Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Europa Universalis: II Wojna Światowa - poradnik do gry

Europa Universalis: II Wojna Światowa - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wielka Brytania | Państwa w Europa Universalis II Wojna Światowa poradnik Europa Universalis: II Wojna Światowa

Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019

Wielka Brytania

II Wojna Światowa dla Wielkiej Brytanii była brzemienna w skutkach. Podkopała pozycję Imperium i sprawiła, że brytyjskie wpływy na świecie skurczyły się praktycznie do obrębu samej wyspy. W Hearts of Iron ma się nieodparte wrażenie, że to się musi stać, że Wielka Brytania nie ma możliwości utrzymać tych wszystkich zamorskich terytoriów i że Imperium chyli się ku upadkowi i tylko cud może je pozostawić w nienaruszonym stanie. Przyjrzyjmy się jednak bliżej z czym stykamy się na początku rozgrywki. Masz silną gospodarkę i kontrolujesz surowce tak potrzebne europejskim państwom. Jednak podstawowy problem tkwi w ich oddaleniu od Wielkiej Wyspy i potrzebie organizowania i chronienia konwojów zaopatrujących Anglię w potrzebne dobra. Musisz skwapliwie wykorzystać kontrolę nad światowym wydobyciem gumy, dzięki czemu możesz wymieniać ją na brakujące Ci surowce. Szczególnie w późniejszym etapie gry handel przyda się by nadrobić niedobory ropy naftowej.

Twoja armia jest mała i porozbijana po wszystkich zakątkach świata, i nie jest w stanie zapewnić Ci obrony przed ewentualną inwazją zza kanału La Manche. Podstawą twojej supremacji jest Marynarka Wojenna, która w przeciwieństwie do opisywanych wcześniej Niemiec i ZSRR spełnia kluczową rolę w Królewskich Siłach Zbrojnych. Będzie Ci ona służyła jako ochrona licznych konwojów, czy też odcinania dostaw niemieckich w północnej Afryce i gdziekolwiek indziej. Nie możesz tej przewagi za żadną cenę utracić. Drugim asem w rękawie jest rozbudowana na początku flota strategicznych bombowców. Twoim zadaniem będzie tylko rozwijać ich zasięg i nękać nimi niemieckie zakłady zbrojeniowe.

Afrykańskie złoża gumy, najbardziej deficytowego surowca dla państw europejskich. Większość z nich kontroluje Zjednoczone Królestwo i sojusznicy. - Wielka Brytania | Państwa w Europa Universalis II Wojna Światowa - Europa Universalis: II Wojna Światowa - poradnik do gry
"Afrykańskie złoża gumy, najbardziej deficytowego surowca dla państw europejskich. Większość z nich kontroluje Zjednoczone Królestwo i sojusznicy".

Na początku gry musisz zbudować dość duże zapasy oleju napędowego, a więc zacznij zamieniać gumę na ropę naftową. Zawsze zwracaj też uwagę na Twój system konwojów, tak by działał jak precyzyjnie naoliwiona maszyna. Do tego potrzebne Ci będą niszczyciele, które będą odstraszały i eliminowały niemieckie U-booty. Wybuduj ich tyle byś w pewnym momencie zorientował się, że masz ich za dużo, po czym każ skonstruować jeszcze trochę. Podobnie zrób z transportowcami. Umocnij obronę w strategicznych punktach Imperium tj. Malta i Gibraltar, Hong Kong, czy Singapur. Ustal trasy swoich konwojów, tak byś wiedział, gdzie szukać niemieckich statków podwodnych, możesz to zrobić poprzez ekran zaopatrzenia.

Wielka Brytania jest w odróżnieniu do Niemiec i Związku Radzieckiego państwem, dla którego dyplomacja jest poważnym narzędziem nacisku i realną bronią w konfrontacji ze swymi wrogami. Tak więc na początku gry natychmiast skieruj swoje zainteresowanie na małe państewka europejskie. Za pomocą zabiegów dyplomatycznych zacznij wpływać na ich elity polityczne i po jakimś czasie spróbuj dołączyć je do antyhitlerowskiej koalicji. W stosunku do Stanów Zjednoczonych nie rób żadnych ruchów. Dołączą oni do Ciebie i tak dopiero wtedy, gdy będą na to gotowi, jak to Amerykanie zresztą mają w zwyczaju. Aczkolwiek gdy poparcie społeczeństwa amerykańskiego wzrośnie wyraźnie, możesz spróbować co jakiś czas proponować im wejście do sojuszu, a nuż może się udać.

Jeśli chodzi o rozwój technologiczny to oczywiście na pierwszym planie powinna znaleźć się Marynarka Wojenna. Największe środki przeznaczaj na początku na doktryny i usprawnienia ułatwiające Twoim niszczycielom radzić sobie z niemieckimi U-Bootami, gdyż podstawą królewskiej racji stanu będzie utrzymywanie linii zaopatrzeniowych, w celu obrony Serca Imperium. Jeśli chodzi o Royal Air Force to swoje wysiłki skup na myśliwcach bliskiego i średniego zasięgu, pozwolą one odeprzeć ataki niemieckiej Luftwaffe. Drugim Twoim priorytetem jest skuteczność i zasięg bombowców strategicznych. Nie zapomnij też o myśliwcach startujących i lądujących na lotniskowcach. Musisz pamiętać, że RAF jest równie ważną częścią Twych sił zbrojnych jak Marynarka Wojenna, więc zrób wszystko, by Twoje jednostki były lepsze od wszystkiego co będzie mogło się wzbić w powietrze i nie będzie ptakiem. Po przeznaczeniu zdecydowanej większości środków siły morskie i lotnicze, bardzo mało zostanie na armię lądową. Więc będziesz musiał się skupić na tym co całkowicie niezbędne dla funkcjonowania Twych naziemnych dywizji. Jednak potrzeby w tym względzie są duże, a Ty masz zdecydowanie za mało punktów IC na to, by wszystkie zaspokoić. Niestety w tej materii ciężko jest doradzić grającemu Wielką Brytanią. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to próba nieustannego przekonywania państw Wspólnoty Brytyjskiej do oddania kontroli nad swą armia bezpośredniemu zarządowi rządu brytyjskiego. To pozwoli załatać dziury w Twojej obronie, jednak też sprawi, że ogarnięcie wszystkiego stanie się bardzo trudne. Ale dla stratega, wyzwania są przecież codziennością. Na koniec nie zapomnij inwestować określonej ilości środków na potrzeby technologii przemysłowych i elektronicznych, wspomoże to na pewno w utrzymaniu w karbach potężnego Imperium. Nie polecam rozpoczynania badań dotyczących broni jądrowej i technologii rakietowej. Nie jest to praktyczne w sytuacji, gdy brakuje Ci środków na zaspokojenie innych, o wiele ważniejszych potrzeb militarnych. Jednak od tej zasady istnieje wyjątek w postaci techniki prowadzącej do skonstruowania odrzutowców. Warto na to wysupłać trochę punktów IC.