Finał | Akt II w Far Cry 2 poradnik Far Cry 2
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Akt II - Finał
Dalszy rozwój wypadków zależny jest od tego, która z frakcji wygrywa w konflikcie. Po wykonaniu sześciu misji dla jednych i drugich, rozwój fabuły zależny jest od tego, która z frakcji wygrywa w konflikcie. Jeżeli jest to UFLL, zobaczysz na mapie znaczek sugerujący, aby udać się do ich głównej kwatery po kolejne zlecenie. W przypadku jeżeli to APR będzie wygrywał, udaj się do ich kwatery głównej.
Udaj się do właściwej kwatery głównej, aby otrzymać nowe zadanie, którym będzie dostarczenie pewnej notatki mającej zakończyć konflikt. Kierownictwo UFLL zleci Ci zaniesienie notatki do Dogon Sediko, gdzie masz ją wręczyć Tambossie. APR będzie chciało, abyś notkę dostarczył do browaru znajdującego się na południowym krańcu jeziora. Otrzymasz czterdzieści diamentów. Zgódź się i zejdź na dół. Niezależnie od tego, od kogo otrzymałeś zadanie na dole spotkasz jednego z przyjaciół, który zaproponuje Ci, abyś walizkę z diamentami, którą masz otrzymać po przyjeździe do miejsca docelowego obecnej misji, przeznaczył na opłacenie wynajętego pilota, który wywiezie wszystkich najemników z kraju. Tutaj spotkasz jednego z przyjaciół. Wysłuchaj co ma do powiedzenia i wyjdź na zewnątrz.
Kiedy dojedziesz na miejsce okaże się, że cała okolica zasłana jest trupami. Niestety spóźniłeś się, a sytuacja raczej nie sprzyja zaprzestania wymiany ognia pomiędzy stronami konfliktu. Bez względu na to, gdzie się udasz, na miejscu powinieneś znaleźć zabitego odbiorcę notatki i leżącą obok niego walizkę pełną diamentów. Zabierz ją. Ponownie dałeś się zaskoczyć Szakalowi.
Obudzisz się w więzieniu. Słyszysz krzyki torturowanych. Pozbawiono cię broni. Zbadaj jednak ścianę po prawej stronie od drzwi, a zobaczysz, że ma jakiś słaby punkt.
Poprzez drugą celę wyjdź ostrożnie na zewnątrz. Postaraj się pozostać w ukryciu i zejść do kolejnej piwnicy. Powinieneś znaleźć tam przyjaciela. Uwolnij go.
Po powrocie na górę zbierz porozrzucaną broń i pozbądź się strażników. Z więzienia w chwili obecnej prowadzi tylko jedno wyjście, tak więc skorzystaj z niego. Aby zakończyć bieżące zadanie musisz zejść bezpiecznie do skrzyżowania dróg. Tam otrzymasz telefon.
W zależności od tego, która z frakcji wygrywa wojnę, dostaniesz misję pozbycia się konkurencji. W UFLL rolę dowódcy przejął Voorhees, który zleca ci zadanie zabicia Tambossy w Dogon Sediko. Jeżeli to APR jest na lepszej pozycji, do Sefapane zostaniesz wezwany przez Greavesa, który nakaże Ci zlikwidowanie Addiego Mbantawe, który ukrywa się w browarze na południu jeziora Segolo. Za wykonanie zadania otrzymasz 40 diamentów.
Niezależnie od tego, w które miejsce będziesz musiał udać się, aby wypełnić to zadanie, swój cel za każdym razem znajdziesz na pierwszym piętrze zaznaczonego na mapie budynku. Zanim się jednak do niego dostaniesz, czeka Cię przeprawa z ochraniającymi go bojownikami.
Obaj przywódcy frakcji są martwi. Teraz ponownie powinieneś udać się do kwatery głównej UFLL, gdzie okaże się, że chrapkę na przejęcie władzy ma jeden z poruczników. Dokładnie ten, który uratował Cię na początku gry, kiedy osłabiony malarią próbowałeś wydostać się z hotelu. Za dwadzieścia pięć diamentów musisz zlikwidować Voorheesa i jego pomocnika, którzy znajdują się w kopalni TaeMoCo. Zadanie możesz wykonać na dwa sposoby. Zabijając obu zyskujesz jedynie wdzięczność porucznika. Jeżeli jednak przed ich zastrzeleniem z nimi porozmawiasz to okaże się, że każdy z nich, co oczywiście chciałby wyjść cało z opresji. Zostawić żywych ich nie możesz, ale sprawę rozwiąże pozbycie się jednego z nich. W tym przypadku drugi zasugeruje Ci, że możesz pozbyć się również porucznika, który powinien znajdować się w Port Sealo, w kwaterze głównej. Możesz to uczynić, a najlepszym sposobem na wykonanie tego zadania będzie wspięcie się po drabinie na jeden z budynków w mieście, z którego tarasu będziesz mógł oddać strzał w kierunku okna kwatery głównej UFLL.
Po wykonaniu poprzedniego zadania zgłosi się do Ciebie dziennikarz Reuben Oluwagembi, który poprosi Cię o spotkanie w barze Mike'a. Jednocześnie zapowie, że w trakcie rozmowy obecny będzie pewien gość. Po przybyciu na miejsce porozmawiaj najpierw z Reubenem. Uda się on na lotnisko, a na miejscu spodziewa się pewnych kłopotów, w związku z czym ma prośbę, abyś w razie czego przybył mu z odsieczą. Teraz możesz porozmawiać z tajemniczym gościem, którym okaże się jeden z poruczników APR. Za dwadzieścia pięć diamentów wykonasz dla niego robotę polegającą na załatwieniu Graevesa i Purefoya. Znajdują się oni w Sepoko.
Po dostaniu się na miejsce, podobnie jak miało to miejsce wcześniej, będziesz mógł zabić oba cele lub tylko jeden. Wówczas ocalały zaproponuje Ci układ, w którym będziesz mógł pozbyć się zleceniodawcy tej misji. Najemnik załatwi, abyś mógł wejść do kwatery głównej APR bez konieczności oddawania wszystkiej broni przy wejściu. Jeżeli zdecydujesz się na jej wykonanie pamiętaj, że najprawdopodobniej będzie Cię czekać również potyczka ze wszystkimi najemnikami w Port Selao.
Reuben ma kłopoty na lotnisku i dzwoni do Ciebie z prośbą o pomoc. Udaj się na miejsce i przygotuj się na rozprawę z dobrze uzbrojonymi przeciwnikami. W jednym z hangarów znajdziesz dziennikarza. Wojujące frakcje za wszelką cenę chcą pozbyć się wszystkich żurnalistów z kraju, aby informacje mówiące o popełnianych tu przestępstwach nie wychodziły na światło dzienne. APR i UFLL w tym celu połączyły siły. Będziesz musiał ponownie udać się do więzienia, gdzie masz nadzieję spotkać Szakala.