Uzbrojenie | Podstawy | Far Cry Primal poradnik Far Cry Primal
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019
Uzbrojenie
Wraz z postępami w rozgrywce będziesz zdobywał coraz lepsze uzbrojenie, w tym także kilka nowych przedmiotów (bomby, proca, noże do rzucania). Ponadto możesz również wykorzystywać zdobyte materiały, aby ulepszać już posiadane bronie. Dzięki temu staną się one wytrzymalsze, a także zwiększą się zadawane przez nie obrażenia.
Najprawdopodobniej najczęściej będziesz korzystał z łuku. Świetnie sprawdza się on do eliminacji przeciwników z dystansu, ponadto robi to bezszelestnie. Dalsze ulepszenia tej broni pozwolą na odblokowanie Długiego łuku oraz Podwójnego łuku (ulepszenia związane są z postacią Dźaimy - sprowadzeniem jej do wioski oraz rozbudową chaty). Ten pierwszy jest powolniejszy, ale pozwoli na dokładniejsze przymierzenie, gdyż umożliwia przybliżanie. Ponadto zadaje większe obrażenia, przebijając osłony słabszych przeciwników (trafienie w głowę skutkuje śmiercią, w przypadku zwykłego łuku potrzebne mogą być dwie strzały). Podwójny łuk wypuszcza natomiast dwie strzały naraz, tym samym idealnie sprawdzając się na słabszych przeciwników, których zabije trafienie w tors. Zwróć jednak uwagę na mniejszy zasięg tej broni.
Do walki w zwarciu najlepszą bronią jest maczuga. Jest szybka oraz najbardziej wytrzymała, może również zadawać obrażenia kilku wrogom naokoło. Po sprowadzeniu do wioski Karusza możesz jeszcze odblokować potężną Maczugę dwuręczną. Szybko jednak przekonasz się, że ze względu na jej powolność lepiej będzie pozostać przy standardowej maczudze.
Włócznia może zarówno służyć do dźgania, jak i do rzucania. W przypadku ataku wręcz sprawdza się całkiem dobrze, może nieco gorzej od maczugi. Jeżeli zaś chodzi o atak dystansowy to rzucenie włócznią zadaje ogromne obrażenia i w większości przypadków od razu zabija przeciwników, czy nawet większe zwierzęta. Jeżeli jedna włócznia nie załatwi sprawy możesz szybko rzucać kolejnymi, co czyni tę broń zabójczą w średnim dystansie.
Rzemieślnik Łogi odblokuje również noże do rzucania oraz Szalony nóż. Szczególnie ten drugi warty jest uwagi, gdyż trafiony nim przeciwnik wpada w szał, atakując pobliskich wrogów. Dzięki temu możesz zatruć jednego rywala, który zabije kilku swoich sojuszników (najlepiej zatruć nożem ciężkozbrojnego), by po chwili samemu zginąć. Zwykły nóź jest zabójczy podczas trafienia w głowę, jednakże trudniej nim wycelować niż np. łukiem.
Dźaima z kolei pozwoli na odblokowanie procy. Zastąpi ona rzucany do odwrócenia uwagi kamień. Zwróć jednak wagę na niewielki zasięg tej broni, która przydaje się głównie w przypadku, gdy braknie Ci amunicji lub gdy będziesz chciał zdobyć związane z tą bronią osiągnięcie. Jako jeszcze jedną broń warto wymienić Pułapki - przydają się one głównie podczas polowań na zwierzęta, ale nie tylko. Możesz ich użyć np. podczas ucieczki sprawiając, że goniący Cię przeciwnicy wejdą prosto w zastawione sidła.
Ostatnim rodzajem uzbrojenia są bomby, pozwalające na atak obszarowy. Bomba pszczela pozwala na zatrzymanie wroga (szczególnie przydatne podczas walki z trudniejszymi przeciwnikami), a następnie zaatakowanie go, gdy stoi nieruchomo. Pszczoły obsiadają również pobliskich przeciwników. Przyprowadzenie do wioski Daha odblokuje Szaloną bombę - działa ona tak samo, jak Szalony nóż, z tą różnicą, że zatruwa przeciwników znajdujących się w obszarze rażenia. Gdy zdobędziesz natomiast fort Izila Roszani po sprowadzeniu do wioski nauczy Cię wytwarzać Ogniotykwy. Można ją porównać do współczesnych koktajli Mołotowa - rzucona w stronę przeciwnika wybucha, podpalając wszystko wokół. Zaletą tego rodzaju broni, oprócz ataku dystansowego, jest możliwość zrzucania ich przez sowę na nieświadomych przeciwników (potrzebna do tego jest umiejętność Sowa: zrzut broni).
W jaskini możesz sprawdzić ile rodzajów broni już odblokowałeś. Do końcowego wyniku wliczane są także ulepszenia (w sumie 24 pozycje).