Arsenał | Podstawy | Grand Theft Auto IV poradnik Grand Theft Auto IV
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019
Arsenał
W grze znajdziesz kilkanaście różnych rodzajów broni. Broń, którą upuszczą przeciwnicy, emanuje czerwoną poświatą. Możesz mieć tylko jedną broń danego rodzaju - przykładowo: jedną strzelbę, jeden pistolet, itd. Pomiędzy poszczególnymi pozycjami naszego ekwipunku przełączamy się kółkiem myszki lub przyciskami od 1 do 0.
Gołe pięści - gra oferuje całkiem miły system walki. Wciskając lewy przycisk myszy odpychamy wybraną postać, lekko ją oszołamiając. Wszystko zmienia się, kiedy obierzemy sobie kogoś za cel (prawy przycisk myszy). Wówczas lewym przyciskiem myszy oraz klawiszem R zadajemy ciosy rękami, Q kopiemy, a Spacją blokujemy. Wciskając szybko i na krótko Spację w momencie, kiedy atakuje nas przeciwnik - możemy wyprowadzić szybką kontrę (lewy przycisk myszy lub R).
Nóż (Knife) - ot, zwyczajny nóż. Cichy i bardzo efektywny. | |
Kij baseballowy (Bat) - mniej elegancki niż nóż, niemniej o zdecydowanie większym polu rażenia. | |
Pistolet (Pistol) - podstawowa broń palna. Zaopatrzona w magazynek na 17 pocisków. Można używać jej w trakcie prowadzenia pojazdu. | |
Pistolet bojowy (Combat Pistol) - w przeciwieństwie do poprzednika jego magazynek zmieści tylko 9 pocisków, jednak posiada nieporównywalnie większą siłę ognia. | |
Strzelba "Pump Action" (Pump Shotgun) - wymaga załadowania pocisku do komory po każdym strzale, charakteryzuje się krótkim zasięgiem i dużym rozrzutem. Typowa strzelba. W magazynku zmieści 8 pocisków. | |
Strzelba bojowa (Combat Shotgun) - ulepszona wersja poprzedniczki: 10 pocisków i nie wymaga ładowania pocisku do komory, czyli szybkostrzelna. | |
Mały pistolet maszynowy (Micro-SMG) - duża szybkostrzelność, rozrzut i 50 pocisków w magazynku. Podstawowa broń do stosowania w pojazdach. | |
Pistolet maszynowy (SMG) - ot, lepszy odpowiednik Micro-SMG. Większy zasięg, mniejszy rozrzut, odrobinę większa siła ognia. Wszystko to kosztem 30 pocisków w magazynku. | |
Kałasznikow (Assault Rifle) - potężny karabin z bardzo dobrym zbliżeniem (R3). Należy jednak pamiętać, by strzelać pojedynczymi pociskami, albo krótkimi seriami - ogień ciągły potwornie zmniejsza jego celność. | |
Karabin szturmowy (Carbine Rifle) - broń bardzo podobna do powyższej. W praktyce charakteryzuje się minimalnie lepszą celnością i siłą ognia. | |
Karabin snajperski (Sniper Rifle) - wymaga przeładowania po każdym strzale i podczas patrzenia przez lunetę (prawy przycisk myszy) - uniemożliwia poruszanie się. Patrząc przez lunetę widok można przybliżać i oddalać kółkiem myszy. Czając się za zasłoną (Q) nie można korzystać z lunety. Jest bardzo skuteczna - do zabicia przeciwnika wystarczają jeden (w głowę) lub dwa strzały. | |
Bojowy karabin snajperski (Combat Sniper Rifle) - usprawniona wersja zwykłego karabinu snajperskiego, nie wymaga przeładowania po każdym strzale. | |
Wyrzutnia rakiet (RPG) - najpotężniejsza broń w grze. Wymaga jednak przeładowania po każdym strzale, nie posiada funkcji naprowadzania na cel, do tego pociski mają skłonność do odbijania się od powierzchni, kiedy zderzą się z nią pod małym kątem. Do tego pocisk cały czas stabilizuje swój lot, dlatego zdaje się nie lecieć prosto i czasami mogą ominąć cel, zwłaszcza jeśli jest mały. | |
Koktajl Mołotowa (Molotov) - znakomita broń przeciwko ludziom, lecz kiepsko nadaje się do likwidacji pojazdów. Może być rzucana z wehikułu. | |
Granat (Grenade) - znakomita broń przeciwko pojazdom. Przytrzymując prawy przycisk myszy pociągamy za zawleczkę i zamierzamy się do rzutu. Należy uważać, by nie trzymać granatu zbyt długo - może wybuchnąć nam w ręce. Doskonała do wykorzystania w pojeździe, skutecznie likwiduje ścigających. |