Zjeżdżać do pit-stopu czy nie w Gran Turismo Sport? Gran Turismo Sport poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 12 lutego 2018
W wyścigach dziennych na 10 okrążeń oraz turniejach FIA włączone jest przyspieszone zużycie opon i paliwa, tak by nie można było dojechać do mety bez podjęcia odpowiednich działań. Tutaj do samej jazdy dołącza jeszcze strategia wyścigu:
- Możemy jechać jak najszybciej i przy końcówce paliwa zjechać na tankowanie i wymianę opon. Wtedy jedziemy każde okrążenie szybko, ale tracimy najwięcej czasu w pit-stopie.
- Możemy zjechać tylko na tankowanie, kończąc wyścig na tych samych oponach. Zyskujemy wtedy trochę czasu podczas postoju, ale ostatnie okrążenia pokonamy zdecydowanie wolniej, niż kierowcy ze świeżymi gumami.
- Możemy zrezygnować ze zjazdu do pit-stopu, ale wtedy jesteśmy zmuszeni już na początku do zmiany podawania paliwa w samochodzie (możemy to regulować swobodnie podczas jazdy). Uboga mieszanka zapewni małe zużycie benzyny, ale będziemy musieli zapomnieć o wyprzedzaniu przeciwników. Umiejętna jazda bez zdzierania opon pozwala jednak i w takich przypadkach walczyć o dobre miejsce.
HUD na ekranie poinformuje Cię, kiedy w baku zostanie krytyczna ilość paliwa, możesz też ją sam monitorować wywołując odpowiednią opcję na HUDzie. Zjeżdżając do pist-stopu przygotują się często na bardzo krętą i wąską drogę, którą łatwo jest przestrzelić. Zaraz po wjeździe musisz podjąć decyzję czy zmieniać opony (w trybie Sport będzie dostępna tylko jedna mieszanka), a potem musisz zdecydować ile paliwa zatankować, sygnalizując koniec całego procesu. Ilość paliwa podawana jest w okrążeniach, więc dostosuj ją do tego, ile zostało ich do końca. Niektóre samochody lub styl jazdy mogą powodować większe zużycie, więc tankowanie na styk często nie jest dobrym rozwiązaniem - ułamek sekundy potrzebny do zatankowania małego nadmiaru zawsze będzie krotszy niż kolejny zjazd na dotankowanie. Pamiętaj też, że czekanie na ostatnią chwilę z pit-stopem oznacza, że więcej okrążeń przejeżdżasz na zużytych oponach, a więc o wiele wolniej niż to możliwe.
Jeżeli zostało Ci mniej paliwa, niż wynosi liczba okrążeń, możesz zmienić rodzaj mieszanki i zmniejszyć zużycie benzyny. Regulując mieszankę paliwa weź pod uwagę, że jej skrajne wartości mogą wpłynąć na czas okrążenia nawet o kilka sekund! O tym, która z trzech strategii pit-stopu najbardziej nam przypasuje, albo co ważniejsze - która jest najbardziej skuteczna na danym torze - musimy przekonać się sami, testując je wszystkie. Dla początkujących najpewniejszy będzie jednak pierwszy sposób.