Don't Starve: Zdrowie psychiczne Don't Starve poradnik
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2020
Zdrowie psychiczne
Poziom zdrowia psychicznego (Sanity), to dość szczególny wskaźnik, który może mieć istotny wpływ na świat widziany oczyma naszego bohatera. Wraz z jego spadkiem pojawiają się różnego rodzaju objawy:
- ekran zaczyna drżeć i rozmywać się
- wszystko zaczyna być widziane w jaśniejszych barwach
- bohater zaczyna słyszeć szepty oraz widzieć halucynacje
- zmienia się wygląd zwierząt (króliki stają się beardlingami, a ptaki letnie zmieniają się na zimowe)
- w ciemnościach pojawiają się dziwne pary oczu
Gdy poziom spadnie do 30 punktów, nasza postać staje się szalona, a tym samym niegroźne wcześniej halucynacje zaczynają ją atakować. Żeby tego uniknąć, zapoznaj się z poniższą tabelą. Znajdziesz w niej większość czynności, które pozytywnie lub negatywnie oddziałują na psychikę postaci.
Jednorazowe efekty
Działanie | Zmiana psychiki |
Spanie w namiocie (Tent) | +50 |
Spanie na macie z trawy (Straw Roll) Zabicie Terrorbeak | +33 |
Zjedzenie Taffy, Cooked Green Cap, Jerky, Pumpkin Cookie Zabicie Crawling Horror | +15 |
Zjedzenie Garland, Small Jerky, Cooked Blue Cap Zgolenie brody Wilsona | +10 |
Zjedzenie dań zrobionych w garnku (Crock Pot) z wyjątkiem Taffy, Pumpkin Cookie, Wet Goop, Monster Lasagna Zebranie kwiatów (Flower) | +5 |
Zjedzenie Durian, Dark Petals, Extra Smelly Durian, Monster Jerky Zebranie Evil Flowers | -5 |
Zjedzenie zepsutego jedzenia oraz Meat, Drumstick, Morsel, Frog Legs, Cooked Monster Meat, Cooked Red Cap Kopanie w grobie | -10 |
Zjedzenie Monster Meat I Blue Mushroom Przejście przez Worm Hole | -15 |
Zjedzenie Monster Lasagna Atak nocnych potworów | -20 |
Zjedzenie Green Mushroom | -50 |
Czasowe efekty
Działanie | Zmiana psychiki na minutę |
Aura nastawionej przyjacielsko świni (musi stać blisko) | +25 |
Granie jako Maxwell | +20 |
Noszenie Tam o' Shanter | +6.7 |
Noszenie Top Hat, Dapper Vest | +3.3 |
Noszenie Feather Hat, Breezy Vest, Puffy Vest, Amulet | +2 |
Noszenie Garland, Winter Hat | +1.3 |
Opady deszczu | max -3.3 |
Noszenie Spiderhat, One-band Hat | -2 |
Negatywna aura Night Light | -3 |
Wieczorna pora dnia | -5 |
Noszenie Night Armor | -10 |
Noszenie Dark Sword | -20 |
Negatywna aura Dark Flower i Spider | -25 |
Zaprzyjaźnienie się ze świnią za pomocą One-band Hat | -25/świnia |
Negatywna aura Beardling, Hound, Red Hound, Blue Hound, Tentacle, Spider Warrior, Ghost, Night Hand | -40 |
Całkowita ciemność | -50 |
Negatywna aura Werepig, Treeguard, Crawling Horror, Terrorbeak, | -100 |
Negatywna aura Dearclops, Spider Queen | -400 |