Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Gran Turismo Sport - poradnik do gry

Gran Turismo Sport - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zjeżdżać do pit-stopu czy nie w Gran Turismo Sport? Gran Turismo Sport poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 12 lutego 2018

W wyścigach dziennych na 10 okrążeń oraz turniejach FIA włączone jest przyspieszone zużycie opon i paliwa, tak by nie można było dojechać do mety bez podjęcia odpowiednich działań. Tutaj do samej jazdy dołącza jeszcze strategia wyścigu:

  1. Możemy jechać jak najszybciej i przy końcówce paliwa zjechać na tankowanie i wymianę opon. Wtedy jedziemy każde okrążenie szybko, ale tracimy najwięcej czasu w pit-stopie.
  2. Możemy zjechać tylko na tankowanie, kończąc wyścig na tych samych oponach. Zyskujemy wtedy trochę czasu podczas postoju, ale ostatnie okrążenia pokonamy zdecydowanie wolniej, niż kierowcy ze świeżymi gumami.
  3. Możemy zrezygnować ze zjazdu do pit-stopu, ale wtedy jesteśmy zmuszeni już na początku do zmiany podawania paliwa w samochodzie (możemy to regulować swobodnie podczas jazdy). Uboga mieszanka zapewni małe zużycie benzyny, ale będziemy musieli zapomnieć o wyprzedzaniu przeciwników. Umiejętna jazda bez zdzierania opon pozwala jednak i w takich przypadkach walczyć o dobre miejsce.

HUD na ekranie poinformuje Cię, kiedy w baku zostanie krytyczna ilość paliwa, możesz też ją sam monitorować wywołując odpowiednią opcję na HUDzie. Zjeżdżając do pist-stopu przygotują się często na bardzo krętą i wąską drogę, którą łatwo jest przestrzelić. Zaraz po wjeździe musisz podjąć decyzję czy zmieniać opony (w trybie Sport będzie dostępna tylko jedna mieszanka), a potem musisz zdecydować ile paliwa zatankować, sygnalizując koniec całego procesu. Ilość paliwa podawana jest w okrążeniach, więc dostosuj ją do tego, ile zostało ich do końca. Niektóre samochody lub styl jazdy mogą powodować większe zużycie, więc tankowanie na styk często nie jest dobrym rozwiązaniem - ułamek sekundy potrzebny do zatankowania małego nadmiaru zawsze będzie krotszy niż kolejny zjazd na dotankowanie. Pamiętaj też, że czekanie na ostatnią chwilę z pit-stopem oznacza, że więcej okrążeń przejeżdżasz na zużytych oponach, a więc o wiele wolniej niż to możliwe.

Jeżeli zostało Ci mniej paliwa, niż wynosi liczba okrążeń, możesz zmienić rodzaj mieszanki i zmniejszyć zużycie benzyny. Regulując mieszankę paliwa weź pod uwagę, że jej skrajne wartości mogą wpłynąć na czas okrążenia nawet o kilka sekund! O tym, która z trzech strategii pit-stopu najbardziej nam przypasuje, albo co ważniejsze - która jest najbardziej skuteczna na danym torze - musimy przekonać się sami, testując je wszystkie. Dla początkujących najpewniejszy będzie jednak pierwszy sposób.

Regulując bogactwo mieszanki paliwowej możemy dłużej zostać na torze, ale kosztem czasów okrążeń. - Zjeżdżać do pit-stopu czy nie w Gran Turismo Sport? - Gran Turismo Sport - poradnik do gry
Regulując bogactwo mieszanki paliwowej możemy dłużej zostać na torze, ale kosztem czasów okrążeń.