Prolog | Zadania główne w Far Cry 4 poradnik Far Cry 4
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Prolog
Witaj w Kyrat! Na początku czeka na Ciebie długa cutscenka, dlatego rozsiądź się wygodnie w fotelu. Dopiero po chwili otrzymasz możliwość sterowania bohaterem.
Zbadaj posiadłość De Pleura
Eksplorację rozpocznij od przeczytania notatki na poziomie, na którym zaczynasz rozgrywkę. Spenetruj także znajdującą się tutaj skrzynię, aby otrzymać nieco pieniędzy oraz przedmiot, który będziesz mógł później sprzedać. Podobnie zachowaj się poziom niżej - tutaj znajdziesz trzy kolejne notatki i tyle samo skrzyń. Następnie zejdź na sam dół, przez drzwi trafisz do pomieszczenia, w którym torturowany jest Twój niedawny towarzysz. W tej chwili nic nie możesz zrobić, dlatego kieruj się do wyjścia.
Ucieknij ciężarówką
Po poznaniu nowych znajomych będziesz musiał jak najszybciej wybiec przez drzwi. Nie zatrzymuj się, użyj sprintu, aby sprawnie dotrzeć do ciężarówki. Po krótkiej przejażdżce otrzymasz broń, której użyj do eliminowania przeciwników w trakcie jazdy. Wycieczka zakończy się równie szybko jak się zaczęła, a Ty pozostaniesz sam.
Dotrzyj do dzwonnicy
Po wypadku pozostań w ukryciu, gdyż nie posiadasz żadnej broni prócz khukri. W Twoim kierunku zmierza czterech przeciwników, dlatego też wyjście na otwarty teren może szybko zakończyć Twoje życie. Lepszym sposobem będzie przykucnięcie i ominięcie wrogów z lewej strony. Aby odwrócić ich uwagę możesz również użyć kamienia, co zasugeruje Ci gra. Kawałek dalej za strumyczkiem spotkasz kolejnego, pojedynczego przeciwnika. Rzuć kamień i odwróć jego uwagę - pozwoli Ci to na prześlizgnięcie się lub, co lepsze, zajście go od tyłu i wykończenie. Zdobędziesz w ten sposób "kałacha", którego używaj mądrze, gdyż masz niewiele naboi. Zaraz dalej lepiej przepłynąć pod wodą i zajść dwóch przeciwników na klifie od tyłu. Dzięki temu nie zmarnujesz pocisków zabijając ich bezproblemowo z bliskiej odległości.
Kawałek dalej, cały czas idąc w stronę dzwonnicy, znajdziesz ciało nachura. Oskuruj je, dzięki temu zyskasz skórę nachura (przyda się później do wytworzenia jakiegoś przedmiotu), a także przynętę. Samą przynętę rzuć z klifu na dół, pomiędzy przeciwników pokazanych na obrazku. Dzięki temu zwabisz w tą stronę niedźwiedzia, który załatwi sprawę. Pozbieraj jeszcze amunicję (ewentualnie dobij miśka, przed zejściem na dół) i wzdłuż strumyka ruszaj w dalszą podróż.
Trafisz do małego obozu, w którym znajduje się kilku przeciwników. Możesz użyć aparatu fotograficznego, aby ich oznaczyć, dzięki czemu nad ich głowami cały czas będziesz widział czerwony znacznik. Kontury oznaczonych przeciwników są także widoczne przez ściany. Najszybszym sposobem na eliminację wrogów w tym rejonie jest zrobienie zadymy - ostrzelaj przeciwników z daleka (najlepiej celuj w panterę), aby zwierz został wypuszczony z klatki. W ten sposób większą część roboty wykona za Ciebie właśnie dziki kot. Ty upewnij się tylko, że znajdujesz się w bezpiecznej odległości, skąd będziesz nieosiągalny dla pantery. Strzelaj tylko do nadbiegających w Twoim kierunku przeciwników, aby nie zmarnować amunicji, której w tej chwili masz jeszcze niewiele. Zmieni się to po oczyszczeniu regionu - pocisków do karabinu szturmowego znajdziesz tutaj całkiem sporo (szczególnie na skrzynce koło domu, maksymalnie z prawej strony).
Po zebraniu wszystkich interesujących fantów przejdź dalej, w końcu do dzwonnicy. Po drodze nie będziesz już niepokojony przez przeciwników, uważaj tylko nad przepaściami - dobrze się rozpędź i używając sprintu wykonuj skok w odpowiednim momencie, blisko krawędzi. Pod koniec skorzystaj jeszcze z rzuconej liny i drogą prosto wejdź do dzwonnicy, gdzie spotkasz Sabala. Szybko pozbieraj amunicję, której jest tutaj pod dostatkiem i wejdź na piętro, gdzie będziesz miał dobrą pozycję strzelecką przed nadchodzącym atakiem.
Broń dzwonnicy
Przez krótką chwilę ostrzeliwuj nadbiegających przeciwników. Wydatnie możesz wspomóc się używając granatów. Nie bądź zbyt opieszały i oszczędny w wysyłaniu pocisków, gdyż przeciwnicy mogą zabić Sabala, a misja zostanie wtedy niezaliczona. Huk wystrzałów spowoduje zejście lawiny, a po chwili zadanie zostanie pozytywnie zakończone.