Polecenia dla drużyny | Ustawienia taktyczne poradnik Football Manager 2011
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Polecenia dla drużyny
Po ustawieniu wszystkich indywidualnych sposobów gry naszych graczy, należy zdecydować o ogólnym stylu gry prowadzonego zespołu. Polecenia całej drużynie wydaje w ekranie Polecenia dla drużyny , dostępnym w tym samym rozwijanym menu co Formacja oraz Polecenia dla piłkarzy .
Polecenia dla drużyny - podstawowe
Filozofia | Bardzo sztywny, sztywny, Zrównoważony, Płynny, Bardzo Płynny Ustawienia Filozofii i Strategii Wyjściowej zastąpiły znaną z poprzedniej wersji Mentalność. Bardzo sztywna filozofia, oznacza, że gracze z konkretnych formacji będą angażowali się wyłącznie w swoje zadania. Sztywna oznacza nieco większy udział poszczególnych formacji w grze całego zespołu. Zrównoważona filozofia jest najbardziej uniwersalna. Płynna i Bardzo Płynna oznacza, że gracze będą bronić i atakować całym zespołem. |
Strategia wyjściowa | Powstrzymywanie, Defensywna, Kontratak, Standardowa, Kontrola, Ofensywna, Przewaga liczebna Od strategii wyjściowej zależy nastawienie zespołu na boisku. Powstrzymywanie i strategię Defensywn ą należy stosować w spotkaniach ze zdecydowanie mocniejszymi rywalami, gdzie podstawą będzie zamurowanie dostępu do własnej bramki. Kontratak sprawdza się w meczach wyjazdowych i spotkaniach z nieco silniejszymi rywalami. Standardowa strategia zapewnia balans pomiędzy atakiem, a obroną. Kontrolę warto stosować w meczach z drużynami lubiącymi grać z kontry. Ofensywna i strategia Przewagi liczebnej to ustawienia bardzo ofensywne, przeznaczone dla drużyn grających ze znacznie słabszym przeciwnikiem. |
Podania | Krótsze, Domyślne, Bardziej bezpośrednie Styl podań. Domyślne będą stanowiły balans pomiędzy krótkim, a bezpośrednim rozgrywaniem piłki. Podania Krótsze należy stosować gdy nasza taktyka zakłada przetrzymywanie piłki i powolne konstruowanie akcji. W przypadku gry szybkiego tempa gry, należy raczej pomyśleć o Bardziej bezpośrednich podaniach. |
Swoboda taktyczna | Większa swoboda, Domyślnie, Większa Dyscyplina Indywidualne zagrania i ryzyko podejmowane przez naszych piłkarzy. Większa Dyscyplina oznacza, że zawodnicy będą ściśle stosować się do wyznaczonych im Ról i Zadań , nie podejmując praktycznie żadnych indywidualnych prób rozpoczynania akcji. W przypadku ustawienia Większej swobody, gracze będą podejmowali ryzyko, często stosując zagrania, których nie wyznaczyliśmy w założeniach taktycznych. |
Gra przy przeciwniku | Intensywniejszy pressing, Domyślnie, Łagodniejszy Pressing Pressing, czyli próba odbioru piłki przez naciskanie na rywala w określonych strefach boiska. Łagodniejszy pressing będzie oznaczał, że nasi zawodnicy rzadziej i przede wszystkim na mniejszej powierzchni będą starali się pressować graczy przeciwników. Intensywniejszy pressing sprawi, że na całej długości boiska piłkarze będą starać się odebrać w ten sposób piłkę. To rozwiązanie należy stosować gdy mamy zawodników o dużej Wytrzymałości . Ustawienie Intensywnego pressingu przez cały mecz sprawi, że pod koniec gracze będą bardzo słabi kondycyjnie. |
Odbiór | Bardziej agresywnie, Domyślnie, Bardziej ostrożnie Sposób w jaki nasi piłkarze mają odbierać piłkę rywalom. Bardziej agresywny odbiór sprawi, że zawodnicy będą grali twardo, ostro, na pograniczu faulu, często łapiąc kartki, jednak często zmuszą rywali do błędu. Ostrożne podejście do odbioru zapewni grę bez fauli i okazji do zdobycia goli ze stałych fragmentów gry przez przeciwników, ale sprawi, że nie będziemy mieli dużo okazji do przejęcia piłki. |
Krycie | Krycie strefowe, Domyślne, Krycie 1 na 1 Sposób krycia w grze obronnej. Krycie 1 na 1 oznacza, że zawodnicy będą się opiekowali indywidualnie przeciwnikami, strefowe sprawi, że za obronę będzie odpowiadała cała formacja, nie dopuszczając by piłka przeszła przez daną strefę boiska. |
Dośrodkowania | Miękkie Dośrodkowania, Domyślnie, Ostre Dośrodkowania Sposób wrzucania piłki na pole karne przez bocznych obrońców i skrzydłowych. Miękkie będą oznaczały zagrania na długi słupek, ostre na krótki. |
Swoboda pozycyjna | Trzymaj się pozycji, Domyślnie , Szukaj gry Zezwolenie na indywidualne i kreatywne podejście piłkarzy przy rozgrywaniu akcji. Trzymaj się pozycji sprawi, że gracze będą wykonywali zadania i poruszali się w strefie boiska typowej dla ich ustawienia. Szukaj gry oznacza pozwolenie na zmianę pozycji i szukanie stref innych niż przypisane zawodnikowi. Szukanie gry jest dobrym rozwiązaniem dla piłkarzy z dużym współczynnikiem Kreatywność . |
Polecenia dla drużyny - zaawansowane
Linia obrony | Wysunięta, Normalnie, Cofnięta Wysokość gry formacji defensywnej naszego zespołu. Cofnięta oznacza grę blisko swojego pola karnego i pozostawienie bardzo wąskiej strefy pomiędzy parą stoperów a bramkarzem. Wysunięta sprawi, że zawodnicy obrony będą grali wysoko, częściej pomagając w ataku, ale narażając zespół na długie piłki na wolne pole zagrane za linię defensywy. |
Szerokość gry | Wąsko, Normalnie, Szeroko Rozstawienie graczy na boisku. Wąskie, sprawi, że zawodnicy w poszczególnych formacjach będą grać bliżej siebie, zagęszczając przede wszystkim środek pola, ale zostawiając miejsce na skrzydłach. Szerokie ustawienie pozwala na pokrycie bocznych stref boiska w obronie oraz ataki skrzydłami w czasie konstruowania akcji, kosztem zostawienia wolnego miejsca w środku pola. |
Tempo | Wolne, Normalne, Szybkie Sposób rozgrywania piłki przez naszych zawodników. Wolne oznacza, że gracze będą długo konstruowali akcje, analizując podania i starając się zagrywać piłkę w bezpieczny sposób. Tego rodzaju ustawienie zapewni również to, że zawodnicy nie będą się szybko męczyć. W przypadku Szybkich wymian podań należy liczyć się z ich dużą niedokładnością, ale również błyskawicznym przenoszeniem akcji pod pole karne rywala. |
Gra na czas | Często, Normalne , Rzadko Częstotliwość z jaką nasi gracze będą starali się przetrzymywać piłkę i zaoszczędzić czas. Rzadko - piłkarze będą robić wszystko by nie marnować czasu gry. Często - zawodnicy będą przetrzymywać piłkę, nie konstruując przy tym akcji i nie narażając się na niepotrzebne straty. Gra na czas powinna być stosowana przede wszystkim w końcówkach spotkań w których prowadzimy. Należy jednak uważać by nie ustawić jej zbyt wcześnie. Po pierwsze narazimy zespół na żółte kartki za przedłużanie czasu gry, po drugie bezproduktywność w ofensywie może się zemścić. |
Podania | Mieszane, Lewym Skrzydłem, Prawym Skrzydłem, Oboma Skrzydłami , Środkiem Sposób i kierunek rozgrywania akcji ofensywnych przez zespół. Mieszane - zawodnicy będą wykorzystywać wszystkie strefy boiska do ataku. Lewym Skrzydłem - najbardziej zapracowana będzie nasza lewa linia pomocy i obrony, przez która przechodzić wszystkie akcje. Prawym Skrzydłem - analogicznie, jednak z wykorzystaniem prawej flanki. Oboma Skrzydłami - boczni pomocni i obrońcy z obu stron będą odpowiadać za ataki na bramkę rywali. Środkiem - skupimy się na rozgrywaniu piłki w środkowej strefie boiska. |
Kontrataki | Tak , Nie Sposób w jaki nasza drużyna ma przechodzić do ataku. Tak - wyprowadzanie piłki ze strefy obronnej odbędzie się szybko, często z pominięciem drugiej linii. Korzystanie z kontr należy łączyć z Szybkim tempem gry oraz Bardziej Bezpośrednim sposobem podań. Nie - wyłączenie kontrataków sprawi, że po odbiorze piłki zawodnicy będą powolnie konstruować atak pozycyjny. |
Pułapki ofsajdowe | Tak , Nie Stosowanie przez obrońców spalonego. |