Misja 1 | Solucja Deus Ex poradnik Deus Ex
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Misja 1 - Liberty Island
Pierwszą rzeczą, która Cię czeka jest spotkanie z bratem - Paulem. Od niego dowiesz się o celu twojej obecności w Nowym Jorku. Gdy zaproponuje wybór broni doradzam karabin snajperski. Dostaniesz też mapę wyspy, dzięki czemu nie powinieneś się zgubić. Teraz konkrety:
Zadanie główne:
- Należy namierzyć i zlikwidować terrorystów przebywających w ruinach Statuy Wolności.
Zadania poboczne:
- Poszukaj Harleya Filbena w północnych dokach. Ma on klucz, który otwiera drzwi do Statuy.
- Uwolnić agenta UNATCO przetrzymywanego przez terrorystów w Statui.
W tej chwili przebywasz w dokach południowych [1]. Jest stąd tylko jedno wyjście - wprost w ręce terrorystów. Przed walką przeszukaj doki - znajdziesz trochę amunicji i sprzętu, który przyda się później. Następnie czeka Cię rozprawa z wrogami. Tuż przy wyjściu teren patroluje dwóch strażników [2]. Jeden zatrzymuje się tuż przy wyjściu - można go załatwić bez wzbudzania niczyjej uwagi. Podobnie zabić drugiego. Można również zwabić tych dwóch na teren doków gdzie zostaną przywitani przez naszego Bota. Potem powinniśmy udać się do Bazy na zachodzie [3]. Tutaj w czasie rozmowy ze strażnikiem wybieramy pierwszą odpowiedź i mamy możliwość kupna wyposażenia. W głębi Bazy znajduje się mały budynek. Kod do drzwi to 0451. W środku jest apteczka i bełty do kuszy. Dalej mamy dwie możliwości: możemy tylnymi drzwiami dostać się do Statui omijając strażników i nie wdając się z nimi w walki lub po prostu wykończyć wszystkich po kolei i po zdobyciu klucza od Filbena wejść głównym wejściem do środka. Ja wybrałem metodę mieszaną tzn. likwidacja wszystkiego, co się rusza i ma wrogie zamiary plus wejście do środka od tyłu. W tym celu po wyjściu z bazy UNATCO zabijamy dwóch strażników niedaleko wejścia głównego [4]. Należy to zrobić po cichu, nie alarmując chroniącego drzwi bota. Potem udajemy się w kierunku wschodnim. Drogę będzie patrolować jeden strażnik [5] - należy go usunąć. Następnie kierując się dalej na wschód spotkamy dwóch rozmawiających terrorystów [6]. Gdy będziemy w cieniu nie zauważą nas. Wystarczą dwa celne strzały w głowę z bliskiej odległości, aby się ich pozbyć. Teraz stoi przed nami trudniejsze zadanie: trzech strażników na otwartym terenie [7]. Przyda się snajperka otrzymana od Paula. Jeden ze strażników patroluje teren i jego trzeba zlikwidować jako pierwszego. Pozostałych dwóch nie powinno być problemem. Należy jednak to zrobić w miarę szybko. Na północy znajduje się skład kontenerów, który patroluje jeden strażnik [8]. Jest on najłatwiejszym celem na tym etapie rozgrywki. Kierując się w stronę północnych doków spotkamy przyjaznego bota [9]. Chroni on wejścia na teren doków. W samych dokach są dwaj strażnicy, których zabicie nie będzie wymagać wielkiego wysiłku. Nie trzeba sobie przy tym zawracać głowy hałasem. W dokach spotkamy Harleya [10], który jest skory dać nam klucz pod warunkiem oszczędzenia przywódcy terrorystów. Po wyjściu z doków należy zabić strażnika patrolującego zacienioną ścieżkę naprzeciwko [11]. Po prawej stronie jest jeszcze jeden strażnik, którego można zwabić w rejon patrolowany przez naszego bota [12]. Idąc dalej na zachód zobaczymy dwóch strażników na prawie zamkniętym terenie [13]. Jeśli chcesz możesz ich zabić, ale nie będzie to konieczne. Teraz należy wrócić do kontenerów na tyłach Statui [8]. Wspiąć się po drabinie na górę i czekać na właściwy moment. Gdy strażnicy będą odwróceni należy ich zabić, aby później mieć spokój. Po ich likwidacji wejdź na następny poziom schodami. Uwaga teraz, bo trzy wejścia są zabezpieczone minami a czwartego pilnują terroryści. Wystarczy rozbroić jedną minę i wysadzić terrorystów w powietrze strzelając w beczkę w ich pobliżu. Jeśli chcesz możesz z wysokości zlikwidować pozostałych strażników patrolujących teren wokół. Użyj do tego karabinu. Następnym krokiem będzie zejście na dół. Najłatwiejszym sposobem zabicia terrorystów jest wywabienie ich poprzez ustawienie na czujniku laserowym skrzynki TNT. Gdy wrogowie się zbliżą wystarczy jeden strzał w skrzynię, aby się ich pozbyć. W jednym z pomieszczeń spotkasz agenta Henmana. Aby go uwolnić uruchom konsolę za pomocą logiku "nsf_001" i hasła "smashthestate" i otwórz drzwi celi. Pamiętaj o wyłączeniu kamer! Pozostaje tylko znalezienie szefa bandy. Na samej górze pilnują go dwaj strażnicy, których należy unieszkodliwić. Wreszcie masz go! Tylko nie strzelaj! Spytaj o ambrozję. Po wiadomości z centrali wróć do bazy [3] tą samą drogą, którą tu przyszedłeś. Spotkasz tam Paula. Na razie masz spokój z terrorystami.
Warto zwiedzić sobie bazę UNATCO. Można znaleźć w niej trochę przydatnego sprzętu. Lecz na początku trzeba iść pogadać z szefem. Przed wejściem do biura jego sekretarka da Ci login i hasło za pomocą, których będziesz mógł się załogować do swojego komputera. Po rozmowie z szefem radzę odwiedzić lekarza i zaopatrzeniowca a także pogadać z resztą załogi bazy. Część drzwi w bazie jest pozamykana, dlatego trzeba użyć wytrychów. Na samym końcu ponownie wróć do szefa na rozmowę. Potem będzie trzeba udać się do doków i wsiąść do łodzi. Misja zakończona.