Exit 17 cz.1 | Half-Life 2 Episode One poradnik Half-Life 2: Episode One
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019
Otwórz drzwi i zniszcz deski blokujące przejście (#147). Na spotkanie wyjdzie Barney (#148), który poprosi Cię o eskortę grupy rebeliantów do budynku stacji kolejowej. Poczekaj, aż na placu pojawią się kompani i znajdź wejście do kompleksu (#149). W środku obejdź dużą halę dookoła. Wejście do kryjówki zlokalizowane jest za jedną z lokomotyw (#150). Po krótkiej wędrówce dotrzecie do pozostałych członków podziemia - tutaj też będziesz mógł zabrać Colta.
Alyx zdecyduje się zająć pozycję za karabinem maszynowym, a Tobie poleci udać się po kolejną grupę, co też niezwłocznie uczyń. Uważając na Manhacki, biegnij w kierunku budynku, w którym schronił się Barney. Po zabraniu z sobą towarzyszy, zostaniesz zaatakowany przez żołnierzy wroga. Zlikwiduj zagrożenie i biegnij w kierunku kryjówki.
Czas na ewakuację trzeciej grupy. Wychodząc na zewnątrz, uważaj na snajpera (#151), który usadowił się w jednym z okien po drugiej stronie placu. Nie ma lekko - wykorzystując wraki aut, musisz dostać się w pobliże budynku. Kiedy uda Ci się tam dotrzeć bez większych strat, wrzuć do okna granat. Następnie zabierz ze sobą kolejnych towarzyszy.
Rozwal żołnierzy, którzy pojawili się na dachu (Colt jest w takich sytuacjach bezkonkurencyjny) i biegnij do budynku stacji. W środku jeden z wrogów zablokuje drogę do Alyx celnym strzałem w lokomotywę. Znajdź platformę po prawej stronie pomieszczenia (#152) i przejdź do kryjówki alternatywną trasą. Uważaj na przeciwników, którzy zaatakują z góry - pamiętaj również, aby zbierać upuszczoną przez nich amunicję.
Poczekaj, aż Alyx zlikwiduje agresorów i wracaj na plac. Będziesz musiał stawić czoła żołnierzom wroga, po chwili pojawi się także samochód opancerzony (#153). Ten ostatni należy wyeliminować przy pomocy rakiet. Duży zapas pocisków znajduje się w skrzyni, stojącej nieopodal wejścia do budynku stacji (#154). Po zakończonej bitwie weź kolejną grupę ze sobą i biegnij do budynku stacji. Tradycyjnie zabij wszystkich żołnierzy, jacy staną Ci na drodze.
Wracaj na plac, czas wziąć ze sobą ostatnią grupę. Zanim jednak dostaniesz się do Barney'a, musisz pokonać żołnierzy wroga. Kiedy tylko ruszycie w kierunku stacji, nie baw się w eksterminację przeciwników na zewnątrz. Biegnij do celu ile sił w nogach, pozbywając się jedynie zagrożenia w środku kompleksu (pojawią się również Manhacki, które zlikwiduj przy pomocy karabinu maszynowego). Gdy wszyscy rebelianci znajdą się już w kryjówce, udaj się tam również i Ty.
Alyx otworzy kolejne przejście (#155). Nie ma czasu do stracenia, ruszaj naprzód. Tuż obok pokoju ochrony znajduje się metalowe kółko (#156), za pomocą którego otworzysz bramę. Gdy tylko dziewczyna przeczołga się na drugą stronę, na stacji pojawią się wrogowie oraz wyjątkowo irytujący robot - Strider.
Wyjdź z klatki, schowaj się za metalową ścianą i poczekaj, aż maszyna zniszczy kontener z prawej strony (#157). Skorzystaj z nowoodkrytego przejścia. Załatw żołnierzy i rozwal dwie palety (#158), blokujące dalszą drogę.