Misje poboczne | inFamous poradnik inFamous
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Misje poboczne
W trakcie całej gry będziesz mógł wykonać szereg misji pobocznych. Nie są one zbyt skomplikowane i zwykle polegają na pokonaniu grupy przeciwników, odnalezieniu jakiegoś przedmiotu, zniszczeniu pojazdu czy śledzenia kuriera z przesyłką. Ich wykonanie nie jest niezbędne do zakończenia gry, jednakże każda udanie zakończona misja poboczna pozwoli Ci zdobyć dodatkowe 100 punktów doświadczenia oraz spowoduje, że na dany teren przestanie być patrolowany przez wrogów. Innym pozytywnym aspektem wykonania wszystkich 84 misji pobocznych odblokowujących terytorium jest przedłużenie sobie zabawy oraz zdobycie kilku Trofeów. Cele misji są każdorazowo bardzo dobrze tłumaczone w momencie ich przyjmowania, dlatego też jeżeli tylko zauważycie postać z umiejscowionym nad jej głową wykrzyknikiem, sprawdźcie, jaką misję ma ona do zaoferowania. Oczywiście wszystkie misje zaznaczone są także na mapie.
Uwaga: Postacie oferujące misje często angażują się w walkę. Wówczas wykrzykniki znikają znad ich głów oraz mapy, przez co nie mogą nam zlecić zadania. Wystarczy oczyścić region z nieprzyjaciół by postać wróciła na swoje miejsce.
Misje poboczne spotykane w inFamous dzielą się na trzy rodzaje:
Przeznaczone dla postaci z dobrą Karmą | |
Przeznaczone dla postaci ze złą Karmą | |
Przeznaczone dla obu typów postaci |
Lista misji dodatkowych przeznaczonych dla postaci z dobrą Karmą
Spacer z psami
Misja ta polega na odtransportowaniu kilku jeńców do więzienia znajdującego się na terenie Labiryntu. Więźniowie będą grzecznie szli w jednym szeregu, choć od czasu do czasu któryś może na przykład spróbować ucieczki lub nawet rzucić się na Ciebie. Kilka strzałów błyskawicą nauczy go moresu. Bacznie przyglądaj się także czy w pobliżu nie kręcą się inni członkowie gangu mogący próbować odbić kamratów.
Mocny łańcuch
Zadanie polega na złapaniu wysokiego, ubranego na biało przeciwnika należącego do Żniwiarzy posługującego się super-mocami. Kiedy powalisz go na ziemię, wystarczy go już tylko spętać.
Policjant w niebezpieczeństwie
Misja polega na odnalezieniu zabójców policjanta. Podobnie jak podczas misji fabularnych, podążaj za obrysem biegnącej postaci. Doprowadzi Cię ona do miejsca walki Żniwiarzy z policjantami. Zabij wszystkich napastników.
Fan Klub
W pobliżu parku w Dzielnicy Neonów organizowana jest parada. Twoim zadaniem jest ochrona jej uczestników. Kiedy pojawią się Żniwiarze, szczególną uwagę zwróć na przeciwników wyposażonych w wyrzutnię rakiet i to właśnie ich zabij w pierwszej kolejności. Kiedy wspólnie z policjantami pozbędziesz się zagrożenia, misja zakończy się powodzeniem.
Zabezpieczenie
Grupie Ludzi Ziemi udało się wydostać z cel więziennych, choć cały czas znajdują się jeszcze na terytorium więzienia. Opanowali jeden z dachów placówki. Musisz wspiąć się na budynek i pozbyć się wszystkich uciekinierów.
Gniazdo szczurów
Ludzie ziemi opanowali jeden z budynków w mieście. Twoim zadaniem jest wdrapanie się na niego i zniszczenie wentylacji. Jeżeli uda Ci się tego dokonać, duża liczba przeciwników rozbiegnie się po ulicy. Nie pozostaje Ci więc nic innego, jak ich powystrzelać.
Policjanci i złodzieje
W tej misji wraz z policjantami będziesz musiał obronić posterunek atakowany przez gromadę wrogów. W jej wykonaniu niezwykle pomocne może być zdemolowanie kilkunastu samochodów tak, abyś mógł się swobodnie za nimi kryć w obliczu niebezpieczeństwa. Po wyeliminowaniu napastników misja zakończy się powodzeniem.
Ranni cywile
Piętnastu obywateli miasta potrzebuje Twojej pomocy. Twoim zadaniem jest ochrona ich przed członkami gangu w drodze do najbliższej kliniki. Jednak jak się okaże, wszyscy sanitariusze zostali zabici i szpital został opanowany przez siły wroga. Poprowadź wszystkich w inne wskazane na mapie miejsce, po drodze opędzając się od kolejnych przeciwników. Kiedy dotrzesz do punktu docelowego, ochronę nad rannymi przejmie policja.
Lista misji dodatkowych przeznaczonych dla postaci ze złą Karmą
Motłoch
W pobliżu parku w Dzielnicy Neonów organizowana jest parada sprzeciwiająca się Twojemu postępowaniu. Twoim zadaniem jest zaatakowanie jej uczestników i osłaniających ich policjantów.
Brudna robota
Zostałeś wynajęty do sprzątnięcia gościa widniejącego na zdjęciu. Koleś ubrany jest z jasnożółty kombinezon i znajduje się gdzieś na Archer Square. Po wykonaniu zadania wróć do zleceniodawcy.
Oddział SWAT
W Dzielnicy Neonów przeciwko Tobie został wysłany policyjny oddział SWAT. Zabij wszystkich jego członków.
Bez przebaczenia
Policja zastawiła na Ciebie pułapkę. Pozabijaj wszystkich stróżów prawa znajdujących się w najbliższej okolicy.
Szał
Twoim zadaniem jest zwrócenie na siebie uwagi policji. Zacznij demolować ulicę miasta i napastować przechodniów, a po pewnym czasie pojawią się funkcjonariusze. Dalsza część zadania polega na wyeliminowaniu ich wszystkich.
Marsz śmierci
Misja ta jest bardzo podobna do zadania Spacer z psami. Zacznij eskortować więźniów we wskazane miejsce, jednakże zamiast oddawać ich do więzienia, po prostu ich zamorduj po dotarciu do wskazanego na mapie punktu.
Nowi przyjaciele
Musisz uwolnić z więzienia kilku przetrzymywanych tam Żniwiarzy. Musisz przebić się przez ochronę placówki do pomieszczenia z generatorami prądu. Wyssij z nich energię, a misja zakończy się powodzeniem
Noc na mieście
Zostaniesz zaprowadzony do dwóch miejsc zbiórki Ludzi Ziemi. Zabij wszystkich uczestników spotkania, a misja zakończy się sukcesem.
Słudzy
Wykonaj wszystkie polecenia Sashy i poczekaj na przybycie oddziału Ludzi Ziemi. Kiedy to nastąpi zabij wszystkich przeciwników obrzucając ich granatami.
Atak na władze
Twoim zadaniem jest zniszczenie posterunku policji. Pomogą Ci w tym kilku członków gangu potrafiących posługiwać się super-mocami. Pozabijaj wszystkich obrońców, aby zakończyć misję.
Lista misji dla obu typów postaci
Poszukiwanie podsłuchów
Zostaniesz poproszony o zniszczenie urządzeń szpiegowskich przymocowanych do konkretnego budynku. Musisz po prostu zacząć wspinać się po nim wypatrując migających na czerwono podsłuchów. Kiedy znajdziesz się w pobliżu urządzenia spal je naciskając na padzie trójkąt. Zwróć uwagę na mini-mapę, która dokładnie pokazuje obszar poszukiwań - w miarę postępów powinien się on coraz bardziej zawężać.
Świadek
Posterunek policji został zaatakowany. Aby zdobyć punkty pozytywnej Karmy pomóż policjantom. Aby zdobyć punkty negatywne, po prostu patrz jak się wzajemnie zabijają.
Porwanie
Kilku obywateli miasta zostało uprowadzonych przez członków gangu. Biegnij we wskazane miejsce i pozbądź się obstawy eskortującej cywilów.
Fotograf
Misja polega na wykonaniu kilku zadań zleconych przez miejscowego fotografa. Możesz na przykład zostać poproszony o pokazanie jednej ze swoich mocy czy załatwienie w konkretny sposób wskazanego przeciwnika.
Czarna smoła
Żniwiarze zatruli ujęcia wody w mieście znajdujące się na szczytach budynków. Misja przypomina jedno z zadań fabularnych. Pozbądź się przebywających na dachach przeciwników, po czym użyj fali uderzeniowej na przymocowanych do zbiorników z wodą beczkach. W zależności od tego jakie punkty Karmy chcesz zdobyć, możesz także zdecydować się zniszczyć panel sterujący beczki przy pomocy błyskawicy.
Informator
Osoba prosząca o wykonanie tego zadania posiada pewne informacje na temat miejscowego gangu, wobec czego urządzono na nią polowanie. Szybko pozbądź się atakujących, aby ukończyć misję powodzeniem. Informator musi przeżyć.
Transport trucizny
Przez miasto przemieszcza się cysterna pełna smoły. Oczywiście pojazd chroniony jest przez członków gangu i to na dodatek stale respawnujących się. Jest to jedna z trudniejszych misji pobocznych, której wykonanie polecam dopiero po zdobyciu umiejętności burzy piorunów.
Oszust
Jeden z cywilów okazuje się być szpiegiem na usługach gangu. Przeskanuj mini-mapę przyciskiem L3, aby go odszukać wśród zwykłych ludzi i jak najszybciej zabij.
Zabawa w lekarza
Możesz, choć nie musisz udzielić pomocy rannym policjantom. Aby otrzymać punkty pozytywnej Karmy ulecz ich, a w nagrodę otrzymasz pięć odłamków. Jeżeli wolisz otrzymać punkty Karmy negatywnej po prostu ich zaatakuj i sam weź to, co Ci się należy.
Operacja chirurgiczna
Odbij sanitariusza, zanim zostanie on zabity, Musisz szybko pozbyć się jego strażników, w przeciwnym razie bowiem, zdążą go zastrzelić.
Ukryta paczka
Co jakiś czas uda ci się zabić członka gangu, który pozostawi po sobie jednak misję poboczną. Podejdź do takiego delikwenta, a w Twoim umyśle ukaże się zdjęcie pokazujące ukrytą gdzieś w okolicy paczkę. Ponadto zwróć uwagę, że na mini-mapie oznaczony jest teren poszukiwań.
Trudna decyzja
Ludzie Ziemi porwali brata kobiety zlecającej to zadanie i ukradli mu kilka odłamków. Możesz albo odbić go z rąk porywaczy i wtedy otrzymasz punkty pozytywnej Karmy, albo zabrać odłamki w celu otrzymania punktów negatywnej Karmy.
Śmiertelne niebezpieczeństwo
Uważaj, bowiem zlecający to zadanie nagle okaże się być członkiem gangu! Znajdziesz się w zasadzce otoczony przez dużą ilość przeciwników. Nie bierz tej misji dopóki nie będziesz dysponował potężnymi mocami.
Ścigając echo
Misję rozpoczynasz obok martwego cywila. Udaj się za obrysem postaci, który powinien doprowadzić się do fortecy gangu. Pomiędzy kontenerami ukrywają się trzej potężni Izolatorzy. Odszukaj ich i zabij.
Wybuchowy wybór
Gang podłożył ładunek wybuchowy pod posterunek policji. Aby zdobyć punkty pozytywnej Karmy biegnij na miejsce i rozbrój ładunek. Aby zdobyć punkty negatywne, po prostu nic nie rób i zaczekaj na rozwój wypadków.
Przemytnicy narkotyków
Żniwiarze ukradli paczki leków ze stacji medycznej. Ścigaj ich, zabij, zabierz przenoszone paczki i odtransportuj je z powrotem do szpitala.
Wojny gangów
Żniwiarze i Ludzie Ziemi walczą pomiędzy sobą. Wokół kręci się mnóstwo przeciwników, więc o dostanie po głowie nie jest trudno. W pierwszej kolejności rozwal stację benzynową. Potem uciekaj na dachy i obrzucaj wrogów granatami. Jeżeli podejmiesz się tej misji w końcowej fazie gry, nie do przecenienia będzie tu możliwość użycia mocy burzy piorunów.
Zawód szpieg
Zabij wysłanego przez Żniwiarzy kuriera. Wskocz szybko na dach budynku i obserwuj stamtąd biegnącego kuriera. Kiedy pobiegnie dalej zeskocz na platformę, po której porusza się pociąg i śledź go nadal. Po jakimś czasie kurier pozostawi na ziemi paczkę. Poczekaj aż odejdzie i zabierz ją.
Pociąg
Misja dostępna jest po uruchomieniu pociągu kursującego po terenie Labiryntu lub Dzielnicy Historycznej. Zabij wszystkich przeciwników znajdujących się na pociągu, po czym usuń leżące na torze wraki. Wskocz na wagony i dojedź do tunelu, gdzie znowu będziesz musiał pokonać kilku wrogów. W dalszej części zadania, podobnie jak podczas misji fabularnej będziesz musiał ładować skrzynki znajdujące się pod trakcją kolejową.
Terror na ulicach
Misja identyczna do tej z głównego wątku fabularnego. Zniszcz po prostu jeżdżący po dzielnicy opancerzony autobus.
Związany
Policja potrzebuje złapać czterech żywych Żniwiarzy, aby wyciągnąć z nich jakieś informacje.
Opieka nad bratem
Ludzie Ziemi porwali brata zlecającego to zadanie i przebrali go w ubiór członka gangu. Otrzymasz fotografię osoby, którą musisz uwolnić. Udaj się we wskazane miejsce i zabij wszystkich pozostałych członków patrolu.
Anteny satelitarne
Wejdź na wskazany budynek i wyssij całą energię ze znajdującej się tam anteny. Będziesz miał ograniczoną ilość czasu, aby przebiec przez kolejne punkty kontrolne. Przy każdym z nich nie musisz już wysysać energii, wystarczy, że po prostu przez niego przebiegniesz.
Atak na klinikę medyczną
Misja podobna do jednego z pierwszych zadań fabularnych. Obroń atakowany szpital zabijając wszystkich napastników.
Paranoja
Pewnej kobiecie wydaje się, że jest obserwowana przez niewidzialnych przeciwników. Jak się po jeszcze w trakcie jej wypowiedzi okaże, niczego sobie nie wydumała. Zabij trzech napastników, aby zakończyć misję.