Direct Intervention cz.1 | Half-Life 2 Episode One poradnik Half-Life 2: Episode One
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019
Idź przed siebie i zabij żołnierzy wroga. Po dotarciu do pokoju kontrolnego (#31) okaże się, że będziesz musiał w pojedynkę zabezpieczyć reaktor przed wybuchem. Skieruj się wraz z dziewczyną do kolejnego pomieszczenia i poczekaj, aż Alyx przywoła windę (#32). Wejdź do kabiny i zjedź na dół.
Naprawę reaktora rozpoczynamy od wyeliminowania dwóch Stalkerów (#33), którzy zlokalizowani są na przeciwległych platformach. Przeciwników zabij przy pomocy kulek energii. Te ostatnie wykorzystaj również do utworzenia dwóch mostów, strzelając w kierunku znanych Ci już urządzeń (#34). Idź przed siebie. Na końcu trasy zobaczysz czerwony przycisk (#35). Użyj go.
Dzięki przesunięciu mostów, będziesz mógł dostać się do drabiny (#36), prowadzącej na kolejny poziom. Po wyjściu na górę, obróć się o 180 stopni i ruszaj w dalszą drogę. Zabij wszystkich przeciwników i rozejrzyj się po nowoodkrytym pomieszczeniu. Jest to jedna z trzech komnat, pozwalających na zneutralizowanie reaktora.
Tuż nad szybą zauważysz urządzenie, które do działania potrzebuje energii (#37). Wracaj do głównej sali i schwytaj przy pomocy Gravity Guna jedną z kulek. Strzel nią w kierunku maszynerii, a pierwszą część zadania będziesz mieć za sobą.
Po otwarciu drzwi pojawią się kolejni żołnierze oraz Manhacki. Pozbądź się zagrożenia, skorzystaj z nowego przejścia i skieruj się w dalszą drogę. Na końcu korytarza wyrwij ze ściany kawał blachy (#38) i wczołgaj się do środka. Unikając kontaktu z kulkami (możesz je omijać, odbijać uderzeniem Gravity Guna lub przeskakiwać), przedrzyj się przez tunel (#39).
Wyrwij kolejną blachę ze ściany i skorzystaj z utworzonego w ten sposób przejścia. Załatw żołnierzy wroga i ruszaj naprzód - po chwili dotrzesz do olbrzymiej sali z rdzeniem reaktora. Wejdź na most (#40) i unikając kontaktu z ogromną kulą (ta ostatnia będzie się na przemian zmniejszać i zwiększać), użyj kolejnej przeprawy. Idź przed siebie, eliminując przeciwników.