Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dracula 4: The Shadow of the Dragon - poradnik do gry

Dracula 4: The Shadow of the Dragon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Tajemnice profesora | Rozdział 1 - Posiadłość | Dracula 4 poradnik Dracula 4: The Shadow of the Dragon

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Tajemnice profesora

Adam Stoker - Tajemnice profesora | Rozdział 1 - Posiadłość | Dracula 4 - Dracula 4: The Shadow of the Dragon - poradnik do gry
Adam Stoker

I tak oto trafiasz do ponurej posiadłości. Wejdź do środka i porozmawiaj ze Stokerem. Po wykorzystaniu opcji dialogowych podejdź do pianina - Adam wówczas ulotni się. Zwróć uwagę na stojący w szklanej gablocie fonograf. Możesz założyć na niego tubę. W okolicach kominka nie ma nic ciekawego, przejdź więc do kuchni. Tu zabierz leżący koło mikrofalówki nóż oraz jabłko i gruszkę z miski na tym samym stole. Z szafki nad płytą gazową zabierz latarkę oraz wybielacz.

Przydatne rzeczy w szufladzie - Tajemnice profesora | Rozdział 1 - Posiadłość | Dracula 4 - Dracula 4: The Shadow of the Dragon - poradnik do gry
Przydatne rzeczy w szufladzie

Otwórz szufladę szafki na lewo od wejścia i wyjmij z niej klej oraz korki. Z blatu powyżej zabierz olej. Obok zlewu stoi dzbanek, który również powinien znaleźć się w twoim inwentarzu. Użyj go od razu na kranie, aby mieć dzbanek wody. Użyj na nim wybielacza. Wróć do korytarza i skieruj się w do pokoju po prawej stronie. Tu otwórz szufladę małej szafki i wyjmij z niej pastylki nasenne oraz przyjrzy się notatce.

Udaj się na piętro - Tajemnice profesora | Rozdział 1 - Posiadłość | Dracula 4 - Dracula 4: The Shadow of the Dragon - poradnik do gry

Udaj się na piętro. Zabierz pudełko na slajdy stojące koło rzutnika, a następnie podejdź do balustrady i odsłoń zasłonę. Przyjrzyj się wiszącej na ścianie broni oraz popatrz na wiszący model statku. Potem skup się na mechanizmie trzymającym jego sznury. Ułóż kółka zębate tak, jak pokazuje to obrazek, a następnie aktywuj je za pomocą przycisku o wyglądzie steru. Koła po prawej odpowiadają ułożeniu modelu. Musi on być skierowany dziobem na północ.

Jeśli chcesz natomiast zmienić jego położenie, musisz przenieść kółka zębate na drugą stronę, tak jak pokazuje to obrazek - Tajemnice profesora | Rozdział 1 - Posiadłość | Dracula 4 - Dracula 4: The Shadow of the Dragon - poradnik do gry

Jeśli chcesz natomiast zmienić jego położenie, musisz przenieść kółka zębate na drugą stronę, tak jak pokazuje to obrazek. Następnie kręć sterem, dopóki model nie zjedzie na sam dół. Teraz odejdź od mechanizmu i popatrz za balustradę - okręt znalazł się na stole poniżej.

Położenie pierwszego tomu - Tajemnice profesora | Rozdział 1 - Posiadłość | Dracula 4 - Dracula 4: The Shadow of the Dragon - poradnik do gry
Położenie pierwszego tomu

Podejdź do biurka i rzuć okiem na leżącą tam notatkę. Jak się okazuje, jest tam pozycja z zatopionej kolekcji, której nie ma w twoich notatkach. Określona jest jako "Kanayek A III 07". Cofnij się na środek pokoju i popatrz na półkę z małym modelem żaglówki. Zauważ, że z boku stoi drabina, dzięki której możesz zaglądać wyższe półki. Można ją również przesuwać. Przesuń ją zatem maksymalnie w lewo, aż do okna po lewej stronie mapy, a następnie kilknij na jej szczycie. Pozycję A III 07zajmuje wolumin oznaczony jako C II 15. Zatem należy jej poszukać na półce nad korytarzem - przesuń tam drabinkę, a znajdziesz to, czego szukasz.

Sekretne przesłanie - Tajemnice profesora | Rozdział 1 - Posiadłość | Dracula 4 - Dracula 4: The Shadow of the Dragon - poradnik do gry
Sekretne przesłanie

Użyj lupy najpierw na statku po prawej, aby odczytać napis DARK KEY, a następnie tekście po lewej. Zauważysz, że niektóre litery są specjalnie oznaczone kropkami. Gdy na taką trafisz, kliknij myszką, a na kartce zacznie się formować napis. Będzie to F IV 0, jednak to jeszcze nie koniec. Kliknij na skalpel, a następnie na cztery rogi taśmy trzymającej slajd. Zasłaniają one ostatni wyraz, a jest nim 5, tak więc należy znaleźć wolumin F IV 05. Znajduje się on na półce na lewo od modelu okrętu, w czwartym rzędzie od góry i jest to... "Dracula". Kliknij na dwie książki, a zobaczysz dziurkę od klucza.

Zamek kodowy za księgami - Tajemnice profesora | Rozdział 1 - Posiadłość | Dracula 4 - Dracula 4: The Shadow of the Dragon - poradnik do gry
Zamek kodowy za księgami

Zejdź na dół i przyjrzyj się opuszczonemu modelowi. Leży na nim klucz. Wróć na górę i użyj go na świeżo odkrytej dziurce. Po przekręceniu ukaże się zamek kodowy. Użyj slajdu na pudełku na slajdy, a następnie włóż je do rzutnika. Na mapie przesuń czerwony punkcik raz do góry, a następnie maksymalnie na wschód, aby zobaczyć miejscowość Vladoviste i kod 2517. Obraz powiększasz poprzez kliknięcie na punkcik.

Uzyskany kod wpisz na zamku cyfrowym - Tajemnice profesora | Rozdział 1 - Posiadłość | Dracula 4 - Dracula 4: The Shadow of the Dragon - poradnik do gry

Uzyskany kod wpisz na zamku cyfrowym. Zapal latarkę i wkrocz w ciemność. Aby naprawić lampę, obróć się za siebie i naciśnij skrzynkę rozdzielczą. Trzeba ja naprawić, do czego posłuży kolejna gra logiczna. Musisz doprowadzić zasilanie do pięciu punktów. Klikając na biały trzpień zmieniasz położenie fragmentu obwodu. Finalnie ma wyglądać on tak, jak na obrazku powyżej.

Druga część zadania to ułożenie kostek w ten sposób, aby sąsiadowały ze sobą bokami mającymi taką samą liczbę oczek, a także zgadzały się z wymaganą liczbą po prawej - Tajemnice profesora | Rozdział 1 - Posiadłość | Dracula 4 - Dracula 4: The Shadow of the Dragon - poradnik do gry

Druga część zadania to ułożenie kostek w ten sposób, aby sąsiadowały ze sobą bokami mającymi taką samą liczbę oczek, a także zgadzały się z wymaganą liczbą po prawej. Domina przesuwasz strzałkami na dole. Właściwa kombinacja pokazana jest na obrazku. Sukces potwierdzi zapalenie się zielonej lampki w prawym dolnym rogu.

Ważna informacja - Tajemnice profesora | Rozdział 1 - Posiadłość | Dracula 4 - Dracula 4: The Shadow of the Dragon - poradnik do gry
Ważna informacja

Przeszukaj pomieszczenie - na stole jest butelka z hydrogenem, witaminy i medal św. Benedykta. Spójrz na poplamioną atramentem kartkę. Hydrogen dodaj do wybielacza, a następnie całości użyj na plamie i gotowe. Przyjrzyj się obrazkowi nad biurkiem, a następnie spójrz na monitorki. Dwa pokazują wejście do posiadłości, a jeden bibliotekę. Na urządzeniu koło telewizora świeca się cztery kwadraciki.

Prawidłowe ułożenie kamer - Tajemnice profesora | Rozdział 1 - Posiadłość | Dracula 4 - Dracula 4: The Shadow of the Dragon - poradnik do gry
Prawidłowe ułożenie kamer

Ustaw je tak, jak pokazuje to obrazek, a następnie włącz telewizor przyciskiem w prawym dolnym rogu. Ellen odczyta łacińską sentencję, ale nie wiadomo, gdzie została ona umieszczona. Spójrz następnie na obrazek posiadłości nad biurkiem i skup się na rzeźbie widocznej koło pierwszego okna po lewej (na piętrze). Zanim opuścisz pomieszczenie, popatrz na magnetofon na szafę. Nie ma w nim kasety. Znajduje się ona na półce pod nim. Wyjmij ją, włóż i posłuchaj. Zabierz też butelkę whisky.