Przedmioty | Broń, umiejętności i wyposażenie w Deus Ex poradnik Deus Ex
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
W grze pojawia się bardzo duża liczba różnych rzeczy, mniej lub bardziej przydatnych. Część z nich jest niezbędna do ukończenia gry a inne stanowią tylko dekorację uprzyjemniającą grę. Poniżej znajdziecie zestawienie tych przedmiotów. Podzieliłem je na kilka grup w zależności od przeznaczenia i przydatności. Warto zwracać uwagę na, na pierwszy rzut oka nieprzydatne przedmioty. Mogą okazać się one bardzo pomocna w grze...
Modyfikacje broni:
Weapon modification Accuracy: znacznie poprawia celność używanej broni. Daje dobre efekty w połączeniu z lunetą. | |
Weapon modification Range: zwiększa zasięg broni. Ze względu na specyfikacje lokacji w grze może sie przydać tylko do Shotgun'ów. | |
Weapon modification Clip: zwiększa maksymalną ilość nabojów w magazynku. Przydatne przy karabinach gdzie ilość dostępnych naboi przesądzić może czy w ogóle trafimy przeciwnika, szczególnie oddalonego. | |
Weapon modification Laser: dodatkowo zwiększa celność dzięki zamocowaniu lasera na broni. Pozwala dokładnie wymierzyć w przeciwnika. Świetne połączenie z lunetą co pozwoli na oddawanie celnych strzałów w głowę nawet z dużej odległości. | |
Weapon modification Recoil: zmniejsza odrzut broni. Bardzo przydatne do broni cięższych oraz karabinów. Pozwala dokładniej namierzac cel w przypadku strzelania seriami. | |
Weapon modification Silencer: tłumik zapewni bardzo ciche działanie broni. Może się bardzo przydać osobom preferującym dość głośne karabiny czy Shotguny. | |
Weapon modification Reload: zmniejsza czas potrzebny na przeładowanie broni. W gorących momentach szybkość przeładowania broni może decydować o naszym być czy nie być. Trzeba to robić szybciej niż przeciwnik. | |
Weapon modification Scope: luneta zapewni lepszą celność w dalszym dystansie. Polecam połączenie z Laserem. Oba te udoskonalenia można umieścić na jednej broni co dodatkowo zwiększa efekt. |
Wyposażenie:
Ballistic armor: niemal niezbędna kamizelka kuloodporna. Pozwoli przetrwać co gorętsze momenty gry. | |
Termoptic camo: kamizelka maskująca. Bardzo przydatna, gdy chcesz przejść niezauważonym obok człowieka lub robota. Nikt i nic Cię w tym nie zauważy. Czas działania ograniczony. | |
Hazmat suit: ubranie ochronne przed wszelkimi niebezpiecznymi czynnikami zewnętrznym jak promieniowanie. | |
Rebreather: dzięki temu małemu cacku nie utopisz się pod wodą. Pozwala oddychać przez jakiś czas. | |
Binoculars: po prostu lornetka. Przydatna każdemu szanującemu się agentowi. | |
Tech goggles: świetny noktowizor pozwalający na widzenie nawet w zupełnych ciemnościach. Czas działania jest niestety ograniczony. | |
Multitool: dzięki temu można trochę poszperać w zamkach magnetycznych i alarmach. Bardzo przydatny sprzęcik. | |
Lockpick: wytrych do otwierania wszelkich zamkniętych rzeczy. Bardzo przydatna rzecz w grze, w której większość drzwi jest zamkniętych. | |
Medkit: to małe pudełeczko może często uratować życie. Dzięki niemu leczymy ogólnie cały organizm albo tylko konkretną część ciała. Daje bardzo duże możliwości, jeśli mamy dobrze wytrenowaną umiejętność leczenia. | |
Biocell: taka mała bateria, która zwiększa poziom bioenergii. Jeśli często używamy wszczepów a tak zapewne będzie w większości przypadków to ta mała bateryjka okaże się niezbędna do przejścia gry. | |
Datacube: warto rozglądać się za tymi rzeczami, gdyż zawierają zawsze bardzo przydatne informacje. | |
Augmentation can: dzięki niemu możliwe staje się wyposażenie naszego agenta w jeden z proponowanych wszczepów. | |
Upgrade can: podnosimy za jego pomocą poziom naszych wszczepów a jak wiadomo im wyższy poziom tym lepiej. Warto ich poszukać. | |
Credit chit: takie pieniądze. Znaleźć można różne nominały. Aczkolwiek częściej chyba zdarzy się je ukraść niż znaleźć. | |
Nanokey: kod ukryty w tym małym pudełeczku pozwoli otworzyć określony zamek. Warto się za nimi porozglądać i dokładnie przeszukać teren. | |
Flare: chyba nie trzeba wyjaśniać zasady działania flar. Świecą w ciemnościach. Dobre, jeśli nie mamy latarki a energia bioelektryczna się wyczerpała. |
Reszta:
Gaśnica: może uratować życie, gdy potrzeba będzie ugasić płonącego człowieka, np. siebie.
Książki i pisma: jeśli chcesz się wczuć bardziej w klimat gry warto poczytać zawarte w nich teksty.
Telefony: na pierwszy rzut oka niepotrzebne. Zdarza się jednak, ze telefon dzwoni kiedy jesteśmy w pobliżu. Można go wtedy odebrać.
Papierosy: jak to w rzeczywistości - skracają życie.
Water, Soy food, Candy bar: jak nie ma nic innego pod ręką można nimi podtrzymać się przy życiu.
Beer, Wine, Zyme: chociaż dodają trochę punktów życia to mają poważne skutki uboczne - powodują oszołomienie organizmu.
Skrzynki, beczki, mikroskopy, kwiaty: dwoma ostatnimi można, co najwyżej rzucać. Natomiast beczki i skrzynki bardzo często zawierają materiały wybuchowe, co może być bardzo pomocne w walce z wieloma przeciwnikami lub robotami.