Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Into The Breach - poradnik do gry

Into The Breach - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Into the Breach: Walka Into The Breach poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2020

W tym rozdziale nauczysz się, jak wykorzystywać teren i losowe zdarzenia przeciwko swoim wrogom. Poznasz skuteczne sposoby na radzenie sobie z wrogami, niekoniecznie ich zabijając. Przez większość czasu, będziesz miał za zadanie odciągać jednostki wroga od zabudowań, aniżeli masowo ich zabijać.

Wykorzystanie terenu i zdarzenia losowe

Cała gra polega na umiejętnym wykorzystaniu terenu i zdarzeń losowych na Twoją korzyść. Samym siłowym zabijaniem dużo w grze nie wskórasz. Gra informuje o zdarzeniach, zdających obrażenia, oznaczając je kolorem czerwonym (np. start rakiety, którą masz bronić) lub żółtym (np. nalot, lub wyładowanie burzowe). Oto lista wszystkich modyfikatorów terenu i zdarzeń.

Modyfikatory terenu

Nazwa

Działanie

Forest

Forest Fire

Zaatakowanie kwadratu powoduje podpalenie go. Jednostki, które staną w tym czasie na Forest Fire, zostaną podpalone. Zadaje 1 punkt obrażeń co turę podpalonym jednostkom.

Sand

Smoke lub Electric Smoke

Zaatakowanie kwadratu powoduje wzbicie się kłębów dymu. Jednostka będąca w dymie, nie może atakować ani się naprawiać.

Electric Smoke - domyślna umiejętność pasywna oddziału Rusting Hulks. Zamienia kłęby dymu w Electric Smoke, zadając dodatkowo 1 punkt obrażeń jednostkom w dymie (nie działa na mechy).

A.C.I.D pool

Jednostka wejdąca w kwas lub oblana kwasem przyjmuje dwukrotnie większe obrażenia.

Water lub A.C.I.D tile

Wepchnięcie wrogiej jednostki do wody, powoduje jej natychmiastowy zgon. Nie działa na jednostki duże (massive), latające oraz mechy.

Mechy nie potrafią atakować w wodzie, A.C.I.D oraz lawie.

Jednostki, które przeżyją wejście do A.C.I.D tile będą przyjmować dwukrotnie większe obrażenia.

Mountain

Blokuje przemieszczanie i ataki. Potrzeba dwa ataki, aby go zniszczyć.

Ice

Zaatakowany dwukrotnie lodowy kwadrat kryje pod sobą wodę.

Zdarzenia losowe

Air suport

Co turę przeprowadzany jest nalot w losowe miejsce. Powoduje natychmiastowy zgon jednostek będących w zasięgu 5 kwadratów.

Lightning Strike

W wybrane pola co turę następują wyładowania burzowe gwarantujące natychmiastowy zgon jednostki, która wejdzie w pole rażenia.

Shield

Na początku bitwy budynki cywilne posiadają tarczę. Tarcza absorbuje każde obrażenia, ale tylko raz.

Old Earth Mine

Miny. Każda jednostka, która wejdzie w pole z miną zostaje automatycznie zabita.

Tidal Wave

Na początku każdej tury przeciwnika, fragment terenu zostaje zalany wodą.

Volcanic

Na początku tury, określony teren zostaje zalany lawą. Ma te same parametry co woda, dodatkowo nakłada efekt ognia na jednostki, które przeżyją.

Conveyor Belt

Na początku każdej tury jednostki będące na polu ze strzałką zostaną przesunięte, zgodnie z kierunkiem strzałki.

Ice Storm

Na początku każdej tury pokrywa lodem kwadrat 3x3 i unieruchamia wszystkie jednostki.

Boulder

Na początku tury, na mape losowo spadają głazy, zabijaj

Jednostki Vek

Tutaj znajdziesz wszystkie jednostki przeciwnika wraz ze statystykami i umiejętnościami specjalnymi. Zwróć uwagę na wersje Alpha zwykłych jednostek. Są one o wiele mocniejsze i mogą sprawić Ci więcej kłopotu.

Nazwa

Umiejętności i statystyki

Leaper

Unieruchamia jednostkę nicią i atakuje w następnej turze za 3 punkty obrażeń. Potrafi skakać. Posiada 1 punkt życia i zasięg ruchu: 4.

Alpha Leaper

Zadaje 5 punktów obrażeń i posiada 3 punkty życia.

Hornet

Zadaje 1 punkt obrażeń przed sobą. Jednostka latająca. Posiada 2 punkty życia i zasięg ruchu: 5.

Alpha Hornet

Zadaje 2 punkty obrażeń na dwóch kwadratach przed sobą w jednej lini. Posiada 5 punktów życia.

Soldier Psion

Zwiększa życie o 1 wszystkim jednostkom Vek. Jednostka latająca. Posiada 2 punkty życia.

Blood Psion

Zwiększa regenerację życia wszystkim jednostkom Vek o 1 co turę. Jednostka latająca. Posiada 2 punkty życia.

Blast Psion

Nakłada bonus powodujący wybuch zadający 1 punkt obrażeń po śmierci Vek. Jednostka latająca. Posiada 2 punkty życia.

Shell Psion

Nakłada na wszystkie jednostki Vek pancerz absorbujący za każdym razem 1 punkt obrażeń. Jednostka latająca. Posiada 2 punkty życia.

Scarab

Strzela lobem, omijając wszystkie przeszkody po drodze, zadając 1 punkt obrażeń. Posiada 2 punkty życia oraz zasięg ruchu:3.

Alpha Scarab

Strzela lobem, omijając wszystkie przeszkody po drodze, zadając 3 punkt obrażeń. Posiada 4 punkty życia oraz zasięg ruchu:3.

Beetle

Szarżuje na cel w linii prostej zadając 1 punkty obrażeń. Posiada 4 punkty życia, zasięg ruchu:2.

Alpha Beetle

Szarżuje na cel w linii prostej zadając 3 punkty obrażeń. Posiada 5 punktów życia, zasięg ruchu:2.

Spider Leader

Boss. Posiada 6 punktów życia, zasięg ruchu:2. Nie da się go zabić, wrzucając do wody (Massive).

Wyrzuca 2-3 jaja z pająkami do wyklucia.

Spiderling

Posiada 1 punkt życia, zasięg ruchu:3

Beetle Leader

Boss. Posiada 6 punktów życia, zasięg ruchu:2. Nie da się go zabić, wrzucając do wody (Massive).

Szarżuje na cel w linii prostej zadając 3 punkty obrażeń i zostawiając z sobą pożogę ognia.

Large Goo

Boss. Posiada 3 punkty życia, zasięg ruchu:3. Nie da się go zabić, wrzucając do wody (Massive).

W swej podstawowej formie zadaje 4 punkty obrażeń. Zabijając go, rozpada się na 2 mniejsze i słabsze kopie samego siebie. Nadal zadaje jednak 4 punkty obrażeń.

Firefly Leader

Boss. Posiada 6 punktów życia, zasięg ruchu:3. Nie da się go zabić, wrzucając do wody (Massive).

Strzela pociskami przed i za siebie zadając 4 punkty obrażeń

Hornet Leader

Boss. Posiada 6 punktów życia, zasięg ruchu:3. Nie da się go zabić, wrzucając do wody (Massive). Jednostka latająca.

Uderza na 3 kwadraty przed sobą zadając 2 punkty obrażeń.

Blobber

Posiada 3 punkty życia, zasięg ruchu:2. Wystrzeliwuje bombę (Blob) zadającą 1 punkt obrażeń w następnej turze.

Alpha Blobber

Posiada 4 punkty życia, zasieg ruchu:2. Wystrzeliwuje bombę (Alpha Blob) zadającą 3 punkty obrażeń w następnej turze.

Firefly

Posiada 3 punkty życia, zasięg ruchu:2. Strzela pociskiem zadając 1 punkt obrażeń.

Alpha Firefly

Posiada 5 punktów życia, zasięg ruchu:2. Strzela pociskiem zadając 3 punkty obrażeń.

Scorpion

Posiada 3 punkty życia, zasięg ruchu:3. Unieruchamia cel i zadaje 1 punkt obrażeń w następnej turze.

Alpha Scorpion

Posiada 5 punktów życia, zasięg ruchu:3. Unieruchamia cel i zadaje 3 punkty obrażeń w następnej turze.

Crab

Posiada 3 punkty życia, zasięg ruchu:3. Strzela lobem, omijając wszystkie przeszkody i zadając 2 obrażenia na dwóch kwadratach.

Alpha Crab

Posiada 5 punktów życia, zasięg ruchu:3. Strzela lobem, omijając wszystkie przeszkody i zadając 2 obrażenia na dwóch kwadratach.

Burrower

Posiada 3 punkty życia, zasięg ruchu:4. Zadaje 1 punkty obrażeń w jednym rzędzie. Nie można przesuwać. Po otrzymaniu obrażeń chowa się pod ziemię.

Centipede

Posiada 3 punkty życia, zasięg ruchu:2. Zadaje 1 punkt obrażeń i nakłada efekt A.C.I.D w rzędzie na 3 kwadraty.

Skuteczne sposoby walki

  1. Dość często będziesz w sytuacji, gdzie przeciwnik będzie miał przewagę liczebną i będzie atakował w różnych punktach mapy. Kluczem do sukcesu i przejścia gry, jest mieszanie taktyk w taki sposób, aby zminimalizować ewentualne straty w wyniku wrogich działań. I to nawet czasami kosztem punktów życia mecha.
  2. Często w poradniku powtarza kwestia popychania wrogów. Przy każdym ataku gra będzie Cię informować o tym, czy taki atak odepchnie wroga.
1 - Into the Breach: Walka - Into The Breach - poradnik do gry
  1. Pierwszy obrazek od lewej to po prostu wypchnięcie wroga, środkowy - zadawanie obrażeń. Ostatni obrazek pokazuje to miks poprzednich dwóch: zadawanie obrażeń wraz z wypychaniem.
  2. Jedynym sposobem na przewagę liczebną i utrzymanie misji w ryzach jest wypychanie przeciwników poza zasięg ich ataku.
2 - Into the Breach: Walka - Into The Breach - poradnik do gry
  1. Wiedząc, że nie jesteś w stanie szybko zabić przeciwnika, możesz go w ten sposób zwodzić. Jednak jest to tymczasowe rozwiązanie, bowiem w kolejnych turach będziesz zmuszony walczyć z większymi siłami.
  2. Dobrą metodą na powstrzymanie wrogów (nie licząc ich zabijania oczywiście z rąk mechów) jest blokada wejścia wroga do bitwy.
3 - Into the Breach: Walka - Into The Breach - poradnik do gry
  1. Popękana ziemia z czerwonymi strzałkami sygnalizują, że w tym miejscu zamierza się pojawić wróg. Możesz spróbować wejść na te pola swoimi mechami, a jeszcze lepiej - wepchnąć tam wrogów. Nie dość, że zatrzymiają swoich sprzymierzeńców pod ziemią, to jeszcze otrzymają 1 punkt obrażeń.
  2. Innym sposobem na pozbycie się przeciwnika dość tanim kosztem, jest wykorzystywanie zdarzeń losowych przewidzianych na bitwę przeciwko niemu. Zdarzenia te są sygnalizowane przez grę żółtym kolorem (żółte ikony na 5 kwadratach są takie same jak ikona Air Support po prawej stronie na górze - tak gra informuje o zdarzeniu). Większość zdarzeń losowych zapewnia błyskawiczną śmierć.
4 - Into the Breach: Walka - Into The Breach - poradnik do gry
  1. Ostatnia taktyka, to wpychanie wrogów na innych wrogów lub na góry. Rzadko kiedy się to opłaca, obrażenia w wyniku kolizji są dość małe, ale czasem takie działanie otworzy furtkę do kolejnego ruchu.
  2. Czasami ta taktyka jest wręcz konieczna, wróg często potrafi okrążyć mecha i nie pozostanie nic innego, jak wpychanie ich na siebie. Można tą taktykę zastosować również przy kolizji mech-wróg oraz budynek-wróg, ale tylko wtedy, gdy nie masz innego wyboru lub Twoje mechy i Power Grid będą w stanie to wytrzymać.