Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Harry Potter i Zakon Feniksa - poradnik do gry

Harry Potter i Zakon Feniksa - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przedmioty użytku codziennego i trudniejsze zagadki | Encyklopedia poradnik Harry Potter i Zakon Feniksa

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Przedmioty użytku codziennego i trudniejsze zagadki

  1. Incendio na każdej pochodni/latarni (oczywiście oprócz tych, które się palą ;), Incendio na każdym gargulcu, Incendio na każdym piecyku.
  2. W niektórych miejscach znajdziesz drobne przedmioty, których samo obejrzenie daje punkty. Takie przedmioty to: łańcuchy (Hangar na łodzie), dachówki (Wybrukowany dziedziniec, musisz wspiąć się na dach, skorzystaj z rynien), księga (Wejście na wiadukt), posąg (wieża obrony przed czarną magią, na dole), obraz (sala obrony przed czarną magią, przesuń regał by go odsłonić), tablica (sala obrony przed czarną magią, upewnij się że obejrzałeś jej obie strony!), roślina (Zielarstwo), słój ze skrzelozielem (Zielarstwo), skrzynie (Sypialnia Gryfonów, jest ich tam kilka), żaba (Sypialnia Gryfonów), tablica (Salon Gryfonów, obejrzyj z obu stron), jeden z kamieni (Kamienny krąg), skrzynia (Gabinet Umbridge, musisz ją najpierw otworzyć zaklęciem)
  3. Hangar na łodzie: w pobliżu budynku znajdziesz w sumie sześć ptaków, trzy z jednej strony i trzy z drugiej. Jedna trójka odleci, gdy do nich się zbliżysz; nieopodal drugiej znajdziesz kosz. Użyj na nim Wingardium Leviosa, by pobudzić do latania rybę, a następnie podaj ją jednemu z ptaków, później drugiemu i trzeciemu.
  4. Wejście na dziedziniec: w rogach dziedzińca znajdują się cztery przykryte liśćmi płyty z insygniami Hogwartu. Odszukaj leżącą w pobliżu miotłę, użyj na niej Wingardium Leviosa i machaj nad liśćmi, by je posprzątać. Gdy zrobisz to ze wszystkimi czterema płytami, pojawią się nad nimi kolorowe, świecące runy (symbole poszczególnych domów Hogwartu). Runy w tych samych kolorach pojawią się także pod ławkami znajdującymi się na dziedzińcu. Użyj Wingardium Leviosa na kolejnych ławkach i przestaw je na płyty z runami tak, by kolory do siebie pasowały.
  5. Dziedziniec transmutacji: zacznij od użycia Wingardium Leviosa na stojącym w centrum dziedzińca globusie. Pojawią się kolorowe runy. Podobnie jak w poprzednim punkcie, musisz przestawić ławki na runy, by kolory się zgadzały. Po wszystkim będziesz miał o cztery insygnia Hogwartu więcej i dużo punktów.
  6. Wybrukowany dziedziniec: zagadka analogiczna do poprzednich. Najpierw wejdź po schodach na górną część dziedzińca (mogą być zniszczone; Reparo) i napraw cztery kolejne kamienne rzeźby, by ukazały się insygnia Hogwartu. Dalej postępujesz tak jak w dwóch poprzednich przypadkach, czyli Wingardium Leviosa na ławeczkach i dopasowanie kolorów.
Wszystkie zagadki z insygniami Hogwartu są do siebie podobne. - Przedmioty użytku codziennego i trudniejsze zagadki | Encyklopedia - Harry Potter i Zakon Feniksa - poradnik do gry
Wszystkie zagadki z insygniami Hogwartu są do siebie podobne.
  1. Wiadukt: po przejściu przez cały wiadukt, nieopodal drzwi do wejścia na wiadukt (brzmi jak masło maślane, ale takie są nazwy lokacji :), pod jedną z pochodni (uff. Jeśli nadal nie wiesz gdzie to jest - screen poniżej) znajdziesz krawędź na którą możesz się wdrapać. Dostaniesz za to punkty.
1 - Przedmioty użytku codziennego i trudniejsze zagadki | Encyklopedia - Harry Potter i Zakon Feniksa - poradnik do gry
  1. Zielarstwo: w jednym z pomieszczeń znajdziesz cztery kwadratowe donice, wiadro i konewkę. Rzuć Wingardium Leviosa na wiadrze i przytrzymaj je przez chwilę nad każdą z donic by napełnić je ziemią, a następnie powtórz manewr z konewką by wyrosły kwiaty.
  2. Dziedziniec wieży z zegarem: na dziedzińcu znajdziesz gruszę. Pozbieraj leżące pod nią owoce do kosza za pomocą Wingardium Leviosa. Tym samym czarem zerwij też kilka bezpośrednio z drzewa (również do kosza).
  3. Salon Gryfonów: za pomocą Wingardium Leviosa przestaw stół pod obraz lecącego na miotle czarodzieja (obok kominka). Pogadaj z tym obrazem, a następnie z obrazem śpiącego czarodzieja po drugiej stronie pokoju. Teraz rzuć Accio na jedną z książek na półce niedaleko szachistów. Następnie przestaw stół ponownie na środek pokoju i złap znicz (Enter w odpowiednim momencie; wciskaj klawisz cały czas, a po chwili powinieneś złapać znicz).
  4. Obrona przed czarną magią: na końcu schodów w wieży znajdziesz mopa, zrzuć go na dół - obok rzeźby czekają tam dwie mokre plamy.
  5. Obrona przed czarną magią: w sali obrony przed czarną magią otwórz wszystkie ławki za pomocą Wingardium Leviosa, następnie przejdź przed pierwszą z nich i użyj na niej Depulso by wywrócić je niczym domino.
  6. Łazienka Marty: otwórz wszystkie drzwi w łazience (Depulso), a następnie zamknij pierwsze z brzegu po obu stronach (pierwsze z brzegu = te najbliżej Marty).
  7. Most wiszący: napraw znajdującą się obok mostu rynnę za pomocą Reparo i wespnij się na nią. Sytuacja analogiczna do tej z wiaduktu, automatycznie dostaniesz punkty.
  8. Izba Pamięci: odkurz dwa puchary miotełką (Wingardium Leviosa), a następnie przyjrzyj się im.
Nagrodą za zdobywanie Punktów Odkrycia są także filmy, zdjęcia i inne ciekawostki, które możesz obejrzeć w Pokoju Nagród - Przedmioty użytku codziennego i trudniejsze zagadki | Encyklopedia - Harry Potter i Zakon Feniksa - poradnik do gry
  1. Skrzydło szpitalne: pościel wszystkie łóżka (Depulso), przestaw parawany (Accio) i zapal piec.
  2. Sowiarnia: obok wejścia do wieży znajduje się zaułek, w którym znajdziesz worek z myszami. Nakarm nimi trzy siedzące w pobliżu ptaki (Wingardium Leviosa).
  3. Wielka sala: na niektóre ze stołów możesz rzucić Wingardium Leviosa, by zostały zastawione.
  4. Chatka Hagrida: podnieś jedną z dyń z ogródka Hagrida za pomocą Wingardium Leviosa i połóż ją na kominie jego chatki.
  5. Kamienny krąg: dwa spośród kamieni w kręgu mogą być przestawione za pomocą Wingardium Leviosa, jeden jest w kształcie kuli, drugi prostopadłościanu. Ustaw ten drugi obok najbliższego jemu kamienia a następnie wdrap się na oba - dostaniesz punkty.
  6. Łazienka prefektów: otwórz jedne z drzwi za pomocą Depulso (sprawdź klawiszem C, które pulsują), by wypadło krzyczące jajo :), przenieś je Wingardium Leviosa do wielkiej wanny i użyj Accio właśnie na wannie.

Nagrodą za zdobywanie Punktów Odkrycia są także filmy, zdjęcia i inne ciekawostki, które możesz obejrzeć w Pokoju Nagród. Kolejne filmiki odblokują się po zdobyciu 70, 230, 400, 590, 800, 1040, 1320, 1630, 2000, 2420, 2930, 3540 i 4360 punktów. (Swoją drogą, w tym ostatnim nie ma nic ciekawego. :)

Oprócz powyższych, istnieje wiele innych sposobów na zdobywanie punktów. Czytaj niżej...