8. Into the Underdark | Poziomy | Forgotten Realms Demon Stone poradnik Forgotten Realms: Demon Stone
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
8. Into the Underdark
W Podziemiach, do których trafiają bohaterowie, czają się githyanki - żołnierze Cireki. Wybierz Zhai i, przemykając od cienia do cienia, likwiduj wszystkich wartowników, atakując ich od tyłu. Ten fragment gry bardzo przypomina eliminowanie strażników yuan-ti na mapie "The Yuan-Ti Temple".
W dużej sali stoczysz dłuższą potyczkę z dużą grupą githyanki. Za pomocą magii wrogowie tworzą wrota z lodu, które uniemożliwiają drużynie dostęp do dalszej części Podziemi. Wybierz Illnusa i za pomocą czarów zabij czterech warlocków, którzy atakują bohaterów z balkonów rozmieszczonych wokół magicznej bramy. Po pokonaniu oporu wybierz Illnusa lub Ranneka. Korzystając z ich umiejętności rozbijania przeszkód (odpowiednio Beads of Force lub Tom's Smash) rozbij lodową bramę. Teraz możesz przejść do dalszej części podziemi.
Grupa dociera do sali, w której Cireka właśnie otwiera portal. Magiczne przejście jest chronione przez kolejnych czterech warlocków, których czary podtrzymują działanie portalu. Trzeba ich jak najszybciej zlikwidować (czarami Illnusa, toporkami Ranneka lub sztyletami do rzucania, którymi dysponuje Zhai). W ten sam sposób zaatakuj Cirekę - co prawda nie zabijesz jej, ale jeśli zadasz jej odpowiednio dużo obrażeń, sprowadzając do połowy jej standardowej żywotności, Illnus będzie mógł podjąć próbę uwięzienia jej w Demon Stone. Jak zwykle w takich sytuacjach najlepszy efekt w walce na odległość osiąga Illnus, dlatego to on powinien punktować Cirekę. W tym czasie reszta drużyny walczy z wyłażącymi z portalu githyanki i warlockami, próbującymi jak najdłużej podtrzymać działanie portalu.
Gdy Illnus próbuje uwięzić Cirekę w artefakcie, niespodziewanie pojawia się Ygorl. Cireka i Ygorl walczą ze sobą, a drużyna musi chronić Illnusa zarówno przed atakami githyanki, jak i nowych przeciwników - slaadów, pozostających pod komendą Ygorla. W końcu Ygorlowi udaje się wepchnąć Cirekę do portalu, a drużyna podąża jej śladem.