Dread Hunger: Postacie - lista, charakterystyka Dread Hunger poradnik, porady
Na tej stronie poradnika do Dread Hunger opisujemy wszystkie klasy postaci i wymieniamy ich zalety.
Ostatnia aktualizacja: 29 marca 2022
Z tej strony poradnika dowiecie się, ile typów postaci znalazło się w grze Dread Hunger, a także czym się charakteryzują.
W grze Dread Hunger w momencie pisania niniejszego poradnika można wyróżnić aż 8 różnych klas postaci, a każda z nich rozpoczyna rozgrywkę z określonymi przedmiotami i unikatową pasywną zdolnością.
- Kapitan (Captain)
- Kapelan (Chaplain)
- Łowca (Hunter)
- Kucharz okrętowy (Ship's Cook)
- Lekarz (Doctor)
- Inżynier (Engineer)
- Żołnierz marynarki królewskiej (Royal Marine)
- Nawigator (Navigator)
Kapitan (Captain)
Kapitan to prawdopodobnie jedna z lepszych ról, ponieważ rozpoczyna z jedną z najlepszych broni w grze (szabla), a do tego może lepiej manewrować statkiem. Ze względu na specjalną zdolność, Kapitan zawsze powinien sterować statkiem, aby załoga mogła przesuwać się do przodu jak najszybciej.
Ekwipunek startowy:
- Szabla: przedmiot traci wytrzymałość w trakcie używania,
- Herbata: przywraca nieco ciepła.
Kapelan (Chaplain)
Kapelan to dobry wybór, gdy chcecie skupić się na eksploracji, ponieważ ta klasa postaci ma większą szansę na znajdywanie różnych drobiazgów (kluczy, materiałów, a nawet kościanych sztyletów). Jego głównym przedmiotem startowym jest łopata, która dodatkowo pomaga w trakcie przeczesywania map gry Dread Hunger.
Ekwipunek startowy:
- Łopata (przydaje się do wykopywania przedmiotów),
- Kościany klucz (służy do otwarcia pancernych skrzyń lub celi na statku).
Łowca (Hunter)
Łowca to bardzo ciekawa postać, która jako jedna z niewielu klas w grze Dread Hunger rozpoczyna rozgrywkę z bronią dystansową i pułapkami. Umiejętnością pasywną Łowcy jest zdolność do szybszego zbierania surowego mięsa. Ze względu na startowe wyposażenie, postać ta dobrze sprawdza się w roli Opętanego, ponieważ pułapki można użyć w celu sabotowania działań załogi.
Ekwipunek startowy:
- Łuk,
- 4 strzały (strzały, które trafiły w cel, można zebrać i użyć ponownie),
- 2 pułapki na niedźwiedzie.
Kucharz okrętowy (Ship's Cook)
Główną zaletą kucharza jest umiejętność szybszego przygotowywania posiłków, a więc może sprawnie wykarmić całą załogę, otruć towarzyszy lub zamienić ich w kanibali (jeśli posiłki przygotuje z ludzkiego mięsa). Postać ta rozpoczyna rozgrywkę z solidną bronią (tasak), a także potrawką z mięsa, dzięki czemu nie trzeba aż tak bardzo martwić się o to, że Wasza postać zacznie szybko głodować.
Ekwipunek startowy:
- Tasak,
- Potrawka z mięsa (przywraca nieco ciepła, a także skutecznie odżywia postać).
Lekarz (Doctor)
Lekarz to kolejna bardzo dobra postać, ponieważ może przedłużyć życie konających sojuszników, a do tego przedmioty leczące używane przez Doktora działają z większą skutecznością (zarówno na nim, jak i na członkach załogi). Co więcej, lekarz rozpoczyna rozgrywkę z solidną bronią, więc od razu może skutecznie zdobywać pożywienie.
Ekwipunek startowy:
- Tasak,
- Laudanum (przedmiot leczący i składnik antidotum),
- Strzykawka.
Inżynier (Engineer)
Jak sama nazwa sugeruje, Inżynier potrafi szybciej wytwarzać przedmioty na stole warsztatowym. Podobnie jak w przypadku kucharza, nie jest to zbyt pożądana startowa umiejętność, dlatego w hierarchii postaci Inżynier plasuje się na końcu stawki. Postać ta posiada jednak bardzo przydatny startowy przedmiot, beczkę, która umożliwia przeniesienie sporej ilości węgla, którego normalnie nie można łączyć w stosy na pasku ekwipunku.
Ekwipunek startowy:
- Siekiera,
- Beczka na węgiel.
Żołnierz marynarki królewskiej (Royal Marine)
Żołnierz marynarki królewskiej jako jedyna postać w grze Dread Hunger rozpoczyna rozgrywkę z bronią palną, a jej zdolność pasywna umożliwia szybsze przeładowanie broni. Z tego powodu Żołnierz jest jedną z najsilniejszych postaci na starcie, ale jego przewaga zanika w miarę postępów w rozgrywce, gdy reszta załogi zdobędzie lepsze wyposażenie.
Ekwipunek startowy:
- Pistolet skałkowy.
Nawigator (Navigator)
Nawigator to postać, która dobrze sprawdza się w roli zwiadowcy i eksploratora ze względu na to, że biega nieco szybciej od innych postaci. Głównymi atrybutami Nawigatora są luneta (można jej użyć jako broni, a także do podsłuchiwania rozmów członków załogi), a także latarnia, która poza oświetlaniem drogi dodatkowo przywraca nieco ciepła wszystkim Graczom, którzy znajdą się w pobliżu.
Ekwipunek startowy:
- Luneta,
- Latarnia.