w spokoju i da ci kawałek mapy (Map piece ).
Ponownie popłyń na wyspę Booty i wejdź do sklepu z kostiumami. Pokaż sprzedawcy zaproszenie na przyjęcie u gubernator Marley. Zabierz sukienkę (Dress ) i idź do stróżówki. W trakcie rozmowy ze strażniczką powiedz, że masz zarówno zaproszenie, jak i kostium, a będziesz mógł przejść dalej.
Dojdziesz do posiadłości [M2: 3. Posiadłość gubernator ]. Otwórz drzwi i wejdź do środka, gdzie właśnie trwa przyjęcie. Spojrzyj na ścianę po lewej stronie. W ramy lustra włożony jest kolejny fragment mapy (Map ). Zabierz go i wyjdź na zewnątrz.
Zostaniesz przyskrzyniony przez ogrodnika i zaprowadzony przed oblicze pani gubernator. Elaine jest wściekła. Twoim zadaniem jest ją udobruchać, najlepiej opowiadając jej bajki o miłości. Warto też się ukorzyć. Wcześniej czy później na jaw wyjdzie jednak, że znalazłeś się tutaj głównie dla kawałka mapy więc jeszcze bardziej rozwścieczona Elaine otworzy okno i wyrzuci ją. Resztą zajmie się wiatr.
Wyjdź przed posiadłość, gdzie leży mapa. Kiedy jednak będziesz starał się ją podnieść, wiatr będzie pordrywać ją w powietrze. Próbuj do skutku, aż w końcu powieje mocniejszy wiatr i przeniesie mapę na drugą stronę wyspy.
Wróć jeszcze raz przed posiadłość i udaj się na jej tyły. Przy drzwiach znajduje się śmietnik (Garbage can). Spróbuj go podnieść, a z drzwi wypadnie wściekły kucharz. Zacznij przed nim uciekać obiegając posiadłość dookoła. Kiedy znowu znajdziesz się na tyłach domu, wejdź w drzwi, z których wyszedł kucharz i zabierz ze stojącego na stole garnka rybę (Fish ).
Wejdź znowu do domu Elaine i udaj się na górę, do pokoju, w którym z nią wcześniej rozmawiałeś. Weź ze ściany wiosło (Oar ), wyjdź przed posiadłość i zabierz psa (Dog ), a Guybrush będzie mógł w końcu pozbyć się tej różowej sukienki. Wróć do kapitana Dreada i popłyń na wyspę Phatt.
Na nabrzeżu, na pomoście siedzi sobie wędkarz. Zagadaj do niego i załóż się o jego wędkę, że złapiesz większą rybę niż on. Przy okazji koleś wyjawi, że to on dostarcza świeże ryby do kuchni pani gubernator. A to oznacza, że ryba którą masz w kieszeni została złowiona kiedyś przez niego. Pokaż mu ją, a dostaniesz wędkę (Fishing pole ). Wróć na wyspę Booty.
Idź na klif [M2: 4. Klif ] i spojrzyj w dół (Cliff side). Użyj wędki na wiszącej mapie. Kiedy będziesz już ściągał zdobycz nadleci ptaszysko i zabierze mapę na czubek Wielkiego Drzewa.
Przejdź w rejon Wielkiego Drzewa [M2: 5. Wielkie Drzewo ]. Wokół jego pnia znajdują się dziury (Hole). Do pierwszej z nich umocowana jest deska (Plank). Użyj jej, a Guybrush stanie na niej. Teraz na kolejnej dziurze użyj wiosła i przejdź na nie. Wiosło złamie się i będziesz miał okazję wysłuchać piosenki rodziców-kościotrupów. Składa się ona z czterech zwrotek i traktuje o kilku częściach ciała. Najlepiej zanotować sobie wyśpiewywaną kolejność, bo przyda się ona później. Kiedy będzie po wszystkim podnieś z ziemi złamane wiosło (Broken oar ) i popłyń na wyspę Scabb.