Dark Alliance: Eksploracja - zagrożenia, przejścia, znajdźki Dungeons & Dragons Dark Alliance porady, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 lipca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Dungeons & Dragons Dark Alliance znajdziecie podstawowe informacje na temat eksploracji.
Lokacje w grze D&D Dark Alliance nie są bardzo rozbudowane, ale skrywają liczne ukryte przejścia i zakamarki, w których można znaleźć złoto, materiały, kapliczki i dodatkowe wyposażenie. Warto tutaj zaznaczyć fakt, że w grze nie ma mini mapy, która ułatwiłaby nawigację w trakcie rozgrywki.
- Ukryte przejścia
- Zagrożenia środowiskowe
- Znajdźki (przedmioty fabularne)
- Krótki odpoczynek
- Kapliczki (Shrines)
Ukryte przejścia
W każdej lokacji gry D&D Dark Alliance ukryto wiele skrzyń, surowców, sakiewek ze złotem, a także przedmiotów fabularnych (Tomes, Tablets, Paintings). W trakcie eksploracji warto dobrze się rozglądać za ukrytymi przejściami, aby mieć szansę na zdobycie dodatkowych przedmiotów.
Miejsca, w których można wspiąć się wyżej, dla ułatwienia oznaczono fragmentem czerwonego materiału. Elementy otoczenia, które można zniszczyć (drewniane barykady), aby odsłonić przejście, oznaczono czerwoną farbą.
Zagrożenia środowiskowe
Wszystkie lokacje, jakie odwiedzicie w trakcie rozgrywki w Dungeons & Dragons Dark Alliance skrywają dodatkowe przeszkody w postaci zagrożeń środowiskowych. Gdy Wasza postać stanie na takim obszarze zacznie otrzymywać ciągłe obrażenia.
Więcej informacji na temat zagrożeń środowiskowych w grze D&D Dark Alliance, a także sposoby, jak sobie z nimi poradzić znajdziecie na stronie: Zagrożenia środowiskowe - jak zniwelować?.
Znajdźki (przedmioty fabularne)
W trakcie rozgrywki natkniecie się na różne znajdźki - kamienne płyty (Tablets), księgi (Tomes), płaskorzeźby (Reliefs) i malowidła (Paintings). Przedmioty tego typu rozwijają fabułę gry D&D Dark Alliance i umożliwiają Graczom poznanie historii Icewind Dale i Zapomnianych Krain.
Zbieranie przedmiotów fabularnym nie jest obowiązkowe i nie wiąże się z odblokowywaniem nowego wyposażenia.
Krótki odpoczynek
Po przejściu określonych etapów misji będziecie mogli skorzystać z obozowiska, aby zregenerować punkty życia i Staminę postaci oraz wszystkie posiadane przedmioty zużywalne lub w celu zwiększenia jakości znajdowanego lootu. Każdy krótki odpoczynek obniża poziom buffa do lootu o 1 punkt.
Kapliczki (Shrines)
W trakcie przechodzenia misji gry D&D Dark Alliance warto rozglądać się za charakterystycznymi kapliczkami, które przydzielą postaci dodatkowy punkty atrybutów. Kapliczka może być niekiedy otoczona polem siłowym i trzeba będzie rozwiązać prostą zagadkę, aby unieszkodliwić przeszkodę. Innym razem po użyciu kapliczki możecie zostać zaatakowani przez grupę przeciwników.
Z każdej kapliczki można skorzystać tylko raz. Podczas ponownego przechodzenia tego samego etapu nie będziecie mogli drugi raz wejść w interakcję z kapliczką.