V - Bon Voyage | Akt 4 w Gears of War 3 poradnik Gears of War 3
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
[Akt 4] Rozdział 5 - Bon Voyage
Zacznij kierować się w stronę hangaru. Przejdź przez szerokie drzwi i wejdź do środka, gdzie czeka cię walka z czekającymi tutaj przeciwnikami. Oczyść z nich całe pomieszczenie i ruszaj w dalszą drogę.
Po przejściu przez hangar trafisz na otwartą przestrzeń. Kontynuuj marsz przez terytorium wroga, aż dotrzesz do posterunku z dwoma karabinami maszynowymi, ustawionymi w betonowych budkach. Jeśli chcesz szybko pozbyć się tego z lewej to zacznij pchać w jego stronę wagonik z paliwem, który stoi na torach z lewej.
Po oczyszczeniu placu wejdź do budynku i skorzystaj z windy, aby dostać się na górę. Przejdź przez drzwi, ukryj się za metalową przeszkodą i zacznij ostrzeliwać wrogów przebywających w stoczni. Przydatna okaże się tutaj snajperka leżąca na ziemi tuż za osłoną. Dzięki niej szybko wyeliminujesz co bardziej niebezpiecznych przeciwników.
Następnie przejdź na lewo i wyjdź wrogom na flankę, co ułatwi ci rozprawę z nimi. Potem czeka cię jeszcze przeprawa z posiłkami, które nadlecą w barce. Kiedy wystrzelasz wszystkich wejdź do hangaru przechodząc przez drzwi z lewej. Wkrótce staniesz przed wyborem znalezienia elementów, które odpalą łódź podwodną. Chodzi o wirnik i paliwo. Nie ma znaczenia, którą ścieżkę wybierzesz jako pierwszą, ponieważ i tak będziesz musiał pokonać obydwie. Jeśli zdecydujesz się na wirnik, to wkrótce dotrzesz do stalowego przejścia wypełnionego przeciwnikami. Niektórzy z nich będą posiadać tarcze, więc musisz celować w ich ciała. Po przebrnięciu przez tą "ścieżkę zdrowia" wejdź po schodach na górę, gdzie na samym środku podłogi znajdziesz wirnik. Skorzystaj z robota, aby go podnieść, a potem przejdź przez dwie bramy.
Kiedy znajdziesz się na zewnątrz wyjdź z maszyny i na piechotę rozpraw się z czekającymi na ciebie wrogami. Oprócz regularnej piechoty na placu boju pojawią się również cięższe jednostki, w tym między innymi rozrywacz. Po oczyszczeniu terenu skieruj się do wejścia do budynku i dostarcz Dizzy'emu wirnik.
Przejdź teraz przez drzwi z prawej, aby rozpocząć poszukiwania paliwa. Już po chwili trafisz do pomieszczenia, w którym aż roi się od wrogów. Postaraj się szybko przebiec na prawą stronę, wbiec na schody i rozprawić się z linią obrony z flanki.
Przejdź przez bramę z lewej i zacznij kierować się w stronę doków. Tuż przy wyjściu ukryj się za osłoną i przystąp do odpierania wrogich ataków.
Następnie przebiegnij przez doki starając się po drodze wyeliminować jak najwięcej przeciwników ostrzeliwujących cię ze statkuz lewej. Na końcu drogi znajdziesz dźwignię, która aktywuje ruchome schody. Kiedy te dotrą do ciebie przepraw się na drugi brzeg i rozpraw się z niedobitkami.
Po wejściu na pokład udaj się do kabiny sterowniczej i przestaw dźwignię przy panelu służącym do obsługi dźwigu.
Następnie opuść sterownię i jak najszybciej udaj się w stronę burty, skąd będziesz miał dobre pole do ostrzeliwania wrogów próbujących zniszczyć kanistry z paliwem. Do odpierania ataków przydatny może okazać się szybkostrzelny karabin stojący nieopodal ciebie. Musisz jednak wiedzieć, że korzystanie z niego naraża cię na wrogie ataki.
Po wyczyszczeniu terenu wróć do hangaru z łodzią podwodną. Dizzy uruchomi mechanizm, który zacznie transportować ją w stronę wody. Twoim zadaniem będzie natomiast rozprawienie się z przeciwnikami, którzy będą próbowali ci przeszkodzić.
Po oczyszczeniu pierwszego pomieszczenia udaj się do drugiego. Tutaj wkroczą już ciężsi przeciwnicy, ale możesz sobie z nimi łatwo poradzić, jeśli podniesiesz leżące na ziemi działko vulcan. Po zabiciu wszystkich zacznij kierować się w stronę wyjścia podnosząc po drodze granatniki zostawione przez zabitych bumerów.
W końcu znajdziesz się na zewnątrz. Spotkasz się tutaj z nowym typem przeciwnika - kantusem. Są to szybkie jednostki pokryte pancerzem odbijającym pociski. Aby ich pokonać musisz użyć cięższej broni, na przykład granatnika lub łuku strzelającego wybuchowymi strzałami (mają go towarzyszący kantusom żołnierze). Kiedy kantus zostanie zraniony cięższą bronią możesz ostrzelać go zwykłymi pociskami celując w żółty punkt znajdujący się w paszczy lub poprawić mu drugą wybuchową salwą.
Oprócz kantusów na polu bitwy pojawią się też znane ci już ogromne elektryczne insekty, którym musisz celować w zielony odwłok.
Po zakończeniu bitwy skieruj się do małego pomieszczenia z prawej i przekręć duży zawór, dzięki czemu będziesz mógł rozpocząć podwodną podróż.