Zdobądź dopalacz i gogle | Rozdział drugi poradnik Full Throttle Remastered
Ostatnia aktualizacja: 18 kwietnia 2017
Jedź dalej w dowolnym kierunku (żółta strzałka skierowana w górę lub dół ekranu), a przy którejś z pojawiających się przy poboczu zielonych tablic, informujących o możliwym skręcie na Drogę Kopalnianą, kliknij LPM.
Pokonywanie nieprzyjaznych motocyklistów
Najpierw spotkasz dawnego przywódcę Skunksów - ojca Torque, porozmawiaj z nim (za wyczerpanie wszystkich opcji dialogowych otrzymasz osiągnięcie Torque Talk), dowiesz się, że aby dostać się do jaskini Jaskiniaków (gangu, na którego terytorium się znajdujesz), trzeba mieć specjalne gogle. Następnie będziesz co rusz spotykać wrogo nastawionych motocyklistów, których trzeba spychać na pobocze (przesuwając myszkę w prawo) i zrzucać z motorów (klikając szybko LPM). Pomiędzy potyczkami pilnuj trasy, by nie rozbić się na zakręcie (najlepiej trzymać się środka). Oprócz własnej pięści i kopniaków do dyspozycji masz też (na początku) klucz do kół (kiedy w lewym dolnym rogu ekranu pojawi się ikonka pięści, PPM możesz zmieniać aktualnie używaną broń) oraz garść nawozu (o ile przewróciłeś opartą o pobocze naczepę ciężarówki Emmeta i zabrałeś nawóz), a potem również gadżety odebrane przeciwnikom.
Owych przeciwników jest ośmioro (pojawiają się zresztą parokrotnie i w losowej kolejności), z czego tak naprawdę istotnych jest pięcioro.
Kobieta z czerwonym irokezem dysponuje piłą łańcuchową - obrzuć ją kilkakrotnie nawozem, a zdobędziesz to narzędzie (osiągnięcie A Fistful of Fertilizer).
Piła jest potrzebna, by załatwić łysego gościa z czarnymi wąsiskami i małą bródką - i pozyskać deskę.
Deska z kolei jest niezbędna, by pozbyć się jednego z Jaskiniaków - mają oni specyficzny sposób jazdy, wpatrują się bowiem w podłoże. Kiedy natkniesz się na takiego kolesia, trzymaj się od niego w pewnej (niezbyt dalekiej, ale jednak) odległości, dopóki pozostaje w tej pozycji, bo rozlewa na jezdnię olej i łatwo o wywrotkę. Zbliż się, kiedy podniesie głowę, i walnij go deską. To właśnie od niego zdobędziesz gogle (ich ikonka pojawi się w prawym górnym rogu ekranu, czasem widoczna jest dopiero po upadku).
Najtrudniejszy do pokonania jest brodaty brunecik z dopalaczem, bo włącza przyspieszenie i tyle go widziano (za pierwszym razem w ogóle nie można mu nic zrobić, bo musi odbyć się dialog, będący informacją dla gracza, że gość ma zamontowany dopalacz).
Ale i na niego jest sposób - musisz najpierw dorwać ciemnoskórego facecika w czerwonej koszuli z postawionymi na sztywno czarnymi włosami, po pokonaniu którego (można nawet gołą pięścią, ale im lepsza broń, tym pójdzie szybciej) wzbogacisz się o łańcuch.
Ów łańcuch stanowi właśnie sposób na kolesia z dopalaczem - tego delikwenta trzeba dopaść szybko, zanim zdąży dać dyla. Możesz też skorzystać z patentu, który działa na wszystkich oponentów - kiedy znajdą się dostatecznie blisko, wystarczy wcisnąć równocześnie lewy Shift i klawisz V. Fakt pozyskania dopalacza rozpoznasz po tym, że na moment pojawi się widok deski rozdzielczej motocykla z zielonym ekranem pośrodku.
Poza opisaną piątką trasę przemierza jeszcze ruda babka z rozwianymi włosami oraz łysol z brązowym zarostem (zrzucenie tej dwójki z motorów nie skutkuje żadnym łupem), a także łysy kolo z żółtym zarostem i tatuażem na głowie, któremu możesz zabrać czaszkę z kolcami. Tę trójkę da się załatwić za pomocą pięści lub klucza do kół, ale jeśli masz już na stanie np. piłę łańcuchową, nie wahaj się jej użyć (piła oprócz gościa z dopalaczem nieskuteczna jest tylko w przypadku przedstawiciela Jaskiniaków - to znaczy: załatwić go, załatwi, jednak nie dostaniesz wtedy gogli). Ponieważ przeciwnicy się powtarzają, tych, których powalenie jest już do niczego niepotrzebne albo nie masz jeszcze stosownego narzędzia, by się z nimi zmierzyć, możesz pomijać klawiszem Backspace, podobnie zresztą jak występującego na trasie kilkakrotnie, jeśli ją długo pokonujesz albo nie wypytałeś go o wszystko, ojca Torque.
Jeśli w trakcie przemierzania Drogi Kopalnianej zechcesz zapisać grę, musisz wjechać na autostradę (kliknij LPM, gdy z boku ekranu pojawi się stosowna zielona tablica), a tam dotrzeć albo nad wąwóz, albo pod farmę norek, albo zatrzymać się w miejscu któregoś z wypadków - przy naczepie bądź poduszkowcu (czerwony znak "Stop").