Dunqul (misja 16 - wersja wojenna) | Misje w Faraon poradnik Faraon
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Dunqul (misja 16 - wersja wojenna)
Wymagania: Populacja 3500; Wskaźnik dobrobytu: 20; Ocena państwa: 80; Wskaźnik kultury: 20; Wskaźnik monumentów: 6;
Głównym problemem w tym scenariuszu jest odpowiednie poradzenie sobie z dość trudną ekonomią (nawet trudniejszą niż w wersji pokojowej). Oczywiście zawsze brakuje pieniędzy, jednak w tym przypadku szczególnie to odczujemy. Na początku dobrze jest określić główne źródło dochodu - jest nim drewno. Jego eksport utrzyma nasz budżet w ryzach. Nic nie zaszkodzi jednak, by zając się również produkcją piwa (jęczmień pozyskujemy z importu) czy dóbr luksusowych.
Pieniądze mają tu jednak jeszcze inne niezwykle ważne znaczenie - długi negatywnie wpływają na ocenę państwa, a wskaźnik ten jest w tej misji niezwykle wysoki. Warto więc również pamiętać o spełnianiu wszystkich próśb z jakimi zgłaszać się faraon (zwykle kamienie i inne surowce do budowania) oraz inne miasta (żywność, bronie).
W Dunqul sporą rolę odegra również armia. Nasze ziemie zostaną najechane przez Kuszytów i trzeba sobie z nimi jakoś poradzić. Piechota powinna być więc dość silna (nie trzeba chyba przypominać o przymilaniu się naszego patrona - Seta).
Jedyną budowlą z jaką będziemy się musieli zmagać w tej misji jest obelisk . Nie jest to na szczęście zbyt trudne (surowce mamy po ręką).