Like a Dragon Ishin: Lista Substories - dzielnica Fushimi Like a Dragon Ishin poradnik, porady
Ta strona poradnika do Like a Dragon Ishin zawiera listę wszystkich 22 pobocznych misji Substories z dzielnicy Fushimi. W solucji znajdziecie m.in. questy The Captain and the Curious, Diplomacy in Darkness, A Lasting Thirst for Peace, Precious Packages oraz It's a Long Story.
Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2023
Dzielnica Fushimi z miasta Kyo z gry Like a Dragon: Ishin pozwala na zajęcie się aż 22 pobocznymi questami Substories. Z tej strony poradnika dowiecie się gdzie rozpoczynać opcjonalne misje oraz jak doprowadzić do ukończenia wszystkich Substories z Fushimi i zaliczyć dzielnicę w 100%.
- Substory #37 - Death of the Author
- Substory #38 - Precious Packages
- Substory #39 - A Clean Streak
- Substory #40 - A Man and His Sack
- Substory #41 - All in the Hips
- Substory #42 - Invasion of the Black Ships?
- Substory #43 - It's a Long Story
- Substory #44 - It's a Long Story: Final Chapter
- Substory #45 - It's a Long Story: Epilogue
- Substory #46 - Scented Water
- Substory #47 - Ee Ja Nai Ka
- Substory #48 - The Way of the Sammerai
- Substory #49 - Last Stand of the Panthers
- Substory #50 - The Desperate Fisherman
- Substory #51 - The Junk Boy
- Substory #52 - The Wood Cutter
- Substory #53 - The Frequently Lost Courier
- Substory #54 - The Patient Dog
- Substory #55 - The Filthy Cat
- Substory #70 - The Captain and the Curious
- Substory #71 - Diplomacy in Darkness
- Substory #72 - A Lasting Thirst for Peace
Substory #37 - Death of the Author
Odblokowanie misji: Quest możecie rozpocząć w Teradaya w Fushimi, czyli w zajeździe, w którym Ryoma będzie mieszkał począwszy od rozdziału 2. Musicie zbadać pomieszczenie na piętrze - jest to wschodnia część piętra i do drzwi prowadzi zakręcany korytarz. Spotkacie gościa zajazdu Inn Guest.
Link do mapy: Substory #37 - Death of the Author
Informacje o Substory: Waszym zadaniem jest podrzucanie pisarzowi właściwych podpowiedzi na temat jego kolejnych książek. Poprawne opcje dialogowe to:
- A cat might be funny
- Botch-chan
- Heart
Po każdej podpowiedzi musicie wyjść z zajazdu i ponownie go odwiedzić w dalszej części gry.
Substory #38 - Precious Packages
Możecie mieć problem z poprawnym odblokowaniem tego Substory. Jeśli quest nie chce się odblokować (rozdział 4 i późniejsze), to zajmijcie się najpierw Substories #70 i #71 (Satow i linia fabularna z odnajdywania Memoirs).
Odblokowanie misji: Quest jest do odblokowania na tyłach Teradaya w Fushimi. Ryoma postanowi naprawić sandał i dojdzie do zderzenia z udziałem 2 mężczyzn.
Link do mapy: Substory #38 - Precious Packages
Informacje o Substory: Uczestnicy zderzenia zamienią się przesyłkami. Waszym zadaniem stanie się odzyskanie przesyłki od mężczyzny Man in a Hurry, który się oddalił - scena z nim załączy się obok rzeki w Mukurogai.
Substory #39 - A Clean Streak
Odblokowanie misji: Awansujcie co najmniej do rozdziału 3. Możecie ponownie odwiedzić Bathhouse Harima w dzielnicy Fushimi. Powita Was recepcjonista.
Link do mapy: Substory #39 - A Clean Streak
Informacje o Substory: Po wizycie w łaźni Ryoma odkryje, że ukradziono jego ubiór. Musicie zaliczyć scenę pościgu i złapać złodzieja. Druga część Substory to ukrycie się przed pościgiem - zgubcie go i znajdźcie kryjówkę.
Substory #40 - A Man and His Sack
Odblokowanie misji: Awansujcie co najmniej do rozdziału 3 i odwiedźcie Yashikimachi w dzielnicy Fushimi. Zauważycie kolejkę do mężczyzny sprzedającego inari.
Link do mapy: Substory #40 - A Man and His Sack
Informacje o Substory: Musicie ustawić się na końcu kolejki (wciśnijcie tam przycisk interakcji). Zakup nie uda się i musicie powracać w to miejsce żeby ponownie ustawiać się w kolejce. Na koniec questu trzeba zaliczyć scenę pościgu.
Substory #41 - All in the Hips
Odblokowanie misji: Odwiedźcie restaurację Umai Udon w Fushimi i zamówcie dowolny posiłek. Powróćcie po pewnym czasie do restauracji. Załączy się scenka z rozmowy z właścicielem - Udon Shop Owner.
Link do mapy: Substory #41 - All in the Hips
Informacje o Substory: Właściciel restauracji potrzebuje pomocy w wydawaniu posiłków. Quest ten jest wprowadzeniem do mini-gry sklepu Udon - opisaliśmy ją szerzej na stronie Mini-gry. Zaliczenie jej po raz pierwszy (niezależnie od liczby poprawnie obsłużonych klientów) zakończy Substory.
Substory #42 - Invasion of the Black Ships?
Odblokowanie misji: Awansujcie co najmniej do rozdziału 7. W South Fushimi Ichibangai załączy się rozmowa 2 mężczyzn na temat czarnego statku.
Link do mapy: Substory #42 - Invasion of the Black Ships?
Informacje o Substory: Powróćcie w to samo miejsce po pewnym czasie, a pojawi się Man from Black Ship. W ramach Substory musicie pomóc mu w pozbyciu się negatywnych efektów choroby morskiej.
Substory #43 - It's a Long Story
Odblokowanie misji: Odwiedźcie South Yashikimachi w zachodniej części Fushimi. Załączy się rozmowa 2 kobiet. Porozmawiajcie z Garrulous Woman - to Sakiko.
Link do mapy: Substory #43 - It's a Long Story
Informacje o Substory: Quest polega na wysłuchaniu opowieści Sakiko, która przepyta następnie Ryomę na temat jej szczegółów. Poprawne odpowiedzi to:
- Bamboo shoots.
- Outside a tea shop.
- Of course - it's Sakiko.
W razie złej opowiedzi kobieta może ponownie opowiedzieć tę samą historię. Za zaliczenie Substory otrzymacie Gold Chunk.
Substory #44 - It's a Long Story: Final Chapter
Odblokowanie misji: Musicie ukończyć Substory #43 opisane powyżej. Powróćcie po pewnym czasie w to samo miejsce. Możecie ponownie porozmawiać z Sakiko.
Link do mapy: Substory #44 - It's a Long Story: Final Chapter
Informacje o Substory: Schemat jest identyczny - trzeba wysłuchać opowieści Sakiko i zdać quiz na jej temat. Poprawne odpowiedzi to:
- Red, white, and green.
- Amazake.
- Sumire.
W nagrodę otrzymacie Mechanical Parts.
Substory #45 - It's a Long Story: Epilogue
Odblokowanie misji: Musicie ukończyć Substory #44 opisane powyżej. Powróćcie po pewnym czasie w to samo miejsce. Możecie po raz ostatni porozmawiać z Sakiko.
Link do mapy: Substory #45 - It's a Long Story: Epilogue
Informacje o Substory: Schemat jest identyczny - trzeba wysłuchać opowieści Sakiko i zdać quiz na jej temat. Poprawne odpowiedzi to:
- A scarecrow.
- Pickled daikon.
- A tuna.
W nagrodę otrzymacie Golden Medicine Case - to bardzo rzadki materiał do craftingu.
Substory #46 - Scented Water
Odblokowanie misji: Awansujcie co najmniej do rozdziału 3. Odwiedźcie Shinmachi w dzielnicy Fushimi. W miejscu, w który powinien stać przewoźnik spotkacie kobietę Lovestruck Woman. Ryoma obieca jej pomoc w pozyskaniu perfum.
Link do mapy: Substory #46 - Scented Water
Informacje o Substory: Musicie dotrzeć (od północy) do dzielnicy Mukurogai. Sprzedawca perfum przebywa na piętrze głównego budynku dzielnicy, niedaleko Tachibanagumi HQ.
Substory #47 - Ee Ja Nai Ka
Odblokowanie misji: Dotrzyjcie do Ebisu Pawn Fushimi od południowej strony. Przed sklepem będzie tańczył tłum.
Link do mapy: Substory #47 - Ea Ja Nai Ka
Informacje o Substory: Quest jest bardzo krótki - musicie rozprawić się z grupą przeciwników. Nagroda za zaliczenie Substory to Exquisite Cogwheel.
Substory #48 - The Way of the Sammerai
Odblokowanie misji: Awansujcie co najmniej do rozdziału 1 i odwiedźcie dojo w północno-zachodniej części Fushimi. Przed dojo obejrzycie scenkę, w której weźmie udział Foreign Man - Tom.
Link do mapy: Substory #48 - The Way of the Sammerai
Informacje o Substory: Tom chce zostać samurajem i w trakcie questu musicie wziąć udział w 3 sparingach do dojo (powracajcie kilka razy do tej lokacji). Na potrzeby zakończenia Substory odwiedźcie południowe Fushimi, a załączy się nowa scenka z udziałem Toma.
Substory #49 - Last Stand of the Panthers
Odblokowanie misji: Musicie ukończyć Substory #24 w Rakugai - Substory #24 - The Panthers' Playmaker
Odwiedźcie Shinmachi w Fushimi. Niedaleko miejsca łowienia ryb spotkacie kuriera Takedę z Black Panther Couriers.
Link do mapy: Substory #49 - Last Stand of the Panthers
Informacje o Substory: Misja ta jest ostatnim wyścigiem w dostarczanie przesyłek. Musicie jako pierwsi dostarczyć 12 paczek NPC-om z Fushimi. Pamiętajcie o wywoływaniu mapy żeby planować trasę podróży. W nagrodę za zwycięstwo otrzymacie Great Serpent Skin.
Substory #50 - The Desperate Fisherman
Odblokowanie misji: Dotrzyjcie do Shinmachi w południowym Fushimi - są to okolice wyjście z Teradaya Inn. Spotkacie Fishermana i porozmawiajcie z nim.
Link do mapy: Substory #50 - The Desperate Fisherman
Informacje o Substory: Quest jest bardzo prosty - podarujcie wędkarzowi dowolną rybę (własnoręcznie złowioną lub kupioną w sklepie). Odblokujecie Bond z NPC-em Desperate Fisherman - Ryoma może mu przynosić kolejne ryby.
Substory #51 - The Junk Boy
Odblokowanie misji: Odwiedźcie północno-wschodnią część Fushimi. W jednym z budynków magazynowych przebywa chłopiec.
Link do mapy: Substory #51 - The Junk Boy
Informacje o Substory: Quest jest bardzo krótki - podarujcie chłopcu dowolny obiekt z inwentarza (najlepiej coś mało wartościowego, np. Scrap Paper). Odblokujecie Bond z NPC-em Junk Boy - możecie powracać do chłopca i przekazywać mu inne niechciane przedmioty.
Substory #52 - The Wood Cutter
Odblokowanie misji: Odwiedźcie South Yashikimachi w południowo-zachodniej części Fushimi. Spotkacie tu kontuzjowanego drwala Wood Cutter.
Link do mapy: Substory #52 - The Wood Cutter
Informacje o Substory: W ramach questu odblokujecie mini-grę Wood Chopping i musicie wykonać w sumie 100 poprawnych zamachnięć toporem. Odblokujecie Bond z NPC-em Wood Cutter - możecie dalej mu pomagać i powracać do rozgrywania mini-gry.
Substory #53 - The Frequently Lost Courier
Odblokowanie misji: Awansujcie co najmniej do rozdziału 3 i odwiedźcie Shinmachi w południowo-wschodnim Fushimi. Niedaleko małej kapliczki spotkacie kuriera Frequently Lost Courier.
Link do mapy: Substory #53 - The Frequently Lost Courier
Informacje o Substory: Po pierwszej rozmowie kurier opuści to miejsce i powróccie tu w dalszej części gry. Możecie pomóc kurierowi w dostarczeniu paczki. Odblokujecie Bond z NPC-em Frequently Lost Courier - możecie odbierać od niego kolejne paczki i dostarczać je do postaci ze wskazanych dzielnic (będą to osoby z prostokątną ikoną nad głową).
Substory #54 - The Patient Dog
Odblokowanie misji: Awansujcie co najmniej do rozdziału 4 i zbadajcie Yashikimachi w północno-zachodniej części Fushimi. Znajdziecie leżącego na ziemi psa The Patient Dog - wejdźcie w interakcję.
Link do mapy: Substory #54 - The Patient Dog
Informacje o Substory: Musicie nakarmić psa wybierając dowolny przedmiot z inwentarza Ryomy. Odblokujecie Bond z psem Patient Dog, w ramach którego będziecie mogli go dalej karmić.
Na sam koniec gra pozwoli Wam adoptować psa Patient Dog - mechanikę tę dokładniej opisaliśmy na stronie Adoptowanie psów i kotów.
Substory #55 - The Filthy Cat
Odblokowanie misji: Awansujcie co najmniej do rozdziału 4 i odwiedźcie South Yashikimachi. Niedaleko przewoźnika podróżującego na farmę jest kot Filthy Cat - wejdźcie w interakcję z nim.
Link do mapy: Substory #55 - The Filthy Cat
Informacje o Substory: Ryoma zabierze kota do łaźni. Odblokujecie Bond z kotem Filthy Cat - możecie powracać do niego i zabierać go na kolejne wizyty w łaźni.
Na sam koniec gra pozwoli Wam adoptować kota Filthy Cat - mechanikę tę dokładniej opisaliśmy na stronie Adoptowanie psów i kotów.
Substory #70 - The Captain and the Curious
Odblokowanie misji: Awansujcie co najmniej do rozdziału 5 i odwiedźcie restaurację obok Umai Udon w dzielnicy Fushimi (nie ma ona własnego znacznika na mapie). Przebywa w niej mężczyzna w kapeluszu Carefree Foreigner - to Satow.
Link do mapy: Substory #70 - The Captain and the Curious
Informacje o Substory: Satow zaczepi Ryomę i zgódźcie się wspólnie z nim napić. Musicie pokonać po rozmowie mini-bossa. Satow poprosi o odnajdywanie Memoirs, z którymi powiązane są Substories #71 i #72.
Substory #71 - Diplomacy in Darkness
Odblokowanie misji: Musicie ukończyć Substory #70 oraz zająć się odnajdywaniem Memoirs. Mogą one pojawiać się wśród świecących obiektów na ziemi (czyli np. zamiast Prize Ticket). Po zebraniu każdego Memoir poznacie jego tytuł.
Z zebranymi Memoirs powracajcie do Satowa w restauracji z dzielnicy Fushimi. Wybierajcie opcję Hand over memoir and discuss, a następnie po kolei nowe Memoirs z inwentarza.
Substory 71 rozpocznie się po dostarczeniu Satowowi większości Memoirs. Przy jednej z kolejnych wizyt w restauracji nie będzie mężczyzny w kapeluszu. Zamiast tego dowiecie się, że Satow został porwany.
Link do mapy (na interaktywnej mapie są też znaczniki Memoirs): Substory #71 - Diplomacy in Darkness
Informacje o Substory: W ramach questu trzeba uratować Satowa. Porywaczy znajdziecie obok rzeki w dzielnicy Mukurogai. Musicie pokonać mini-bossa - to Tanaka Shinbei.
Substory #72 - A Lasting Thirst for Peace
Odblokowanie misji: Musicie ukończyć Substory #71 oraz dodatkowo odnaleźć kolejne Memoirs.
Wraz z zaliczeniem Substory 71 dostępny do odnalezienia stanie się Memoir na ścieżce prowadzącej do Kiyomizu Temple (dotrzecie do niej od strony mostu w Rakugai).
Docelowo licznik Memoirs w menu Bakumatsu Archives musi pokazywać 96.154% (jeszcze jeden sekret otrzymacie już po zakończeniu Substory i wtedy uzyskacie 100%).
Musicie dostarczyć wszystkie Memoirs Satowowi oraz raz jeszcze odwiedzić tę lokację. Powinna załączyć się scenka z Satowem stojącym na małym moście obok restauracji (obrazek) - możecie porozmawiać z nim.
Link do mapy: Substory #72 - A Lasting Thirst for Peace
Informacje o Substory: Ostatni quest linii fabularnej Satowa dotyczy uzyskania audiencji u Saigo. Trzeba pokonać mini-bossa Nakamurę Hanjiro. Na sam koniec raz jeszcze odwiedźcie restaurację żeby pożegnać się z Satowem. Otrzymacie Kiwami Hammer (młot najwyższej jakości do craftingu) i dodatkowy Memoir.