Pozyskanie wierzchowca (2) | Właściwa rozgrywka | Fragoria poradnik Fragoria - pierwsze kroki
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Osiągnięcie: Odwiedzić Południową Twierdzę
Z Fragorska do Południowej Twierdzy czeka Cię dłuższy spacer. Pamiętaj, że możesz po otworzeniu mapy kliknąć w dowolnym jej punkcie i pozwolić postaci samodzielnie tam dotrzeć. Miej się jednak na baczności, ponieważ w przeciwieństwie do większości miejsc w grze, kręcą się tutaj pojedyncze potwory, które atakują niesprowokowane.
Kiedy osiągnięcie zostanie zaliczone, przejdź bramą Twierdzy dalej na południe i przejdź przez znajdujący się na molo teleport. W ten sposób trafisz na Ziemie Zachodnie. |
Osiągnięcie: Odwiedzić Ziemie Zachodnie
Po przejściu przez portal skieruj się do wsi Chreniuki (punkt 5).
Po zaliczeniu osiągnięcia idź do doków na południu mapy.
W dokach znajdziesz portal prowadzący na północne tereny tej samej mapy. Stamtąd udaj się jeszcze dalej na północ aż dotrzesz do małej osady oznaczonej na mapie jako Tylne Wejście. |
Przy samym brzegu w Tylnym Wejściu znajdziesz kolejny teleport, który zabierze Cię na małą wyspę, niedaleko na zachodzie.
Na molo, zaraz po wyjściu z jednego portalu zobaczysz obok niego drugi. Przejdź przez niego, aby trafić do Morskiego Lasu.
Osiągnięcie: Odwiedzić Morski Las
Po wyjściu z portalu czeka Cię spokojna wędrówka do wsi Gęstolesie, daleko na północy. Najlepiej skorzystaj z "autopilota" klikając na mapie w punkcie 6, ponieważ trasa jest w kilku miejscach odgrodzona, a automatyczna nawigacja śmiało sobie z tym poradzi.
Teraz czeka Cię droga powrotna do Fragorska, a później spacer do Fragorki. Możesz mozolnie wracać się po własnych śladach albo przechytrzyć trochę grę. Wystarczy że zaatakujesz jakiegoś potwora za wioską, a kiedy ten Cię zabije wybierz opcję Wskrzeszenie w wiosce, aby w szybki i prosty (choć bolesny) sposób znaleźć się we wsi Fragorka. Jeżeli z jakiegoś powodu nie odblokowałeś jeszcze osiągnięcia Odwiedzić wioskę Fragorka to wykorzystaj tę okazję by to zrobić.
Osiągnięcie: Odwiedzić Ziemie Centralne
Jest spora szansa, że wykonując zadania dla lokalnej ludności już otrzymałeś to osiągnięcie, jednak jeśli nie, to wyjdź z Fragorki zachodnim wyjściem i skieruj się do Parewa, punkt 7.
Czas byś udał się z ziem centralnych na Szlak Karawan (punkt 8). To ostatni punkt naszej wycieczki krajoznawczej, za to taki, który przysporzy Ci najwięcej wrażeń.
Osiągnięcie: Szlak Karawan
Szlak Karawan to specyficzne miejsce, w którym mogą się spotkać gracze z całego świata. Nie oczekuj tam jednak uścisków dłoni i dyplomatycznych uśmiechów. Jest spora szansa, że bardzo szybko padniesz z ręki jakiegoś niewyżytego gracza - tak dla zasady lub statystyk. Dlatego też przed wejściem do tej lokacji zdejmij z siebie wszystkie elementy ekwipunku i na czas odwiedzin trzymaj je w torbie. W ten sposób nawet jeśli zginiesz nie będziesz ryzykował popsucia sprzętu. Nie wyciągaj Magicznego Kokonu z jego slotu! Jemu akurat nic nie grozi, a gdybyś go wyciągnął to cały proces wykluwania trzeba by było zacząć od początku. Kiedy już będziesz gotowy, przejdź do punktu numer 8 dowolną trasą. Szlak Karawan oferuje wiele skrótów, które dadzą Ci również większe szanse na przetrwanie. Na mapie zaznaczyłem swoją ulubioną trasę, która znacznie zwiększyła moją żywotność, ale bądź elastyczny i dopasuj swoją trasę odpowiednio do sytuacji na polu bitwy.
Gdyby po drodze zdarzyło Ci się paść, wybierz opcję Idź do najbliższego wskrzesiciela, ale nie pozwól mu się wskrzesić. Zamiast tego idź jako duch do swoich zwłok i tam się wskrześ. Korzystając z chwilowej nietykalności jaką to daje biegnij dalej do końca trasy.
Kiedy już będziesz na miejscu wejdź w portal przy bramie aby zaliczyć ostatnie osiągnięcie.
Gratulacje! w twojej torbie właśnie znalazł się Mroczny Koń. Jeśli twój chowaniec jeszcze się nie wykluł to niech Cię nie kusi wypróbowanie konia, ponieważ ten ląduje w tym samym slocie co kokon. Oczywiście w konsekwencji musiałbyś czekać kolejne 24 godziny na wyklucie.
Aby wsiąść na wierzchowca kliknij jego ikonę w swoim inwentarzu lub przeciągnij ją do odpowiedniego slotu na karcie postaci. | Aby z niego zsiąść, wystarczy że klikniesz niebieską ikonkę obok portretu swojej postaci w prawym-górnym rogu ekranu. |
Mając konia będziesz miał dostęp do dwóch zakładek w swoim inwentarzu. Są one jednak przeznaczone tylko i wyłącznie na surowce. Dodatkowe zakładki są aktywne zawsze gdy masz przy sobie wierzchowca - nie musisz na nim siedzieć. Siedząc na koniu masz zwiększony udźwig o 50kg.
Teraz, gdy masz już konia czas wrócić do kwestii chowańca, który albo lada moment się wykluje, albo już to zrobił. Wróć do banku we Fragorsku po Eliksiry doświadczenia dla młodego chowańca, które wcześniej w pocie czoła zbierałeś.