10. Upadek Tie'Shianny | Zadania główne | Drakensang Phileasson's Secret poradnik Drakensang: Phileasson's Secret
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019
10. Upadek Tie'Shianny
Otrzymane: Po zadaniu 9. Powrót do świata w bańce.
1) Pomóż Nirtanie w Salach Wiedzy
Kiedy znajdziesz się ponownie w Tie'Shiannie zobaczysz jak Tarkath zamyka się razem z księżniczką w Sali Tronowej. Podczas rozmowy z Phileassonem możesz użyć Percepcji zauważając, że przy wejściu roi się od strażników. Wypytaj go także o więcej szczegółów - dowiesz się, że Phileasson zna pewne słowo, które może dać mu władzę nad tym miejscem. Po chwili nadejdzie strażnik i poprosi o pomoc Nirtanie - zgódź się. Kiedy tylko wkroczysz do Sali Wiedzy pozbądź się pierwszej grupki wojowników #1. Kawałek dalej nadlecą bomby z zarodnikami. Na koniec rozpraw się z hordą atakującą Strażnika Wiedzy #2.
2) Znajdź Odanię - córkę strażnika
Podczas rozmowy z Nirtaną i Strażnikiem Wiedzy padną magiczne słowa, które pozwolą przypomnieć strażnikowi o wszystkim. Jednocześnie ten zadeklaruje się, że będzie walczył z Tobą przeciwko zdrajcy, jeśli tylko przyprowadzisz do niego jego córkę. Na mapie zostaną oznaczone dwa tarasy - na jednym z nich przebywa Odania (M9, 6). Możesz pominąć taras dolny (patrząc na mapę), gdyż tam znajdziesz tylko wojowników hordy. Rozpraw się z hordą na dziedzińcu - kawałek dalej pojawią się bomby z zarodnikami #1. Nie zapomnij o dwóch łucznikach atakujących zza filarów. Po dotarciu na taras rozpraw się z ogrem #2 i uratuj księżniczkę.
3) Odprowadź Odanię do Sal Wiedzy
Pierwsze posiłki bezimiennego pojawią się już na schodach #1, a następnie przed drzwiami prowadzącymi do Sal wiedzy. W drugim przypadku pojawią się dwaj wodzowie hordy. Walki nie powinny sprawić Ci żadnych problemów, liczność przeciwnika jest niewielka.
4a) Pokonaj Aman'Sha Nirtanę
Kiedy tylko powrócisz do Sal Wiedzy, zastaniesz tam Nirtanę i martwego Strażnika Wiedzy. Jeśli postanowisz rzucić jej wyzwanie (bądź nie masz na tyle rozwiniętej umiejętności by skorzystać z drugiego rozwiązania) - od razu staniesz do walki z Nirtaną i ogromem Strażników Pałacowych. W tym przypadku możesz mieć ciężki orzech do zgryzienia. Strażnicy Pałacowi są wymagającymi przeciwnikami (sama Nirtana powinna raczej szybko zginąć).
4b) Walcz u boku Aman'Sha Nirtany
Możesz przekonać ją Gadaniną (potrzeba minimum 8), aby spróbować raz jeszcze przywrócić jej wspomnienia przy pomocy magicznego słowa.
Ta opcja jest polecana - o ile posiadasz na tyle rozwiniętą umiejętność Gadanina. Dzięki temu Nirtana stanie po Twojej stronie w walce przeciwko Strażnikom Pałacu, a z uwagi na fakt, iż będzie nieśmiertelna skutecznie przyjmie na siebie niemal wszystkich przeciwników, a Ty będziesz mógł likwidować ich pojedynczo.
5) Przeszukaj kapliczkę Nurti na prośbę Biundrali
Po pokonaniu Nirtany, bądź zwalczeniu Strażników z jej pomocą, otrzymasz Moc Nirtany, która pozwoli Ci otworzyć bramę do Sali Tronowej. Niestety będzie to zbyt mała siła, Odania wspomni o kolejnym słudze Fanvariena - Biundrali. Znajdziesz ją przy kaplicy Nurti. Otrzymasz także Klucz do kaplicy Nurti, przy pomocy którego będziesz mógł otworzyć bramę (M9, 8). W korytarzu czekać będzie na Ciebie Biundrala (M9, 9), która na magiczne słowo przypomni sobie wszystko i wspomoże w walce ze zdrajcą.
6) Uratuj uczniów Biundrali
Twoim zadaniem jest uratowanie trzech uczniów (M9, 16) atakowanych przez skarabeusze. Tym razem nie powinny one stanowić już takiego problemu jak podczas pierwszej wizyty. Kiedy tylko zakończysz eksterminację porozmawiaj z każdym z uczniów - powrócą oni do Biundrali.
7) Porozmawiaj z Biundralą
Po uratowaniu wszystkich trzech uczniów powróć do Biundrali (M9, 9) i porozmawiaj z nią. Po chwili zniknie ona wraz ze swoimi uczennicami, a Ty otrzymasz od niej Moc Biundrali.
8) Otwórz drzwi do Sali tronowej
Powróć na dziedziniec i udaj się pod drzwi do Sali Tronowej (M9, 17). Musisz stawić czoła pięciu Strażnikom Pałacu, powinni zginąć w miarę szybko i bezproblemowo. Po oczyszczeniu sobie drogi użyj otrzymanych wcześniej Mocy aby otworzyć drzwi. Automatycznie aktywuje się zadanie 11. Zdrajca Tarkath.