Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Football Manager 2010 - poradnik do gry

Football Manager 2010 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Polecenia dla piłkarzy | Zestawienie ustawień strategii poradnik Football Manager 2010

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Polecenia dla piłkarzy

Opcje dostępne spod tego menu są związane z indywidualnymi ustawieniami dla każdego gracza. Dzięki temu każdemu zawodnikowi możemy przyporządkować dodatkowe/rozszerzone zadania, po to, by na przykład wykorzystać wszelkie możliwości zawodnika (atrybuty).

Nastawienie

Swoboda taktyczna

Podania

Gra przy przeciwniku

Odbiór

Opcje te działają identycznie jak w ustawieniach zespołu, tam należy szukać opisów.

Jeśli przy suwaku widnieje Zespół , to ustawienia dla danego zawodnika są przyporządkowane globalnie i są dostępne w Polecenia dla drużyny .

Ataki z głębi pola

Rzadko, Czasami, Często

Częstość wybiegania zawodnika w przód, by wspomóc atak. Zawodnik taki jeśli jest na przykład środkowym pomocnikiem, to włącza się w linię ataku.

Rajdy z piłką

Rzadko, Czasami, Często

Częstość biegu z piłką. Zalecane piłkarzom z wysokim atrybutem Drybling .

Strzały z dystansu

Rzadko, Czasami, Często

Częstość strzałów z dystansu oddawanych przez piłkarza. Zalecane piłkarzom z wysokim atrybutem Strzały z dystansu .

Prostopadłe podania

Rzadko, Czasami, Często

Częstość podawania piłek prostopadłych. Zalecane piłkarzom z wysokimi atrybutami Podania oraz Kreatywność .

Dośrodkowania

Rzadko, Czasami, Często

Częstość dośrodkowań. Nie dotyczy tylko i wyłącznie skrzydłowych, ale także każdego zawodnika, który znajdzie się w odpowiedniej sytuacji do takiego rodzaju podania. Zalecane piłkarzom z wysokim atrybutem Dośrodkowania .

Dośrodkowania z

Mieszane, Pole, Linii końcowej

Miejsce skąd mają być dośrodkowywane piłki. Pole - z głębi pola, Linii końcowej - z końcowej linii boiska, Mieszane - wszystkie powyższe. Zalecane piłkarzom z wysokim atrybutem Dośrodkowania , ewentualnie także Kreatywność .

Dośrodkowania na

Mieszane, Krótki słupek, Długi słupek, Środek, Odgrywający

Cel dośrodkowywanej piłki. Krótki słupek - bliżej krótkiego słupka, Długi słupek - w kierunku dalekiego słupka, Środek - na środkową strefę boiska, pola karnego, Odgrywający - do zawodnika określanego mianem Snajper.

Zamiana pozycji

Zamiana pozycji z innym zawodnikiem. Obydwaj piłkarze przez większość czasu będą zamieniali się własnymi pozycjami. Opcja ta służy głównie do "mieszania" w ustawieniach krycia przeciwnej drużyny, gdy niektórzy piłkarze mają przyporządkowanych odpowiednio piłkarzy.

Krycie

Ustawienie identyczne jak w Polecenia dla drużyny .

Ściśłe krycie

Jak wyżej.

Wolny elektron

Pomijanie zaleceń trenera. Piłkarz porusza się po boisku, tam gdzie widzi, że jest potrzebny w czasie jakiejś akcji. Robi to, co uważa za odpowiednie dla danej sytuacji. Piłkarz z ten potrafi nierzadko wygrać sam spotkanie. Uwaga! Jeśli w czasie pewnego czasu zauważyliśmy, że powyższe zachowania u zawodnika, to możemy przydzielić mu taką pozycję. Istnieje ukryty atrybut Wolny elektron . Ma on podstawowe znaczenie dla tej opcji.

Przetrzymywanie piłki

Dłuższe przetrzymywanie/zatrzymywanie piłki przez zawodnika.

Plecenia dla piłkarzy - Stałe fragmenty

 

Obrona

Atak

Rzuty wolne

Pozycja na boisku przyjmowana przez zawodnika w czasie obrony rzutu wolnego. Domyślnie - zawodnik ustawiony zgodnie ze swoją pozycją; Cofnij - zawodnik ustawiony blisko lub przy obronie; Przód - zawodnik ustawiony z przodu, gotowy do kontrataku; Krycie - zawodnik kryje jednego z graczy; Mur - zawodnik stoi w murze; Przy krótkim słupku - zawodnik stoi przy pierwszym słupku w stosunku do piłki; Stój przy długim słupku - zawodnik stoi przy dalszym słupku w stosunku do piłki.

Domyślnie - zawodnik ustawiony zgodnie ze swoją pozycją; Tył - zawodnik stoi blisko obrony; Tył w razie potrzeby - zawodnik w zależności od sytuacji będzie starał się wspomóc linię obrony; Do przodu - zawodnik będzie stał w łącznie z napastnikami; W murze - zawodnik będzie przeszkadzał drużynie przeciwnej przy ustawionym murze; Kryj bramkarza - zawodnik będzie przeszkadzał bramkarzowi w np. wyłapaniu piłki.

Rzuty rożne

Domyślnie - zawodnik ustawiony zgodnie ze swoją pozycją; Cofnij - zawodnik ustawiony blisko lub przy obronie; Przód - zawodnik ustawiony z przodu, gotowy do kontrataku; Krycie - zawodnik kryje jednego z graczy; Pilnuj krótkiego słupka - zawodnik stoi przy pierwszym słupku w stosunku do piłki; Pilnuj długiego słupka - zawodnik stoi przy dalszym słupku w stosunku do piłki; Kryj wysokiego - zawodnik kryje wysokiego gracza; Kryj niskiego - zawodnik kryje niskiego gracza. Krótkie krycie przy rzutach rożnych - stara się naciskać na graczy przeciwnego zespołu.

Domyślnie - zawodnik ustawiony zgodnie ze swoją pozycją; Tył - zawodnik stoi blisko obrony; Tył w razie potrzeby - zawodnik w zależności od sytuacji będzie starał się wspomóc linię obrony; Do przodu - zawodnik będzie stał w łącznie z napastnikami; Nabieg na krótki słupek - zawodnik będzie oczekiwał na podanie blisko krótkiego słupka; Nabieg na długi słupek - zawodnik będzie oczekiwał na podanie blisko dalekiego słupka; Odegranie na krótki słupek -po prostu, odegranie na długi słupek; Stój przy długim słupku - zawodnik stoi przy dalekim słupku; Wychodź do piłek z głębi pola - zawodnik stoi poza polem karnym, gotowy na oddanie strzału; Atakuj bramkarza - zawodnik będzie przeszkadzał bramkarzowi w np. wyłapaniu piłki; Przed polem karnym - zawodnik stoi za polem karnym gotowy na oddanie strzału z dystansu, Pozwól na krótkie rozegranie - zawodnik stoi zaraz przy rogu pola karnego gotowy na przyjęcie i rozegranie piłki.

Auty

Uwaga! Ustawienia te dotyczą rzutów na poziomie pola karnego.

Domyślnie - zawodnik ustawiony zgodnie ze swoją pozycją; Tył - zawodnik ustawiony blisko lub przy obronie; Wych. do piłki - zawodnik blisko wyrzucającego gotowy na przyjęcie i rozegranie piłki, Pod polem karnym - zawodnik stoi poza polem gry czekając na okazję do wyjścia na czystą pozycję; Krótki słupek - zawodnik stoi blisko krótkiego słupka, Napastnik - zawodnik będzie stał w łącznie z napastnikami.

Uwaga! Ustawienia te dotyczą rzutów na poziomie pola karnego.

Domyślnie - zawodnik ustawiony zgodnie ze swoją pozycją; Tył - zawodnik ustawiony blisko lub przy obronie; Wych. do piłki - zawodnik blisko wyrzucającego gotowy na przyjęcie i rozegranie piłki, Pod polem karnym - zawodnik stoi poza polem gry czekając na okazję do wyjścia na czystą pozycję; Krótki słupek - zawodnik stoi blisko krótkiego słupka, Napastnik - zawodnik będzie stał w łącznie z napastnikami.