Poradnik do gry - Akt 1 - 1. Dom Martina | Martin Mystere Operation Dorian Gray poradnik Martin Mystere: Operation Dorian Gray
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Martin gwałtownie przebudzony z koszmaru zrywa się na równe nogi. Po chwili orientuje się, że tym, co go wybiło ze snu, jest natarczywy dźwięk telefonu. Bezprzewodowy aparat (Cordless phone) leży ma szafce nocnej (po prawej stronie łóżka). Mężczyzna odbiera go i od dzwoniącego doń Travisa dowiaduje się, że profesor Eulemberg został zastrzelony w swojej willi.
Nasz bohater, otrzymawszy adres denata, obiecuje pojawić się tam wkrótce, choć zdaje sobie sprawę, że nastręczy mu to pewne trudności. Po pierwsze bowiem - jego samochód jest w naprawie, po drugie - jego żona, wychodząc z domu, schowała klucz do garderoby, chcąc zmusić zapracowanego małżonka do należnego mu odpoczynku - o czym informuje Martina bilecik (Ticket) przyklejony na szafie naprzeciwko.
Mężczyzna wychodzi z sypialni z mocnym postanowieniem odnalezienia kartki, na której zapisał numer do mechanika. Schodzi na dół i w salonie zadaje szereg pytań swemu gorylowatemu asystentowi Javie - pracowicie odkurzającemu książki miotełką. Na wszystkie otrzymuje w zasadzie tę samą wiele mówiącą odpowiedź. Próbuje też dostać się do piwnicy (na lewo od biblioteczki), niestety - jest zalana.
Na prawo od telewizora znajduje się regał pomiędzy drzwiami do kuchni (po lewej), a toalety (po prawej). Przejrzawszy leżące na nim przeróżne papierzyska (Various papers), Martin zabiera mapę Nowego Jorku (New York map), na której od razu zaznacza willę profesora (Prof. Eulember's villa).
Teraz udaje się do kuchni i rzuciwszy okiem na drzwi lodówki (Fridge) konfiskuje jedną z notatek (Notes) - przedartą i przyczepioną magnesem w kształcie zielonego małpiszona. W ten sposób zdobywa część kartki z numerem do mechanika, na której Diana beztrosko zrobiła listę zakupów.
Na prawo od arkady prowadzącej do holu mieszczą się drzwi do gabinetu. W środku Martin podchodzi do biurka i znajduje na nim (po lewej) drugi kawałek poszukiwanej kartki (Piece of paper), zaś w stojaku pod biurkiem, wśród magazynów - plastikowy długopis (Pen).
Na regale na lewo od drzwi, na trzeciej półce od góry stoi przycisk do papieru (Paperweight) w kształcie zielonej głowy. I on trafia do ekwipunku bohatera. Martin wraca do salonu i wręcza go Jawie (PPM na przycisk w inwentarzu, LPM - gdy pojawi się symbol ręki, LPM na Jawę - gdy pojawi się symbol trybików), odzyskując w ten sposób klucz do garderoby (Wardrobe key).
W sypialni wkłada kluczyk do dziurki w swojej części szafy (po prawej) i otwiera drzwi. Po chwili - ubrany - schodzi ponownie na dół. Zauważ, że w ekwipunku pojawiła się kartka z notatnika Martina.
Czas zadzwonić do mechanika. By móc odczytać zapisany numer, należy w inwentarzu zaznaczyć jedną część notatki tak, by znalazł się na niej symbol ręki (PPM), następnie kliknąć na nią (LPM) - a ramki okienka zmienią kolor na czerwony i pokaże się wizerunek trybików. Wówczas trzeba wskazać (LPM) drugą część kartki i oto Martinowi udało się połączyć oba fragmenty. Następnie wystarczy potraktować je (nadal w ekwipunku) PPM (ręka), a potem LPM i już mężczyzna telefonuje do warsztatu.
Po chwili słychać dzwonek do drzwi. Martin idzie do holu i z podłogi podnosi kluczyki (Car key) do sprawnego już wozu. Przed samym wyjściem uświadamia sobie, że nie zabrał komórki, a co gorsza nie ma pojęcia, gdzie ją zostawił...Wyjąwszy więc telefon domowy z kieszeni, wybiera na nim (strzałki) z książki adresowej swój numer i dzwoni do siebie (zielona słuchawka).
Dźwięk komórki dobiega z sofy w salonie. I rzeczywiście, przyjrzawszy się zagłówkom (Cushion), nasz bohater odkrywa zgubę (Hidden object) pod nimi po lewej. Teraz może odłożyć telefon bezprzewodowy na stojak (Cordless base) na regle przy drzwiach do kuchni. Wystarczy kliknąć na podstawkę ręką.
Pora na podróż do willi profesora. Martin wychodzi z domu i podchodzi do swego czerwonego sportowego autka. Zagląda do środka i na siedzeniu znajduje poplamioną wizytówkę (Calling card), a bliższe przyjrzenie się jej (w inwentarzu), wskazuje, iż należy ona do jego przyjaciela z Londynu. Mężczyzna wsiada do wozu (PPM - ręka i LPM) i natychmiast pojawia się mapa, na której należy wybrać adres profesora (u góry).