[Kieł bazyliszka] Opis przejścia | Harry Potter i Insygnia Śmierci - część 2 Harry Potter i Insygnia Śmierci - część 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Opis przejścia
Przyjaciele rozdzielają się. W misji odszukania kła bazyliszka uczestniczy tylko Ron i Hermiona. Ten pierwszy bardzo boi się tutejszych tuneli, pełnych gigantycznych pająków. Nic zatem dziwnego, że w zadaniu będzie robił za dostarczyciela światła oraz otwieracza zamków. Walką zajmiemy się my. Wszystkie umieszczone na tym poziomie bonusy znajdziesz w ślepych zaułkach, do których prowadzą rozgałęzienia tunelu. Nie są one jakoś specjalnie ukryte, wystarczy tylko dobrze się rozglądać.
Idź spokojnie za Ronem, który doskonale wie, w jaki korytarz skręcić. Nasz biedak w końcu potknie się i spadnie do komnaty, co sprowadzi w ten rejon pająki. Zgodnie z sugestią gry, do ich eliminacji najlepiej użyć czaru Expulso, choć oczywiście możesz korzystać także z Drętwoty.
Niedługo potem wejdziesz do pieczary zamieszkiwanej przez kilka insektów. Dalej na drodze staną Ci zamknięte drzwi, którymi zajmie się Ron. Podczas próby ich odmykania musisz zapewnić mu ochronę. Jeśli nie radzisz sobie z liczbą pająków, pamiętaj o destrukcyjnych właściwościach tarczy Protego. Wystarczy, że wejdziesz nią w przeciwników, a rozszarpie ich na strzępy.
Akcja za niedługo się powtórzy. W najbliższej położonej jaskini nadziejesz się na insekty strzelające z dystansu, przed którymi najlepiej bronić się Protego i atakować po wzięciu na celownik. W następnej grocie dotrzesz do kolejnych drzwi, gdzie znów czeka Cię obrona Rona. Tym razem jednak pająki zaatakują z dwóch stron - zza jego pleców i z góry.
Identyczny manewr wykonasz w ostatniej już komnacie (pustej). Kiedy tylko Ron zajmie się drzwiami, zwróć swoją różdżkę w kierunku nadciągających agresorów (zaatakują z dołu). Po znalezieniu się w tunelu, przejście nie zamknie się jednak, co umożliwi insektom systematyczne szarże. Broń siebie i Rona, a kiedy wrogów pojawi cała chmara, niszcz ich z pomocą magicznej osłony. Po pewnym czasie zauważysz ogromnego pająka, przed którym drzwi na szczęście w końcu się zatrzasną.
Nie minie dużo czasu jak wkroczysz do Komnaty Tajemnic. Hermiona przebije horkruks kłem bazyliszka, co wywoła niestety mały kataklizm. Woda zacznie zalewać pomieszczenie i jedyną sensowną decyzją jest teraz ucieczka. Bohaterką sterujesz klawiszami kierunkowymi, a w biegu musisz unikać spadającego gruzu. Przeszkody będą się pojawiać kolejno: z lewej, prawej, lewej, prawej, lewej, w środku, z prawej, lewej.