Tworzenie Armii Nowego Wzoru | Okrągłe głowy kontra kawalerowie | Kozacy 3
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Twoim celem jest zdobycie dwóch miast na północy. Nie mają murów, ale za to po kilka wieżyczek. Komputer ma z góry zaplanowany garnizon, więc będzie tylko uzupełniał braki. Ma jednak zaplanowane rajdy kawalerii. Tą z kolei będzie trenował praktycznie bez końca.
Teoretycznie masz możliwość budowy, choć tylko żołnierzy, w lokacji startowej i w siedzibach przy mostach (1). Nawet jeśli zdobędziesz chłopów, nie będziesz mógł wznosić budynków. Surowce będziesz otrzymywał transportami z pobliskich wiosek (2), a w dolnych rogach mapy będziesz mógł zrekrutować najemników (3). Wróg będzie systematycznie wysyłał oddziały dragonów prze brody rzek (4), aby zakłócić produkcję i zniszczyć twoich sojuszników. Rozstaw tam niewielkie oddziały pikinierów i strzelców. Jeśli takie rajdy się powiodą, twoja ekonomia mocno ucierpi. Wtedy, rozsądniejsze może być rozpoczęcie misji od nowa. Miasto przeciwnika po lewej stronie otrzymuję zaopatrzenie od drugiego miasta (5). Będzie to twój pierwszy cel ataku.
Eskorta konwoju to średni oddział pikinierów (120) i taki sam muszkieterów. Przyczaj się dużą grupą i zatrzymaj ich pośrodku drogi. Od teraz ataki będą słabsze, ale nadal dość agresywne. Od teraz skup się na formowaniu dodatkowych oddziałów i ataku na jedno z miast. Proponuję zaatakować osadę po prawej stronie, produkuję i wysyła oddziały ciężkiej konnicy, która jest bardziej problematyczna. Przede wszystkim, wyprodukuj kilka dodatkowych dział. Bez ich wsparcia, zajęcie miast będzie dość trudne. Pamiętaj, że haubice potrafią jednym celnym strzałem zdjąć wieże.
Dość szybko komputer zorganizuje mała armię i zaatakuje twój punkt przy zachodnim moście. Wykorzystaj siły, którymi atakowałeś/przygotowałeś do ataku na konwój. Zaatakuj z flanki, i systematycznie pokonaj przeciwników. Nie rzucaj się w pościg! Działa i garnizon, szybko się z tobą rozprawią. Najważniejszym łupem z tej potyczki jest zdobycie dodatkowych dział. W tym momencie powinieneś mieć od 5-10 dział, wliczając oddziały startowe, wyprodukowane i zdobyte.
Wrogie osady to garść budowli, po dwie stajnie i tyle samo koszar. Wieże wokół skutecznie blokują większy atak piechotą. Ściągnij wszystkie dostępne działa i rozpocznij bombardowanie. Zacznij od zewnętrznych umocnień. Problemem jest większa ilość budynków produkcyjnych u wroga i to, że szkoli wojska w domu. Masz do wyboru: dalsze bombardowanie albo szturm i zabicie wszystkich jednostek wroga. Wtedy skrypt misji powinien przekazać ci wszystkie budynki danego miasto pod twoją kontrolę. Możesz wybrać mieszaną opcję. W celu zniszczenia koszar czy stajni, najpierw ostrzelaj budynki które stoją tobie na drodze (market, magazyny, domy). Kiedy zobaczysz, że masz dostateczną przewagę dokonaj decydującego szturmu.
Pozostało do zajęcia drugie miasto. Zasada jest podobna, choć przeciwnik będzie chętniej wysyłał swoje oddziału do kontrataku. Posiada jednak kilka dział ukrytych gdzieś w mieście, więc musisz działać zdecydowanie. W tym momencie powinieneś mieć dostateczną ilość wojska. Zniszcz najpierw wieże, aby ograniczyć możliwość porażki do minimum. Po zlikwidowaniu ostatniego żołnierza wygrasz misję.