Mass Effect Legendary Edition: Najważniejsze nowości i zmiany Mass Effect Legendary Edition poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 18 maja 2021
Na tej stronie poradnika znajdziecie informacje jakie najważniejsze nowości i zmiany oferuje kolekcja Mass Effect Legendary Edition. Dowiecie się o usprawnieniach starej zawartości, zawarciu dodatków DLC, zmianach gameplayowych, a także usunięciu pewnych elementów znanych z oryginalnych wersji gier Mass Effect 1-3.
Legendary Edition podnosi jakość grafiki oryginalnych edycji wszystkich trzech gier, przy czym największe różnice dotyczą Mass Effect 1. Usprawnienia objęły przede wszystkim wsparcie dla technologii 4K, możliwość prowadzenia rozgrywki w 60 klatkach na sekundę na konsolach (możliwe jest zwiększenie liczby klatek na PC oraz na konsoli Xbox Series X do 120fps w trybie priorytetyzującym framerate), dokładniejsze modele postaci i animacje, wyższej jakości tekstury i shadery czy zmienione oświetlenie.
Zremasterowana kolekcja wykorzystuje potencjał dysków SSD znajdujących się we współczesnych PC oraz w konsolach PS5 i Xbox Series X. Oznacza to znacznie krótsze czasy ładowania. Jednym z istotnych usprawnień jest możliwość pomijania długich podróży windą w Cytadeli, które w oryginalnych wydaniach gry służyły do doczytywania danych w tle. Pomijanie podróży windą nie jest jednak obowiązkowe i możecie pozostawać przy domyślnej długości podróży np. po to żeby wysłuchać wiadomości czy dialogów pomiędzy członkami drużyny.
Do dwóch pierwszych części odświeżonej trylogii Mass Effect przeniesiony został kreator postaci z ME3. Oznacza to, że rozpoczynając rozgrywkę w Mass Effect 1 możecie skorzystać z kreatora z Mass Effect 3. Do Mass Effect 1 i Mass Effect 2 przeniesiony został też domyślny wizerunek Shepard-kobiety, który pierwotnie "zadebiutował" w Mass Effect 3.
Legendary Edition pozwala na łatwe przenoszenie postaci Sheparda oraz decyzji fabularnych do kolejnych części. Cała odświeżona trylogia instalowana jest jako jeden produkt. Wbudowany launcher pozwala wybrać grę do załadowania.
Mass Effect 1 doczkeł się licznych usprawnień w sferze rozgrywki po to żeby przybliżyć gameplay tej gry do pozostałych odsłon serii oraz po to żeby w większym stopniu ujednolicić mechanikę rozgrywki dla wszystkich 3 gier. Zmiany objęły m.in. strzelanie, zarządzanie ekwipunkiem, dostępność broni, poprawienie działania systemu osłon oraz zarządzanie drużyną.
Zmiany związane z gameplayem nie ominęły również Mass Effect 2 i Mass Effect 3, choć nie są one aż tak znaczące.
Sterowanie pojazdem Mako w ME1 zostało znacznie poprawione, zaś sam pojazd ma większą wyczuwalną wagę. W dalszym ciągu możliwe jest wykorzystywanie tej maszyny do eksploracji powierzchni wybranych planet.
Od strony fabularnej oryginalnych gier nie poddano modyfikacjom. Wyjątkiem jest zakończenie całej trylogii - domyślny finał przygody został zmodyfikowany na bazie dodatku DLC Edycja rozszerzona (Extedned Cut), który pierwotnie wydano kilka miesięcy po premierze ME3. Miał on w założeniach poprawić odbiór kontrowersyjnego zakończenia trylogii.
Istotną informacją jest natomiast to, że Mass Effect Legendary Edition posiada wszystkie dodatki fabularne, których doczekały się trzy części serii. Z przyczyn technicznych zabrakło jedynie rozszerzenia Pinnacle Station z Mass Effect 1. Wszystkie dodatki DLC są od razu zintegrowane z grami i nie musicie ich oddzielnie ściągać ani instalować.
Z gry Mass Effect 3 usunięty został moduł multiplayer, w wyniku czego gra stała się produkcją w 100% singleplayer. Temat ten opisaliśmy dokładniej na osobnej stronie Tryb multiplayer - czy jest w remasterze ME3?.
Do gier dodany został tryb fotograficzny (Photo Mode). Pozwala on swobodnie manipulować kamerą, a także m.in. regulować ostrość, usuwać wybrane obiekty z kadru, czy nakładać na obraz różnorakie filtry. Jest on dostępny z poziomu menu pauzy.