Ziemia Izila | Opis przejścia | Far Cry Primal poradnik Far Cry Primal
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019
Ziemia Izila
Uwaga: Misja ta aktywuje się po zbliżeniu do miejsca pokazanego na mapie (screen). Aby móc dosiadać mamuta wymagane jest wcześniejsze odblokowanie umiejętności Jeździec mamutów.
Po znalezieniu się we wskazanym miejscu w wąskim przesmyku natkniesz się na mamuta. Nie atakuj go, zamiast tego lepiej będzie, jeśli dosiądziesz jego grzbietu. Następnie skieruj się w stronę pobliskiej bramy i użyj szarży, aby mamut ją staranował.
W środku nie przejmuj się taranowanymi przeciwnikami tylko gnaj przed siebie, zabijając ich jak najwięcej. Dopiero, gdy oczyścisz okolice zejdź z mamuta i porozmawiaj z jednym z Łindźa.
Uwaga: Nie wjeżdżaj w bramę mamutem, bo zabijesz sojusznika. Zamiast tego zejdź z mamuta i zniszcz ją za pomocą maczugi.
Twoim kolejnym zadaniem jest odbicie przetrzymywanych wojowników Łindźa, którzy znajdują się w trzech podanych przez sojusznika miejscach.
Wioska Izila
Na początek wioska Izila, która znajduje się w centrum tego obszaru. W wiosce musisz uwolnić trzech więźniów. Bardzo ważne, abyś jak najdłużej pozostał niezauważony, gdyż znacząco ułatwi to oswobodzenie sojuszników. Z tego względu zrezygnuj ze zwierzęcego pomocnika lub wybierz takiego, który najlepiej się skrada. Warto także skorzystać z sowy, aby przeprowadzić mały zwiad.
Wchodząc do wioski od strony wody najpierw udaj się do znajdującej się z lewej strony klatki. Tutaj znajdziesz pojedynczego przeciwnika, który skóruje zwierzynę. Wyeliminuj go po cichu, a następnie zniszcz klatkę i uwolnij pojmanego Łindźa. Dalej przejdź do wschodniej części obozu, gdzie ponownie zabij pojedynczego przeciwnika, znajdującego się przy rogu. Droga do klatki stanie otworem. Podczas przemykania do ostatniego sojusznika uważaj wychodząc na otwarty teren. Jeżeli w tym momencie zostaniesz zauważony nie warto zostawać i walczyć z całym obozem - podbiegnij szybko do klatki i zniszcz ją, uwolnij sojusznika i uciekaj, gdzie pieprz rośnie. Nie trzeba zabijać wszystkich wrogów, a jak najdłuższe pozostanie w ukryciu znacząco ułatwi wykonanie zadania.
Plac ćwiczeń
Ten punkt znajduje w południowo-zachodniej części mapy. Podejdź do niego od strony znajdującego się nieco wyżej stosu. Dzięki temu znajdziesz się w pierwszej części obozu, gdzie jedna klatka pilnowana jest przez trzech przeciwników. Znajdują się oni w odpowiedniej odległości od siebie, co spokojnie umożliwi Ci szybkie ich wyeliminowanie. Skorzystaj z sowy, aby zaznaczyć wrogów, a następnie powoli przejdź na teren obozu.
Od strony ścieżki zabij pierwszego wroga, a następnie drugiego, stojącego przed klatką. Trzeciego znajdziesz po drugiej stronie, przechadzającego się naokoło chaty. Pamiętaj, aby strzelać w głowę, najlepiej gdy przeciwnicy stoją tyłem lub bokiem. Jeżeli posiadasz odpowiednią umiejętność możesz sobie ułatwić zadanie, korzystając z pomocy sowy. Po oczyszczeniu górnej części placu ćwiczeń nie zapomnij o uwolnieniu jeńca.
W drugiej części możesz spróbować dwóch rozwiązań - w obozie znajduje się mamut, którego możesz rozjuszyć. Korzystając wtedy z zamieszania nie przejmuj się przeciwnikami, tylko szybko zniszcz klatkę i uwolnij współplemieńca. Po takiej brawurowej akcji uciekaj z placu ćwiczeń.
Innym rozwiązaniem jest ciche podejście do klatki, od strony ogniska. Przy ognisku znajdziesz pojedynczego przeciwnika. Zabicie go jednym strzałem z łuku będzie utrudnione, gdyż nosi on na głowie osłonę. Lepiej będzie dokonać egzekucji - w tym celu rzuć kamieniem w przeciwnym kierunku, a następnie szybko zajdź od tyłu przeciwnika. Droga do klatki stanie otworem. W przypadku wykrycia podobnie jak poprzednio łatwiej będzie błyskawicznie dobiec do klatki, unikając przeciwników, niż pokonać wszystkich w metodycznej walce.
Ołtarz Suhli
Ostatnim punktem wycieczki jest miejsce położone na wschodzie tej części mapy. Podobnie jak poprzednio i tutaj zachowaj ostrożność, tym razem szczególną, gdyż w tym obozie znajduje sporo dobrze uzbrojonych przeciwników. Niezależnie od której strony ołtarza podejdziesz poruszaj się metodycznie, eliminując tych wrogów, którzy w danej chwili nie są widoczni przez kolegów.
Najlepiej będzie oczyścić sobie drogę wokół klatki i niepostrzeżenie do niej podejść. Im mniej wrogów zabijesz, tym mniejsza szansa na wykrycie. Gdy uda Ci się po cichu otworzyć jedną z klatek w przypadku wykrycia od razu biegnij w stronę kolejnej, aby jak najszybciej wyważyć jej drzwi. Uwolnienie tych zakładników pozwoli Ci na zaatakowanie świątyni.
Uwaga: Dalsza część misji dostępna jest po ukończeniu zadania "Maska Kratiego".
Atak na świątynię
Po rozmowie podejdź do liny i przetnij ją. Następnie przez chwilę znajdź dogodną pozycję obok obelisku i poczekaj, aż sojusznicy przepchną go na drugą stronę, torując Ci drogę. Ty w tym czasie strzelaj z łuku do znajdujących się naprzeciwko strażników Izila.
Gdy droga zostanie utorowana ruszaj w kierunku świątyni. Takkar założy maskę, co spowoduje, że mijani wrogowie zaczną uciekać. Spokojnie kontynuuj podróż przez świątynię, zbierając po drodze jak najwięcej zapasów. Na końcu czeka Cię walka z Batari.
Batari
Walka z Batari przebiega według utartego schematu. Najpierw zlokalizuj podest, na którym się znajduje. Spędzi ona tutaj 3/4 czasu walki, przez co możesz używać tylko broni dystansowej, aby ją zranić. Przede wszystkim szybko zniszcz 4 płonące przeszkody, za którymi Batari będzie się chowała. Dzięki temu uniemożliwisz jej to, ułatwiając sobie tym samym celowanie.
Wystawiając się na ostrzał musisz wziąć pod uwagę, że Batari strzela ognistymi strzałami. Z tego względu dobrze mieć odpowiedni zapas Południowych purpurowych liści oraz Mięsa, aby móc wytwarzać miksturę Ogniotrwałość. Staraj się przy tym strzelać do Batari zza osłony. Bardzo dobrze sprawdzi się tutaj łuk z podwójnymi strzałami oraz włócznia. Trafienie w głowę Batari pozbawi jej sporej ilości życia, a kilka porozrzucanych włóczni, a także innych materiałów znajdziesz na arenie.
Do ataku na Batari możesz także wykorzystać sowę. Po jej przywołaniu obrzuć bossa wszystkimi dostępnymi bombami. Możesz również łączyć tą metodę z rzucaniem włócznią - gdy zrzucisz Batari na głowę Rój pszczół będziesz miał świetną okazję do oddania kilku celnych rzutów.
W trakcie walki Batari trzykrotnie wezwie posiłki. Boss stanie się wtedy nieaktywny (nie będzie atakował, a trafienia nie zabiorą mu punktów życia). Twoim zadaniem jest odparcie ataku, który nadejdzie z dwóch stron. Przede wszystkim pamiętaj o wezwaniu zwierzęcia i w pierwszej kolejności zabij słabszych wrogów. Najtrudniejsi będą ciężkozbrojni z płonącymi maczugami - wykorzystaj czas, gdy będą zajęci atakowaniem Twojego zwierzęcia, aby zadać im jak największe obrażenia (włócznie, Rój pszczół, wykorzystaj najmocniejsze bronie, aby szybko się ich pozbyć). Gdy pokonasz falę przeciwników Batari znowu zaczyna atakować, a walka nadal przebiega według tego samego schematu.
Dopiero, gdy Batari zostanie około 20% życia, zejdzie ona z podestu i dołączy do walki, razem z innymi przeciwnikami. W tym momencie nie powinieneś się chwilowo przejmować atakującymi wrogami, zamiast tego skup się na Batari. Im szybciej ją dobijesz tym lepiej, gdyż zakończy to zadanie. Wykorzystaj do tego silną bestię (np. niedźwiedź jaskiniowy), a samemu atakuj Batari, najlepiej za pomocą włóczni oraz bomb. Pokonanie bossa zakończy misję definitywnie.