Sekretny Rozdział | Bonusy Limbo Limbo poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Sekretny Rozdział
Po odnalezieniu wszystkich świecących obiektów (sekretnych jajek) znajdujących się w poprzednim rozdziale poradnika, dostaniemy możliwość pokonania ukrytego poziomu.
Aby dostać się do sekretnej lokacji wczytujemy rozdział 25, udajemy się w lewo i schodzimy po drabinie. Na ziemi wchodzimy do ciemnego tunelu [1] i pokonujemy go tak samo jak podczas zbierania ukrytego jajka.
Po wejściu na oświetloną polankę przechodzimy pod ciężkim blokiem [1], który zapadnie się za nami i pogrąży nas w ciemnościach. Po omacku dobiegniemy do zapalonej lampy [2].
Musimy teraz zeskoczyć w dół, przebiec kilka kroków i skoczyć w prawo, tak by umknąć przed serią z działka. Kawałek dalej nabawimy się białego pasożyta, który zmusi nas do biegu w lewo. Po drodze pokonujemy rów z działkiem i wyskakujemy pod lampę [1]. Zostaniemy zmuszeniu do poruszania się w prawo, jeszcze raz unikamy rozstrzelania i biegniemy przez ciemność.
Po drodze miniemy stworzonka żywiące się białymi robaczkami i przeskoczymy przez skrzynię. Ze względu na panujące ciemności nie zobaczymy wspomnianych obiektów, ale za to możemy je usłyszeć (skrzynię usłyszymy, gdy będziemy ją przesuwać). Dojdziemy do kolejnej lampy [1], która skieruje nas w lewo. Gdy ponownie trafimy na skrzynię powoli przesuwamy ją w lewo, jak tylko usłyszymy szczękanie stworzonek wchodzimy na skrzynię i podskakujemy, by pozbyć się pasażera na gapę [2].
Wolni biegniemy w prawo, aż do reflektora oświetlającego drabinę [1]. Skaczemy na nią i szybko zeskakujemy w dół, po serii z działka wchodzimy do góry, aż natrafimy na drugą drabinę[2]. Przeskakujemy na nią i szybko zeskakujemy w dół. Po serii z kolejnego działka wspinamy się na szczyt drabiny.
Dotrzemy do oświetlonego miejsca [1], z którego udajemy się w lewo przez mroczny tunel.
Gdy ponownie ujrzymy światło, spuszczamy się po krawędzi w dół [1].
Idąc w lewo ujrzymy zbliżającą się piłę tarczową, aby ją ominąć zwieszamy się z krawędzi [1]. Gdy piła przejedzie nam nad głową pokonujemy przepaść i ponownie zawisamy na krawędzi [2]. Po tym jak piła tarczowa minie nas jadąc w prawo, wspinamy się, biegniemy w lewo i wyskakujemy na podest.
Po pokonaniu kolejnego mrocznego tunelu trafimy na dwie piły tarczowe, z których lecą iskry [1]. Jeżeli przypatrzymy się uważnie zauważy, że tuż pod piłami przesuwa się belka. Udajemy się w lewo i wspinamy na niewielki podest. Musimy teraz poczekać na jeżdżącą belkę i złapać się jej krawędzi. Zwisając mijamy obydwie piły. Szybko wspinamy się na belkę, przebiegamy na jej drugi koniec i zwieszamy się z prawej krawędzi [2].
Zwisamy tak dopóki ponownie miniemy prawą piłę na belce poruszającej się w prawo. Gdy tak się stanie, wychodzimy na górę belki i przeskakujemy na półkę po prawej [1].
Idąc dalej natkniemy się na dużą piłę tarczową jeżdżącą w górę i w dół [1]. Przebiegnięcie pod nią jest dosyć proste, ale to nie wszystko co mamy tutaj zrobić. Stojąc obok piły tarczowej wsłuchujemy się w dźwięki, jakie wydaje. Musimy je zapamiętać, gdyż po ruszeniu w prawo trafimy do ciemnego korytarza, w którym natrafimy na dwie takie same piły, jednak tym razem będą one niewidoczne. Ich pokonanie należy powierzyć swojemu słuchowi.
Dotrzemy do ogniska palącego się na zboczu [1]. Przesuwamy się kawałek w prawo i gdy tylko usłyszymy dźwięk syreny cofamy się. Wkrótce spadnie podpalona opona, biegniemy zaraz za nią w prawo [2] i korzystamy z tego, że oświetla nam drogę.
Gdy zaczniemy tracić "oświetlenie" zobaczymy lecący za nami płonący kamień, nie przerywając biegu w prawo przeskakujemy nad nim. Będziemy teraz biegli za kamieniem i przed kolejną płonącą oponą. Zanim nas ona stratuje musimy przeskoczyć nad przepaścią, którą wskaże nam toczący się przed nami obiekt [1].
Biegnąc ciemnym korytarzem zaczniemy ześlizgiwać się po zboczu, gdy zaczniemy zbliżać się do iskier lecących spod piły tarczowej [1] wykonujemy skok w prawo. Wylądujemy w ten sposób między dwoma piłami [2]. Aby pokonać drugą z nich zeskakujemy z pułki na zbocze, tak by ześlizgując się przeskoczyć nad piłą, gdy ta będzie wyjeżdżała do góry.
Trafimy na niewielką piłę tarczową sunącą po szynie oświetlonej częściowo przez zwisającą lampę. Zeskakujemy na szynę, gdy mała piła zacznie poruszać się w prawo i przeskakujemy nad nią w świetle lamy po tym jak zawróci [1]. Kilka kroków dalej wskakujemy na podwyższoną krawędź. Idąc przed siebie trafimy na podobną piłę tarczową. Jednak tym razem, po zeskoczeniu na jej szynę, lampa zgaśnie i będziemy musieli wykonać niedawne czynności po omacku. Podążając dalej trafimy na trzecią piłę tym razem jej pokonanie musimy powierzyć słuchowi, gdyż terenu nie oświetla żadna lampa. Ułatwimy sobie zadanie dokładnie odnajdując krawędź, po przekroczeniu której znajdziemy się na terytorium piły.
Maszerując przez ciemność odnajdziemy duże świecące jajko [1].
Jak tylko je rozdeptamy zapadnie ciemność i z sufitu zaczną strzelać dwa działka. Poruszając się w prawo między działkami dotrzemy do oświetlonego dołu [1], nad którym musimy przeskoczyć nie wpadając pod lufy karabinków. Jest to pierwsza z kilku przepaści, kolejne będą zakryte przez mrok. Zarys dołów możemy odczytać z pocisków rozbijających się o podłoże. W eskorcie działek natrafimy na kilka podestów, po których wyskakujemy bez obawy o wpadnięcie w pułapkę.
Wkrótce działka zaczną odchylać się od pionu, a my ujrzymy lekko oświetlona drabinę przy prawej ścianie [1]. Musimy się teraz trzymać bardzo blisko prawego strumienia pocisków.
Gdy wyjdziemy po drabinie zobaczymy windę, podbiegamy do przycisku sterującego i czekamy z jego włączeniem, aż drugie działko zacznie strzelać w czubek drabiny [1]. Wskakujemy wtedy szybko na windę i jedziemy nią do rozdziału 33.