Demon's Souls Remake: Ścieżka rytualna (4-2) - solucja, opis przejścia Demons Souls PS5 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do Demon's Souls Remake dowiecie się, jak przejść rozdział (4-2), czyli Świątynia Burz (Shrine of Storms) w lokacji Ścieżka rytualna (The Ritual Path).
Po pokonaniu Arbitra, udajcie się schodami po lewej stronie w dół. Przy schodach po zewnętrznej stronie znajduje się przedmiot do podniesienia.
Po podniesieniu przedmiotu, wejdźcie do środka pomieszczenia. Napotkacie tam handlarza, który zaoferuje Wam przeróżne przedmioty do kupna.
Nie pojawi się on tutaj, jeśli nie uwolniliście go z celi w Obrzeżach wyspy (4-1). Warto zakupić od niego przedmioty leczące i iść dalej.
Po nabyciu przedmiotów udajcie się niżej. Po otwarciu bramy pojawi się cutscenka. W jej trakcie zobaczycie, jak wróg przypominający żniwiarza tworzy dużych rozmiarów duchy. Duchy same w sobie nie są ciężkim do pokonania przeciwnikiem, gdyż ich ataki są bardzo powolne i mocno sygnalizowane, jednakże jest ich całkiem sporo. Jeśli zabijecie żniwiarza, wszystkie duchy w lokacji zostaną unicestwione, ponadto nie będą pojawiać się nowe.
Żniwiarz znajduje się na dolnym piętrze. Jeśli chcecie swobodnie eksplorować lokację, zabijcie go jak najszybciej. Możecie zeskoczyć na niego z wyższego piętra, zadając mu duże obrażenia poprzez atak z powietrza. Wówczas otrzymacie jednak obrażenia od upadku. Możecie również pójść schodami w dół i skonfrontować się z nim twarzą w twarz, jednakże rozwiązanie to jest o wiele wolniejsze, przy czym również ryzykowne, gdyż musicie zmierzyć się z jego duchami.
Niezależnie od tego, jaki wybraliście wariant zabicia żniwiarza, po pokonaniu go znikną wszystkie duchy. Następnie wejdźcie na platformę widoczną na zdjęciu, aby odblokować dalszą drogę.
Zanim jednak udacie się w stronę nowo otwartych drzwi, wejdźcie do środka pomieszczenia. Rozpoznacie je po kolorowych kamieniach. W środku komnaty znajduje się Łata, chyba, że zabiliście go wcześniej. Gdy zbliżycie się do przepaści, Łata ponownie Was oszuka. Załączy się cutscenka, w której zepchnie Waszą postać na dolne piętro.
Będąc na dole, po jednej ze stron zauważycie czerwonego Fantoma, natomiast po drugie, NPC, Świętego Urbana, który po rozmowie przeniesie się do Spójni, gdzie oferować będzie o wiele lepsze cuda do nauczenia. Zanim jednak pójdziesz do Urbana, zajmij się Fantomem. Jest on bardzo łatwy do pokonania, wystarczy zablokować jego atak, a następnie zajść go od tyłu i atakować dopóki wytrzymałość się nie skończy. Fantom będzie oszołomiony przez cały ten czas, gdy go atakujecie.
Następnie podnieście wszystkie przedmioty, które znajdują się na dole i porozmawiajcie z Urbanem. Następnym razem znajdziecie go w Spójni. Teraz kierujcie się w stronę drewnianych drzwi, otwórzcie je, wejdźcie po schodach na górę.
Będąc na górze, stańcie na przycisku. Po chwili otworzą się drzwi, a za nimi stać będzie Łata. Porozmawiajcie z nim, dzięki czemu otrzymacie nowy pierścień.
Po wyjściu z komnaty, po prawej stronie znajduje się wejście na klatkę schodową. Udajcie się właśnie tam, po schodach na górę.
Na górze znajduje się iluzoryczna ściana, która zniknie po uderzeniu, jest ona widoczna na zdjęciu. Gdy zniknie, będziecie mogli zejść na dół.
Uważajcie jednak, gdyż na dole znajduje się mocniejszy przeciwnik, szkielet. Walka z nim w wąskim korytarzu nie jest zbyt łatwa, dlatego wywabcie go na górę. Gdy go pokonacie, zejdźcie na dół, znajdziecie się dzięki temu na zewnątrz.
Idźcie na górę i zbierzcie wszystkie przedmioty - będą tam głównie dusze i Biały Łuk wraz ze strzałami. Uważajcie jednakże na ataki latających przeciwników.
Następnie zeskoczcie na dół, znajdziecie się na samym początku lokacji. Wróćcie na niższe piętro i udajcie się do otwartych drzwi, które stanęły otworem po zabiciu żniwiarza i aktywowaniu przycisku.
Wyjdziesz teraz na zewnątrz. Warto w tym miejscu założyć pierścień złodzieja, który utrudnia wykrycie Waszej postaci przez wrogów, gdyż dzięki temu nie będziecie atakowani przez latających przeciwników, a są oni bardzo irytujący, ponieważ bardzo utrudniają walkę ze szkieletami. Szkielety zaś są trzy - dwa walczące na bliski dystans oraz jeden łucznik. Warto sprowokować jednego z nich, aby podszedł do Was, zabić go, a potem zająć się pozostałą dwójką.
Po pokonaniu ich, idźcie dalej przed siebie. Teraz na Waszej drodze staną kolejne szkielety walczące inna bronią. Sprowokujcie jednego z nich, aby nie walczyć z dwoma naraz. Następnie pozwólcie im zaatakować, a gdy chybią, kontratakujcie.
Po pokonaniu kolejnych wrogów idźcie przed siebie, a następnie przejdźcie przez mgłę.
Idąc dalej, napotkacie kolejne duchy, jednakże są one groźniejsze od poprzednich. Znajdują się one w znacznej odległości od Was, dlatego też atakować będą zielonym promieniem. Zadaje on duże obrażenia oraz odpycha. Są trzy wyjścia. Szybki bieg w ich stronę, a następnie wykonanie uniku za ich plecy i zgładzenie ich, albo zablokowanie lasera tarczą, najlepiej taką, która dobrze blokuje obrażenia magiczne. Można również zabić ich z odległości, za pomocą magii lub łuku/kuszy.
Gdy natraficie na schodach na drugiego takiego ducha, pokonajcie go, a następnie skierujcie swój wzrok w prawą stronę. Za filarami znajduje się żniwiarz, którego zabicie spowoduje unicestwienie wszystkich duchów w okolicy oraz uniemożliwienie pojawiania się nowych. Uważajcie jednakże na dziurę, która znajduje się blisko żniwiarza, gdyż spadnięcie na dół najprawdopodobniej skończy się śmiercią Waszej postaci.
Na niższym piętrze, po prawej stronie znajdują się dwa przedmioty do podniesienia, zbierając je, uważajcie jednak na duchy, które mogą Was zaatakować. Następnie wyjdźcie na zewnątrz.
W zależności od tego, jaka jest Wasza tendencja, możecie napotkać czerwone fantomy na swojej drodze. Ponownie warto je prowokować, aby walczyć jeden na jednego. Uważajcie jednak, gdyż szkielety te są o wiele trudniejsze do pokonania. Można je również zignorować i biec przed siebie.
Następnie wejdźcie do jaskini i pokonajcie kolejnego ducha. Idąc dalej, napotkacie jeszcze jednego, jednakże drugi duch atakować będzie za pomocą lasera.
Warto pokonać go na dystans, gdyż droga jest tak ciasna, że nie unikniecie jego ataku. Ponadto po pokonaniu ducha, po lewej stronie za rogiem znajduje się żniwiarz. Czym prędzej go zabijcie, aby nie pojawiały się kolejne duchy.
Następnie zejdźcie na dół, znajdziecie się w lokacji pełnej wody, ślimaków oraz białych kul. W szczególności uważajcie na białe kule. Poruszają się one w dość schematyczny sposób, dlatego łatwo ich unikać, jednakże gdy zbliżą się do Waszej postaci, wybuchną, zadając bardzo duże obrażenia. Dlatego też gdy już będziecie blisko, czym prędzej od nich odbiegnijcie.
Nie bójcie się wchodzić do wody, nic Wam się nie stanie. Uważajcie jednak na ukryte w niej ślimaki. Zbierzcie wszystkie przedmioty z lokacji, a następnie udajcie się na drugi koniec groty, uważając na białe kule.
Na samym końcu zobaczycie mgłę, która prowadzić będzie na arenę z bossem. Wchodząc do niej, nie zaczniecie od razu pojedynku. Podnieście przedmiot, a następnie idźcie do przodu, aby rozpocząć walkę z Dawnym Bohaterem (Old Hero). Opis walki z bossem znajdziecie na osobnej stronie poradnika.