Poradnik do gry - Postacie poradnik LEGO Star Wars
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Obecnych w grze postaci jest cała masa, acz ich umiejętności umożliwiają podział na kilka podstawowych grup. Gdy rozpoczynamy grę we Free Playu, gra automatycznie przydziela nam drużynę złożoną z reprezentantów każdej takiej grupy.
Uwaga: często w solucji posługuję się skrótami myślowymi, np. określając mianem Jar-Jara dowolną postać potrafiącą wysoko skakać. Wybaczcie to uproszczenie, ale tłumaczenie za każdym razem, że chodzi o DOWOLNY charakter potrafiący zrobić to-a-to przyprawiłoby nas wszystkich o białą gorączkę.
Jedi Np. Obi-Wan, Yoda Najbardziej wszechstronne i de facto najważniejsze postacie w grze. Ich umiejętność używania mocy jest niezbędna na praktycznie każdym etapie. Poszczególni Jedi nieznacznie różnią się pomiędzy sobą szybkością oraz rodzajem wykonywanych kombosów, ale tak naprawdę każdy z nich zdolny jest do wykonania tych samych operacji, co pozostali. Warto opanować walkę mieczem świetlnym, a dokładniej odbijanie strzałów z blasterów. Aby tego dokonać, musimy nacisnąć przycisk ataku dokładnie w momencie, gdy zostajemy "trafieni" (oczywiście musimy mieć włączony miecz). Możliwe jest nawet odbicie kilku strzałów jednocześnie i położenie tym samym np. czterech battle droidów pojedynczym naciśnięciem klawisza. | |
Ciemni Jedi Np. Darth Maul, Count Dooku W zasadzie potrafią oni wszystko to, co zwykli Jedi. Ponad to, kilkakrotnie w ciągu gry napotkamy przedmioty, którymi operować mogą tylko reprezentanci Ciemnej Strony Mocy. Przypadki te uwzględnione są oczywiście przy omówieniu etapów. Poza tym - Darth Maul rządzi. No. Zawsze chciałem to napisać. | |
Wysokie skoki Np. Jar-Jar, Grevious Postacie te są absolutnie niezbędne przy zbieraniu kanistrów, które bardzo często ukryte są na tyle wysoko, że większość postaci nie może ich dosięgnąć. Przez większość czasu operować będziemy Jar-Jarem, później możemy sobie zafundować kosztującego 200 tysięcy studów Greviousa (który przy okazji jest bardzo dobrym fighterem). | |
Blaster + Hak do wspinaczki Np. Padme, Jango Fett, wszyscy Trooperzy Postacie z tej grupy mają dwa zastosowania. Po pierwsze, czasami napotykamy zawieszone na ścianach tarcze do strzelania, w które musimy wycelować za pomocą Blastera. Innym ważnym elementem są czerwone kółka na podłożu, oznaczające możliwość skorzystania z haka do wspinaczki, celem przeniesienia się w miejsce normalnie niedostępne. | |
Czołganie się po szybach wentylacyjnych Np. mały Anakin Skywalker, Boba Fett Niekiedy natrafimy w grze na specyficzne wejścia, z których nie może skorzystać większość postaci. Są to specjalne szyby, dostępne tylko dla "maluchów". Z tego też względu musimy mieć jednego z nich w naszej drużynie, jako że bardzo często poszukiwania kanistrów doprowadzą nas do tego rodzaju wlotów. | |
Astrodroid Np. R2, R4 R2-D2 i spółka mają dwie bardzo ważne umiejętności. Pierwszą jest otwieranie drzwi, przed którymi znajdziemy pulpit z podobizną naszego robocika. Drugą, o której łatwo jest zapomnieć, jest możliwość przelecenia krótkiego, poziomego odcinka drogi. Zasięg takiego lotu jest o wiele większy, niż skoku Jar-Jara, dlatego też jeśli zobaczymy dwa oddalone od siebie punkty, znajdujące się na równym poziomie, od razu powinniśmy kojarzyć je z sympatycznymi astrodroidami. | |
Droid protokolarny Np. C-3PO, TC-14 Droidy protokolarne mają tylko jedno zastosowanie - otwieranie oznaczonych ich podobizną drzwi. Poza tym nie potrafią nawet skakać. | |
Inne Niektóre postacie wyróżniają się unikalnymi cechami, które często okazują się przydatne w samej grze, choć nie są konieczne do jej ukończenia ani odnalezienia wszystkich bonusów. Traktować je należy jako ciekawe urozmaicenie. Przykładem może tu być jetpack Jango Fetta lub zwiększonej siły Greviousa. |
Każdy fan SW znajdzie w tej wesołej gromadce coś dla siebie. Tak, jest tez Darth Vader.