Przeciągnięcie i kąt natarcia | Zasady lotu poradnik Microsoft Combat Flight Simulator 2: WWII Pacific Theater
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Przeciągnięcie i kąt natarcia
Przeciągnięcie jest to oderwanie strug powietrza od górnej powierzchni płata, następuje przy dużych kątach natarcia, powodując utratę siły nośnej (W CFS pokazuje się komunikat STALL ). Jest to niebezpieczne, gdyż prowadzi do korkociągu, czyli pół- lub niekontrolowanego spadania samolotu w charakterystycznej spirali.
Wyprowadzenie z korkociągu polega na ustawieniu orczyka w przeciwną stronę do kierunku obrotu, lekkim oddaniu drążka (wychyleniu drążka od siebie) i ewentualnym zmniejszeniu obrotów silnika, jeśli śmigła obracają się zgodnie z kierunkiem obrotu samolotu, np. jeśli śmigła obracają się w lewo i wykonujemy lewy korkociąg to zmniejszenie obrotów zmniejszy moment obrotowy silnika, ułatwi nam to wyprowadzenie samolotu z korkociągu.