Stałe fragmenty gry w Football Manager 2016 | Taktyka poradnik Football Manager 2016
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Stałe fragmenty gry
Stałe fragmenty gry to często zaniedbywany element taktyki, jednakże poświęcenie mu odpowiedniej uwagi pomoże w przypadku pojedynków z równorzędnymi drużynami, gdy jeden strzelony gol może przesądzić o zwycięstwie. Stałe fragmenty gry dzielą się pod względem strony, z której są wykonywane oraz scenariusza (obrona/atak). Możesz tworzyć kilka schematów i ustawiać je odpowiednio przed każdym meczem, albo zmieniać już w trakcie trwania spotkania.
Pamiętaj o przydzieleniu kilku wykonawców do określonych schematów, aby mieć pewność, że to zawodnicy z odpowiednio rozwiniętymi atrybutami będą zajmować się dośrodkowaniem, strzelaniem czy dalekimi wyrzutami.
Rzuty rożne
Najważniejsze atrybuty: Rzuty rożne, Dośrodkowania, Podania, Technika
W przypadku rzutów rożnych możesz wybrać dwie strony, z których są wykonywane te stałe fragmenty gry. Mocniejsza noga zawodnika wyznacza, czy będzie on dokręcał piłkę w stronę bramki, czy wykonywał dośrodkowania odchodzące od niej. Z tego względu możesz ustawić różnych wykonawców, zależnie od wybranej strony. Wybierz odpowiedni tryb dośrodkowań, aby szukać nimi największych zawodników, z najlepszą grą głową. Jeżeli przeciwny zespół znacząco przewyższa Cię w tym względzie lepiej będzie wybrać "Krótkie" rozegranie piłki.
Rzuty wolne
Najważniejsze atrybuty: Rzuty wolne, Dośrodkowania, Podania, Strzały z dystansu, Technika
W przypadku rzutów wolnych możesz wybrać dwie strony, z których są wykonywane te stałe fragmenty gry. Zawodnicy prawonożni mogą się lepiej spisywać przy wykonywaniu rzutów wolnych z lewej stroni, natomiast lewonożni - z prawej (możesz z tego powodu przydzielić różnych wykonawców, zależnie od strony, z której wykonywany jest stały fragment gry). W przypadku rzutów wolnych z bliskiej odległości Twój zawodnik zwykle pokusi się o strzał, jeżeli rzuty wolne będą wykonywane z dalszej odległości będą to zwykle wrzutki. Zachęć go do wykonywania dośrodkowań w stronę tych zawodników, którzy najlepiej czują się w powietrzu. Jednego z piłkarzy, który nie ma dobrze rozwiniętej "Gry głową" przeznacz do odciągania uwagi muru ("W murze"), co może zwiększyć skuteczność bezpośrednich strzałów na bramkę.
Auty
Najważniejsze atrybuty: Dalekie wyrzuty, Równowaga, Siła
Auty powinny być dopasowane odpowiednio do Twojej taktyki. Jeżeli np. rozgrywasz szybką piłkę z kontry nie wstrzymuj nimi ataków i wybierz "Szybkie" wyrzuty. W przypadku posiadania wykonawcy z dobrymi wyrzutami możesz pokusić się o "Dalekie" wyrzuty, a któremuś z zawodników (dobra gra głową) wybrać polecenie "Krótki słupek" lub "Przed polem karnym". Krótkie rozgrywanie autów pozwoli na przytrzymanie piłki, przydatne jest w przypadku taktyki nastawionej na pozycyjną wymianę podań i nieśpieszne budowanie akcji.
Rzuty karne
Najważniejsze atrybuty: Rzuty karne, Wykańczanie akcji, Opanowanie
Przy rzutach karnych jedyne, co możesz zrobić to wybrać ich wykonawcę. Odpowiedni kandydaci zostali uszeregowani, z uwzględnieniem ich atrybutów, przydatnych przy wykonywaniu jedenastek. Upewnij się tylko, że wybrałeś przynajmniej kilku zawodników, aby w przypadku absencji jednego z graczy do wykonywania karnego nie podszedł nikt przypadkowy.