Garść porad | Zagadnienia | Euro Truck Simulator poradnik Euro Truck Simulator
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Garść porad
Skończyła się benzyna w baku, a w pobliżu nie ma żadnej stacji benzynowej? Nie ma wyjścia i trzeba - korzystając z odpowiedniej opcji w notatniku - wezwać pomoc drogową (koszt - ok. 1.500 euro), która doleje wachy do baku Twego tira. |
Na długich autostradach między miastami czy nawet w samych metropoliach korzystaj z dobrodziejstwa tempomatu (klawisz C). To bardzo przydatne urządzenie, utrzymujące stałą prędkość pojazdu, niezależnie od tego, czy ów porusza się po płaskiej nawierzchni, czy pochyłej (podjazdy, zjazdy). Tempomat bardzo się przydaje, gdy chcesz unikać mandatów za przekraczanie dozwolonej prędkości - rozpędzasz się do maksymalnej, dozwolonej przepisami prędkości, po czym włączasz urządzenie i... ciężarówka jedzie sama, utrzymując zadaną prędkość (można oczywiście skręcać; urządzenie wyłącza się po depnięciu na hamulec/gaz).
Klawiszem F2 można włączyć w kabinie małe okienka prezentujące widok z dwu lusterek bocznych, lewego i prawego (pojawią się na ekranie, gdy patrzysz prosto przed siebie). Okienka te świetnie zastępują prawdziwe lusterka zamontowane po bokach kabiny Twego tira. Należy jednak zwrócić uwagę, że prawe okienko znika, gdy tylko włączysz klawiszem M minimapę (wyskakuje ona w miejscu tegoż lusterka). Włączenie tych bocznych lusterek/okienek na słabszych komputerach może spowodować znaczne spowolnienie gry. Jeżeli Twój komputer ledwie spełnia wymagania minimalne, nie włączaj ich. |
Po trasach szybkiego ruchu między miastami proponuję poruszać się z ręczną skrzynią biegów (zmian dokonujesz w opcjach), aby wyciskać z ciężarówki, ile fabryka dała. Automat zmienia biegi na wyższe zbyt wcześnie (kiedy obroty silnika są dosyć niskie), nie pozwalając się szybko rozpędzić, podobnie redukuje biegi zbyt późno, pozwalając, by ciężarówka "zdychała", kiedy mozolnie pnie się pod jakąś górkę. Z kolei do jazdy po mieście i parkowania ładunku proponuję znowu powracać do automatu, dzięki niemu parkowanie przebiega sprawniej i bardziej intuicyjnie (naciskając S, cofasz jak trzeba). Oczywiście kierowcy-hardcoreowcy jeżdżą cały czas z ręczną skrzynią biegów...
Parkowanie ładunku, gdy siedzisz w kabinie i korzystasz tylko z lusterek bocznych (konkretnie z lewego) jest znowu dla hardcorowych kierowców. Jeśli takim się nie czujesz, korzystaj z widoków zewnętrznych - bocznego, w którym można swobodnie obracać kamerę (klawisz 2), ale przede wszystkim z widoku z góry (klawisz 3). |
Czasami na trasie zdarzy się, że kierowca jadący przed Tobą nagle, ni z gruchy, ni z pietruchy, naciśnie na hamulec. Zdarza się to szczególnie np. na długich i ostrych łukach i na zewnętrznym pasie ruchu albo gdy natężenie ruchu jest duże. By uchronić się wówczas przed zaparkowaniem ciężarówki na bagażniku jadącego przed Tobą auta, najlepiej zahamować silnikiem (redukcją biegów) i - o ile nie ma możliwości uniknięcia zderzenia - odbijając w bok.
Najlepszym pasem ruchu do szybkiej jazdy jest... prawe pobocze drogi. Choć dosyć wąskie, to polecam je do szybkiego przemykania przede wszystkim przez zapchane odcinki trasy. Ewentualnymi rowerzystami na poboczu nawet sobie nie zawracaj głowy - takich delikwentów w grze nie uświadczysz... |