Podstawowe informacje o chowańcu | Właściwa rozgrywka | Fragoria poradnik Fragoria - pierwsze kroki
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Podstawowe informacje o chowańcu
Zacznijmy od kwestii w tym momencie najważniejszej: młody chowaniec może pozyskiwać doświadczenie tylko i wyłącznie za pomocą Eliksirów doświadczenia dla młodego chowańca. W fazie szczenięctwa chowaniec jest tylko uroczą maskotką, która błąka się wokół Ciebie, czasem robi jakieś sztuczki i wszędzie brudzi. Zupełnie jak w życiu. Aby twój zwierzak stał się pełnowartościowym kompanem w boju musisz go "wytrenować" do 11 poziomu podając eliksiry. Jak już wcześniej wspominałem potrzebujesz do tego w sumie 220 butelek eliksiru. Będziesz również potrzebował Karmy dla chowańca, aby twój milusiński przypadkiem nie zdechł z głodu.
Jeśli postępowałeś zgodnie z tym poradnikiem, to na pewno masz już spory zapas jednego i drugiego.
Kiedy twój chowaniec już się wykluje z Magicznego kokonu, zostanie od automatycznie przywołany i pojawi się i twoich stóp. Masz równe szanse na pojawienie się pandy, tygrysa lub wilka.
Jest również szansa, że twoim podopiecznym zostanie smok, ale wynosi ona jedynie 1/500. Możesz więc uważać się za wielkiego szczęśliwca jeśli trafi Ci się mały smoczek.
Chowańce nie mogą osiągnąć poziomu wyższego niż gracz, a zatem jeśli chcesz wytrenować zwierzaka do 11 poziomu, sam też musisz mieć 11 poziom. Eliksiry doświadczenia może podawać chowańcowi tylko raz na minutę, a zatem cały proces potrwa nie krócej niż 3 godziny i 40 minut, zakładając że będziesz podawał napoje w równych, minutowych odstępach. Jak widzisz doprowadzenie chowańca do stanu użyteczności wymaga wiele wysiłku i poświęcenia, ale zdecydowanie się opłaca. Na szczęście młodych chowańców nic ani nikt nie może zaatakować, więc poza ewentualną śmiercią głodową nic im nie grozi. Kiedy twój podopieczny osiągnie już 11 poziom, zmieni się w osobnika dojrzałego i gotowego do walki.
Każdy z czterech chowańców ma nieco inną rolę.
Panda
Panda jest twoim obrońcą, który stoi między Toba a wrogiem i może blokować niektóre ataki.
Tygrys
Tygrys pełni rolę agresora, ma zwiększoną szansę na atak krytyczny i dobre uniki.
Wilk
Wilk stanowi połączenie obu powyższych. Jest trochę obrońcą, a trochę agresorem. Bynajmniej nie znaczy to jednak że łączy w sobie tylko najlepsze cechy pandy i tygrysa. Jego zalety równoważone są przez wady, tak by nie miał przewagi nad innymi zwierzakami.
Smok
Smok to jedyny chowaniec, który ma w nosie równość zasady. Jest zdecydowanie najlepszym ze zwierzaków, łącząc w sobie najlepsze cechy obrońcy i agresora, podczas gdy jego wady są marginalne. Jedyną wadą jest oczywiście znikoma szansa na wyklucie się smoka z magicznego Kokonu.
Kiedy przywołasz chowańca, jego paski stanu zdrowia, many i najedzenia pojawią się tuż pod twoimi.
Żeby otworzyć kartę chowańca (analogiczną do twojej karty postaci) wystarczy kliknąć "oko" pod portretem zwierzaka. Dowiesz się z niej tych samych informacji jakie możesz znaleźć w swojej karcie postaci - nawet zakładki statystyk są identyczne.
Jeśli będziesz obserwować w trakcie treningu kartę chowańca, to pewnie zauważysz jak otworzą się na niej niektóre sloty na ekwipunek. Teraz możesz tam umieścić specjalne bronie i pancerze przeznaczone dla zwierzaków, jeśli udało Ci się jakieś zdobyć podczas swoich wędrówek.
Zwróć uwagę na nowe ikony, które pojawiły się nad twoim paskiem skrótów kiedy przywołujesz chowańca. Służą one do wydawania mu poleceń, ale powinieneś już je znać (pamiętasz jeszcze wilka, którego pożyczył Ci Myśliwy w Murom?). Na wszelki wypadek opiszę je jednak dokładnie.
Agresja: powoduje że chowaniec będzie atakował każdego wroga w pobliżu [Ctrl+Z] | |
Ochrona: chowaniec automatycznie atakuje tych, którzy zaatakują twoją postać [Ctrl+S] | |
Pasywność: chowaniec nie będzie ani atakował wroga ani Cię przed nim bronił [Ctrl+D] | |
Atak: wydaje chowańcowi polecenie zaatakowania zaznaczonego wroga [Ctrl+B] | |
Powrót: przerywa atak i wzywa chowańca z powrotem do Ciebie [Ctrl+N] |
Gdy chowaniec już dojrzeje będziesz musiał zacząć się martwić o utrzymanie go przy życiu, ponieważ od tej pory może już walczyć, ale może też oberwać. W utrzymaniu go przy życiu pomogą Ci dwa podstawowe przedmioty:
Oba można zakupić we Fragorsku od Śmiechacza Pietrowicza. Eliksiry występują w różnych odmianach, które tak samo jak w przypadku eliksirów dla ludzi przywracają różną ilość zdrowia i zależna jest od tego ich cena.
Do 12 poziomu wciąż możesz pozyskiwać karmę z Pastwiska 8-12 we wsi Fragorka. Kiedy jednak zdobędziesz już 13 poziom będziesz musiał przenieść się na Pastwisko 13-20 we Fragorsku. Niestety nie znajdziesz tutaj krów z których będziesz mógł po prostu zebrać mięso. Pastwisko 13-20 bardziej przypomina arenę z potworami. Każdy potwór po śmierci zostawia czerwoną kulę.
Jest to swego rodzaju waluta, za którą możesz kupować różne przedmioty dla chowańców u Myśliwego Mateusza, który stoi niedaleko wejścia na pastwisko.
Potwory na tym pastwisku padają od jednego ciosu, więc nie stanowią problemu. Jedyną i najważniejszą uciążliwością z którą przyjdzie Ci się zmierzyć na pastwiskach od 13 poziomu wzwyż jest obecność innych graczy, którzy okupują je dzień i noc. Ponadto pastwiska są strefami pełnego PvP, gdzie nie brak niewyżytej dzieciarni atakującej wszystko co się rusza. Żeby uzbierać odpowiednią ilość czerwonych kul będziesz musiał się zatem uzbroić w anielską cierpliwość. Pamiętaj że ten kto Cię zabił może też zabrać kule, które miałeś przy sobie! Oczywiście jeśli to Ty okażesz się silniejszy wtedy Tobie przypadnie łup. Taka sytuacja jest niestety spowodowana tym, że pastwisko jest jedno, a chętnych na czerwone kule wielu.
Jak widać na powyższym screenie, wszyscy gracze oraz ich chowańce w tej strefie są traktowane przez system jako wrogowie.