Krok 5 - Dotyk | Opis przejścia Layers of Fear poradnik Layers of Fear
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Krok 5 - Dotyk
Wyjdź z pomieszczenia. Idź korytarzem dookoła, aż na drodze zaczną pojawiać się obrazy. Znajdziesz także skrzynkę, której nie da się otworzyć. Wkrótce zgaśnie światło - podążaj dalej i wejdź do pokoju, z którego wychodzi cień dziecka huśtającego się na drewnianym koniku.
Światło gaśnie, Ty zaś zapal lampę stojącą wewnątrz małego pomieszczenia. Popatrz na zegar - ten zacznie szybko odmierzać czas. Wkrótce wybuchnie, a Ty wyjdź z pokoju przez którekolwiek drzwi. Znajdź kolejne przejście - znajdziesz się w nowym korytarzu.
Wejdź w pierwsze drzwi po lewej - w szufladce w biurku znajdziesz pamiątkę rodzinną.
Wyjdź z pokoju i skieruj się do drzwi po lewej - na końcu korytarza zobaczysz ducha. Po podejściu do światełka na podłodze znajdziesz kolejną pamiątkę rodzinną. Podnoś ją jednak bardzo szybko i ostrożnie - wkrótce potem zostaniesz zaatakowany.
Wejdź przez drzwi - na podłodze ujrzysz stertę śmieci. W niej ukryty jest klucz, który podnieś. Klucz ten otwiera pierwsze drzwi po prawej - otwórz je i przejdź przez nie.
Dojdź do końca korytarza, przesuń zasuwkę u góry drzwi i je otwórz. Podążaj dalej wąskim korytarzem. Dojdź do pokoju, w którym nagle zamkną się drzwi. Niestety, są one zamknięte na kłódkę.
Na biurku nieopodal znajduje się kartka, na której znajdziesz trzy słowa oraz cyferki przyporządkowane do linii. Podążając każdą kolejną linią możesz uzyskać trzy kody liczbowe dla poszczególnych zwierząt - dla kota (Cat) jest to 3-4-1, dla szczura (Rat) - 6-8-7, a dla psa (Dog) - 2-5-9. W zależności od tego, jakie zwierzątko widnieje na kartce, kod będzie potrzebny do odblokowania drzwi. W tym wypadku jest to pies.
Podchodzisz więc do kłódki, wybierasz kombinację cyfr, pociągasz za skobel i wychodzisz z pomieszczenia. Po chwili zobaczysz opadające belki oraz krzyk dziecka. Wybierz korytarz, w którym nie ma światła - podążaj za szczurem.
Wejdź do pokoju - w najniższej półce w regale, w jego prawym dolnym rogu znajdziesz rysunek gryzonia.
Niestety, by zdobyć wszystkie znajdźki, musisz rozpocząć ten rozdział od nowa. Dojdź do momentu, w którym słyszysz płacz dziecka i podążaj oświetloną ścieżką. Przejdź przez drzwi - na stoliku znajdziesz pamiątkę rodzinną.
Tuż po przejściu przez drzwi, po prawej stronie w wyrwie w ścianie znajdziesz rysunek gryzonia. Przejdź przez kolejne drzwi, aż dojdziesz do korytarza z mnóstwem samoczynnie otwierających się drzwi.
W kolejnym pomieszczeniu, pomiędzy doniczką ze zwiędłą rośliną a łóżkiem, na podłodze znajdziesz pamiątkę rodzinną.
Wyjdź drzwiami po prawej stronie - otwórz skrzynię i wyjmij kaganiec, który uruchomi echo z przeszłości. Podejdź do dużego obrazu, a następnie obróć się za siebie. Po krótkiej sekwencji znajdziesz się w nowym pomieszczeniu.
Wyjdź z pomieszczenia i wejdź w pierwsze drzwi po prawej. Na płótnie znajdziesz rysunek gryzonia. Wróć do korytarza i pójdź w prawo.
Przejdź przez krótki korytarz do kolejnego pomieszczenia. Na stoliku znajdziesz butelkę whisky, która uruchomi kolejne echo z przeszłości. Wyjdź z pokoju przez kolejne drzwi. I raczej nie oglądaj się za siebie (.
W kolejnym pokoju pociągnij kilkukrotnie za łańcuch znajdujący się na środku pokoju do momentu, aż drzwi się otworzą. Przejdź przez korytarz. Na podłodze przy rozrzuconych meblach, w porysowanym miejscu, znajdziesz pędzle, które uruchomią echo z przeszłości.
Wejdź do kolejnego pomieszczenia z kominkiem. Otwórz kolejne drzwi i po krótkiej sekwencji rozpalisz ogień w kominku. Tuż przy nim znajdziesz zniszczoną paletę farb, która uruchamia echo z przeszłości. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się w kierunku windy. Wsiądź do niej i pojedź do góry.
Po zatrzymaniu patrz się w górę do momentu, w którym nadejdzie duch. Następnie przesuń wszystkie kraty w lewo i popatrz do góry - na głowę spadnie Ci winda. Trafisz jednak do pomieszczenia z drzwiami, przez które wychodzisz.
Podejdź do skrzynki i ją otwórz - wewnątrz znajdziesz zegar, który uruchamia echo z przeszłości.
Po znalezieniu zegara wyjdź z pokoju - w korytarzu na parapecie znajdziesz małe lusterko, które uruchomi echo z przeszłości. Idź korytarzem naprzeciwko i wejdź do pokoju z duchem. Wejdź tam dwukrotnie.
Wyjdź z pomieszczenia i przejdź przez kolejne drzwi. Wejdź do biura - pociągnij za książkę na regale.
Obraz zmieni się natychmiastowo - znajdziesz na nim cyfrę 363. Wykręć numer na telefonie.
Popatrz w górę. W miejscu telefonu pojawią się kolejne drzwi. Przejdź przez nie - dojdziesz na górę na skraj przepaści. Uważaj by nie spaść.
Poruszaj się w lewo, a następnie odbierz telefon. Po odebraniu telefonu na drzwiach, które spadły na ziemię, pojawi się liczba 853. Wybierz ten numer, który uruchomi jednocześnie kolejny telefon. Wyjdź z pomieszczenia i skieruj się w lewo. Tam odbierz telefon, który spada ma ziemię.
Wróć do poprzedniego miejsca i obróć się plecami w kierunku pomieszczenia. Zobaczysz dziecko spadające na ziemię. Twoim oczom ukaże się numer 354.
Wróć do kantorka i wybierz numer na telefonie. Przejdź po paletach zawieszonych na łańcuchach. Obróć się i próbuj wrócić, ale Ty również spadniesz.
Odbierz telefon znajdujący się na biurku i zobacz, co z niego zostało. Wyciągniesz z niego palec. Wyjdź z pomieszczenia i kliknij na obrazie - palec zostanie wykorzystany, a ty ukończysz krok piąty.