Into the Breach: Walka Into The Breach poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2020
W tym rozdziale nauczysz się, jak wykorzystywać teren i losowe zdarzenia przeciwko swoim wrogom. Poznasz skuteczne sposoby na radzenie sobie z wrogami, niekoniecznie ich zabijając. Przez większość czasu, będziesz miał za zadanie odciągać jednostki wroga od zabudowań, aniżeli masowo ich zabijać.
Wykorzystanie terenu i zdarzenia losowe
Cała gra polega na umiejętnym wykorzystaniu terenu i zdarzeń losowych na Twoją korzyść. Samym siłowym zabijaniem dużo w grze nie wskórasz. Gra informuje o zdarzeniach, zdających obrażenia, oznaczając je kolorem czerwonym (np. start rakiety, którą masz bronić) lub żółtym (np. nalot, lub wyładowanie burzowe). Oto lista wszystkich modyfikatorów terenu i zdarzeń.
Modyfikatory terenu
Nazwa | Działanie |
Forest Forest Fire | Zaatakowanie kwadratu powoduje podpalenie go. Jednostki, które staną w tym czasie na Forest Fire, zostaną podpalone. Zadaje 1 punkt obrażeń co turę podpalonym jednostkom. |
Sand Smoke lub Electric Smoke | Zaatakowanie kwadratu powoduje wzbicie się kłębów dymu. Jednostka będąca w dymie, nie może atakować ani się naprawiać. Electric Smoke - domyślna umiejętność pasywna oddziału Rusting Hulks. Zamienia kłęby dymu w Electric Smoke, zadając dodatkowo 1 punkt obrażeń jednostkom w dymie (nie działa na mechy). |
A.C.I.D pool | Jednostka wejdąca w kwas lub oblana kwasem przyjmuje dwukrotnie większe obrażenia. |
Water lub A.C.I.D tile | Wepchnięcie wrogiej jednostki do wody, powoduje jej natychmiastowy zgon. Nie działa na jednostki duże (massive), latające oraz mechy. Mechy nie potrafią atakować w wodzie, A.C.I.D oraz lawie. Jednostki, które przeżyją wejście do A.C.I.D tile będą przyjmować dwukrotnie większe obrażenia. |
Mountain | Blokuje przemieszczanie i ataki. Potrzeba dwa ataki, aby go zniszczyć. |
Ice | Zaatakowany dwukrotnie lodowy kwadrat kryje pod sobą wodę. |
Zdarzenia losowe
Air suport | Co turę przeprowadzany jest nalot w losowe miejsce. Powoduje natychmiastowy zgon jednostek będących w zasięgu 5 kwadratów. |
Lightning Strike | W wybrane pola co turę następują wyładowania burzowe gwarantujące natychmiastowy zgon jednostki, która wejdzie w pole rażenia. |
Shield | Na początku bitwy budynki cywilne posiadają tarczę. Tarcza absorbuje każde obrażenia, ale tylko raz. |
Old Earth Mine | Miny. Każda jednostka, która wejdzie w pole z miną zostaje automatycznie zabita. |
Tidal Wave | Na początku każdej tury przeciwnika, fragment terenu zostaje zalany wodą. |
Volcanic | Na początku tury, określony teren zostaje zalany lawą. Ma te same parametry co woda, dodatkowo nakłada efekt ognia na jednostki, które przeżyją. |
Conveyor Belt | Na początku każdej tury jednostki będące na polu ze strzałką zostaną przesunięte, zgodnie z kierunkiem strzałki. |
Ice Storm | Na początku każdej tury pokrywa lodem kwadrat 3x3 i unieruchamia wszystkie jednostki. |
Boulder | Na początku tury, na mape losowo spadają głazy, zabijaj |
Jednostki Vek
Tutaj znajdziesz wszystkie jednostki przeciwnika wraz ze statystykami i umiejętnościami specjalnymi. Zwróć uwagę na wersje Alpha zwykłych jednostek. Są one o wiele mocniejsze i mogą sprawić Ci więcej kłopotu.
Nazwa | Umiejętności i statystyki |
Leaper | Unieruchamia jednostkę nicią i atakuje w następnej turze za 3 punkty obrażeń. Potrafi skakać. Posiada 1 punkt życia i zasięg ruchu: 4. |
Alpha Leaper | Zadaje 5 punktów obrażeń i posiada 3 punkty życia. |
Hornet | Zadaje 1 punkt obrażeń przed sobą. Jednostka latająca. Posiada 2 punkty życia i zasięg ruchu: 5. |
Alpha Hornet | Zadaje 2 punkty obrażeń na dwóch kwadratach przed sobą w jednej lini. Posiada 5 punktów życia. |
Soldier Psion | Zwiększa życie o 1 wszystkim jednostkom Vek. Jednostka latająca. Posiada 2 punkty życia. |
Blood Psion | Zwiększa regenerację życia wszystkim jednostkom Vek o 1 co turę. Jednostka latająca. Posiada 2 punkty życia. |
Blast Psion | Nakłada bonus powodujący wybuch zadający 1 punkt obrażeń po śmierci Vek. Jednostka latająca. Posiada 2 punkty życia. |
Shell Psion | Nakłada na wszystkie jednostki Vek pancerz absorbujący za każdym razem 1 punkt obrażeń. Jednostka latająca. Posiada 2 punkty życia. |
Scarab | Strzela lobem, omijając wszystkie przeszkody po drodze, zadając 1 punkt obrażeń. Posiada 2 punkty życia oraz zasięg ruchu:3. |
Alpha Scarab | Strzela lobem, omijając wszystkie przeszkody po drodze, zadając 3 punkt obrażeń. Posiada 4 punkty życia oraz zasięg ruchu:3. |
Beetle | Szarżuje na cel w linii prostej zadając 1 punkty obrażeń. Posiada 4 punkty życia, zasięg ruchu:2. |
Alpha Beetle | Szarżuje na cel w linii prostej zadając 3 punkty obrażeń. Posiada 5 punktów życia, zasięg ruchu:2. |
Spider Leader | Boss. Posiada 6 punktów życia, zasięg ruchu:2. Nie da się go zabić, wrzucając do wody (Massive). Wyrzuca 2-3 jaja z pająkami do wyklucia. |
Spiderling | Posiada 1 punkt życia, zasięg ruchu:3 |
Beetle Leader | Boss. Posiada 6 punktów życia, zasięg ruchu:2. Nie da się go zabić, wrzucając do wody (Massive). Szarżuje na cel w linii prostej zadając 3 punkty obrażeń i zostawiając z sobą pożogę ognia. |
Large Goo | Boss. Posiada 3 punkty życia, zasięg ruchu:3. Nie da się go zabić, wrzucając do wody (Massive). W swej podstawowej formie zadaje 4 punkty obrażeń. Zabijając go, rozpada się na 2 mniejsze i słabsze kopie samego siebie. Nadal zadaje jednak 4 punkty obrażeń. |
Firefly Leader | Boss. Posiada 6 punktów życia, zasięg ruchu:3. Nie da się go zabić, wrzucając do wody (Massive). Strzela pociskami przed i za siebie zadając 4 punkty obrażeń |
Hornet Leader | Boss. Posiada 6 punktów życia, zasięg ruchu:3. Nie da się go zabić, wrzucając do wody (Massive). Jednostka latająca. Uderza na 3 kwadraty przed sobą zadając 2 punkty obrażeń. |
Blobber | Posiada 3 punkty życia, zasięg ruchu:2. Wystrzeliwuje bombę (Blob) zadającą 1 punkt obrażeń w następnej turze. |
Alpha Blobber | Posiada 4 punkty życia, zasieg ruchu:2. Wystrzeliwuje bombę (Alpha Blob) zadającą 3 punkty obrażeń w następnej turze. |
Firefly | Posiada 3 punkty życia, zasięg ruchu:2. Strzela pociskiem zadając 1 punkt obrażeń. |
Alpha Firefly | Posiada 5 punktów życia, zasięg ruchu:2. Strzela pociskiem zadając 3 punkty obrażeń. |
Scorpion | Posiada 3 punkty życia, zasięg ruchu:3. Unieruchamia cel i zadaje 1 punkt obrażeń w następnej turze. |
Alpha Scorpion | Posiada 5 punktów życia, zasięg ruchu:3. Unieruchamia cel i zadaje 3 punkty obrażeń w następnej turze. |
Crab | Posiada 3 punkty życia, zasięg ruchu:3. Strzela lobem, omijając wszystkie przeszkody i zadając 2 obrażenia na dwóch kwadratach. |
Alpha Crab | Posiada 5 punktów życia, zasięg ruchu:3. Strzela lobem, omijając wszystkie przeszkody i zadając 2 obrażenia na dwóch kwadratach. |
Burrower | Posiada 3 punkty życia, zasięg ruchu:4. Zadaje 1 punkty obrażeń w jednym rzędzie. Nie można przesuwać. Po otrzymaniu obrażeń chowa się pod ziemię. |
Centipede | Posiada 3 punkty życia, zasięg ruchu:2. Zadaje 1 punkt obrażeń i nakłada efekt A.C.I.D w rzędzie na 3 kwadraty. |
Skuteczne sposoby walki
- Dość często będziesz w sytuacji, gdzie przeciwnik będzie miał przewagę liczebną i będzie atakował w różnych punktach mapy. Kluczem do sukcesu i przejścia gry, jest mieszanie taktyk w taki sposób, aby zminimalizować ewentualne straty w wyniku wrogich działań. I to nawet czasami kosztem punktów życia mecha.
- Często w poradniku powtarza kwestia popychania wrogów. Przy każdym ataku gra będzie Cię informować o tym, czy taki atak odepchnie wroga.
- Pierwszy obrazek od lewej to po prostu wypchnięcie wroga, środkowy - zadawanie obrażeń. Ostatni obrazek pokazuje to miks poprzednich dwóch: zadawanie obrażeń wraz z wypychaniem.
- Jedynym sposobem na przewagę liczebną i utrzymanie misji w ryzach jest wypychanie przeciwników poza zasięg ich ataku.
- Wiedząc, że nie jesteś w stanie szybko zabić przeciwnika, możesz go w ten sposób zwodzić. Jednak jest to tymczasowe rozwiązanie, bowiem w kolejnych turach będziesz zmuszony walczyć z większymi siłami.
- Dobrą metodą na powstrzymanie wrogów (nie licząc ich zabijania oczywiście z rąk mechów) jest blokada wejścia wroga do bitwy.
- Popękana ziemia z czerwonymi strzałkami sygnalizują, że w tym miejscu zamierza się pojawić wróg. Możesz spróbować wejść na te pola swoimi mechami, a jeszcze lepiej - wepchnąć tam wrogów. Nie dość, że zatrzymiają swoich sprzymierzeńców pod ziemią, to jeszcze otrzymają 1 punkt obrażeń.
- Innym sposobem na pozbycie się przeciwnika dość tanim kosztem, jest wykorzystywanie zdarzeń losowych przewidzianych na bitwę przeciwko niemu. Zdarzenia te są sygnalizowane przez grę żółtym kolorem (żółte ikony na 5 kwadratach są takie same jak ikona Air Support po prawej stronie na górze - tak gra informuje o zdarzeniu). Większość zdarzeń losowych zapewnia błyskawiczną śmierć.
- Ostatnia taktyka, to wpychanie wrogów na innych wrogów lub na góry. Rzadko kiedy się to opłaca, obrażenia w wyniku kolizji są dość małe, ale czasem takie działanie otworzy furtkę do kolejnego ruchu.
- Czasami ta taktyka jest wręcz konieczna, wróg często potrafi okrążyć mecha i nie pozostanie nic innego, jak wpychanie ich na siebie. Można tą taktykę zastosować również przy kolizji mech-wróg oraz budynek-wróg, ale tylko wtedy, gdy nie masz innego wyboru lub Twoje mechy i Power Grid będą w stanie to wytrzymać.