Tajemnice cmentarza | Rozdział 1 - Posiadłość | Dracula 4 poradnik Dracula 4: The Shadow of the Dragon
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Tajemnice cmentarza
Zejdź na dół i skorzystaj z telefonu, aby zadzwonić najpierw do muzeum, a potem Adama. W końcu możesz wyjść i sprawdzić, czy posąg rzeczywiście jest koło okna. Niestety, miejsce to zasłaniają jakieś gałęzie. Idź w prawo, za róg domu, gdzie znajdują się narzędzia ogrodnicze, w tym sekator i drabina. Przystaw drabinę do miejsca, gdzie ma być posąg, a potem posłuż się sekatorem, aby usunąć przeszkody. Kliknij na statuę, a obróci się, ujawniając klucz. Zabierz go.
Wróć za róg domu i kilknij na bramę widoczną na wzgórzu. Nasmaruj zamek olejem, a zdołasz przekręcić klucz. Zaraz po wejściu schyl się i podnieś metalowy pręt. Idź do mauzoleum po lewej stronie. Użyj na drzwiach sekatora, a następnie znalezionego w posągu klucza. W środku spójrz na napis, a następnie na kręgi poniżej niego. Oto kolejne zadanie logiczne.
Za pomocą mniejszych przycisków zmieniasz trójkąt dolnego kręgu sąsiadujący z górnym kręgiem. Klikając środek każdego okręgu, powodujesz jego obrót. Chodzi tu o ułożenie trzech takich samych kręgów - pokazuje je obrazek powyżej. Skup się na dobraniu odpowiednich kolorów każdego kręgu, wówczas zadanie pójdzie jak po maśle. Sukces spowoduje otwarcie się wejścia pod łamigłówką oraz osiągnięciem "Amateur Detective".
Za pomocą metalowego pręta otwórz grobowiec po lewej i wyjmij ze znajdującego się w nim worka drabinkę sznurową oraz kilof. Drabinki użyj na wejściu. Na dole podnieś kość i przyjrzyj się kamiennej płycie. Po lewej stronie, pod ścianą, znajdziesz jeszcze naczynie z terakoty. Zauważ, że są tu trzy wejścia. Na nadprożu każdego znajduje się symbol, który trzeba zobaczyć.
Musisz zebrać z podłogi trzy kamienne ślimaki. Jeden leży między okruchami na lewo od płyty, drugi w kałuży po prawej stronie, trzeci natomiast u stóp drabinki. Przyjrzyj się płycie i połóż ślimaki w pustych miejscach. Musisz teraz odtworzyć symbole znad drzwi, aby się otworzyły. Zacznij od środkowych. Układ na płycie powinien wyglądać tak, jak na obrazku powyżej. Przyjrzyj się otwartemu przejściu.
Obrazek powyżej ukazuje, jak ułożyć symbole, aby otworzyć drzwi po lewej. Nim wkroczysz do przejścia, warto by sprawdzić, co jest po prawej.
Ułóż krąg tak, jak pokazano to na obrazku, a następnie wejdź do niewielkiej salki. Ellen boi się węża, który broni jej dostępu do butelki, ale wystarczy na nim użyć talerza, aby został zneutralizowany. Zabierz buteleczkę, a następnie za pomocą nożyka pozbaw zwłoki kawałka ubrania.
Wróć do głównej pieczary i otwórz drzwi po lewej. Użyj latarki, aby wejść do środka, jednak jak się okaże - to za mało. Połącz kość z kawałkiem ubrania, użyj na tym oleju z buteleczki i podpal całość za pomocą zapalniczki. Wkrocz śmiało w ciemność, a gdy natkniesz się na wrota, zawieś pochodnię na uchwycie po prawej stronie. Zauważ, że na prawo od pochodni widnieje dziwnie regularny kształt. Kliknij na nim, a odsłoni się napis, który pomoże przy następnej zagadce.
Kliknij na symbolu pośrodku drzwi, a następnie połóż na nim medalik św. Benedykta. Musisz ustawić litery na drzwiach tak samo, jak są pokazane na medaliku. Strzałkami pośrodku obracasz cały krąg, zaś przyciskami zamieniasz dany fragment z sąsiadującym. Zauważ, że środkowe, tam, gdzie znajdują się końca ramion krzyża, są nieruchome. Najlepiej dać na szczycie IHS, a następnie przesuwać w kierunku tych słów V, R i inne litery. Musisz od czas do czasu przesunąć całość, zmienić daną literę, a następnie przywrócić IHS na szczyt. Nie jest to trudne zadanie, aczkolwiek nieco czasochłonne. Na tarczy jest jednak więcej liter niż na medaliku. Podpowiedź znajdziesz na odsłoniętym napisie. Ułóż litery w następującej kolejności (zgodnie z ruchem wskazówek zegara): IHS V R S N S M V S M Q L I V B.
Wejdź do tajemnej sali. Zabierz taśmę z płótna, a potem osłoń płótno. Chwilę później obejrzysz krótką scenkę. Koło drzwi znajdziesz zawieszoną linę, a na półce, w pudełku z krzyżykiem witaminy. Przyjrzyj się ceglanej ścianie po prawej, a następnie spójrz na podłogę. Przy skrzyni masz proste zadanie - ułożyć trzy kolory. Są to czerwony-żółty-niebieski, czyli takie same jak na widocznej w kącie fladze Rumunii.
Podreperuj nadszarpnięte stresem zdrowie Ellen, a następnie zabierz z pudełka srebrne kule, woskowy cylinder, kawałek struny oraz skórzaną tubkę. Przyjrzyj się także książeczce. W inwentarzu użyj kleju na złamanym cylindrze. Następnie weź kilof i spróbuj rozkruszyć ceglaną ścianę. Połącz nóż ze srebrnymi nabojami, a uzyskany proch wsyp do tubki. Wystarczy, że dodasz lont zrobiony ze struny, a dynamit będzie gotowy. Użyj na nim zapalniczki - odblokujesz osiągnięcie "Kamikadze". Wsadź dynamit do dziury zrobionej kilofem i podpal.
Podnieś leżącą koło trumny kotwicę i połącz ją z liną. Wsadź całość do dziury. Kliknij na zwisającą linę. Użyj taśmy na popiersiu Vlada Tepesa, kliknij na zwisający koniec, a potem na popiersie. Wyjdź przez powstały otwór. Na górze porozmawiaj z Adamem na wszystkie tematy.
Zejdź na parter i idź do fonografu. Naprawiony cylinder umieść w widocznym na obrazku miejscu, a następnie kliknij na tubę. Urządzenie uruchomisz poprzez kliknięcie na korbkę. Po wysłuchaniu podejdź do telefonu i zadzwoń do muzeum. Wróć do Adama i wykorzystaj dwie nowe opcje dialogowe.
Udaj się do sypialni Adam i użyj kawałka papieru z akt Friedlena na stojącej na biurku maszynce. Uwaga! Musisz kliknąć na niej kilka razy, aż odczytasz pełen adres. Ostatnią jego częścią jest Istanbul. Porozmawiaj z Adamem o swoim odkryciu i zejdź na dół, aby zadzwonić do muzeum. Potem odwiedź jeszcze raz Adama. Zanim to zrobisz, sprawdź stan zdrowia Ellen.