Demon's Souls Remake: Górna Latria (3-2) - solucja, opis przejścia Demons Souls PS5 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do Demon's Souls Remake dowiecie się, jak przejść rozdział (3-2), czyli Wieża Latrii (Tower of Latria) w lokacji Górna Latria (Upper Latria).
Po pokonaniu Bożka Głupca, przeniesiecie się na górne piętro Wieży Latrii. Podejdźcie do klińca, aby go aktywować.
Kierujcie się na wprost, uważając, aby nie spaść w otchłań. Pierwszym przeciwnikiem, z którym będziecie musieli się zmierzyć, będzie gargulec. Obserwujcie posągi, gdyż niektóre gargulce udają, że nimi są. Jeśli zbliżycie się do nich, możecie użyć R3, aby dokładnie wiedzieć, który ożyje. Walka z nimi jest dość prosta, jednakże trzeba uważać na fakt, iż często wznoszą się w powietrze, dlatego wystarczy wykonać jeden dobry unik, a następnie je atakować. Uważajcie tylko, aby nie przesadzać z unikami, gdyż droga jest bardzo wąska.
Na końcu drogi pojawi się kolejny Gargulec. Pokonajcie go i wejdźcie do środka budynku.
Możecie udać się zarówno w lewo, jak i w prawo. Po prawej stronie znajduje się droga do skarbów, jednakże póki co nie dostaniecie się tam ze względu na wielką istotę, która znajduje się w wieży i wisi na łańcuchach. Z tego powodu najpierw pójdźcie w lewo i na górę po schodach.
Będąc na górnym piętrze, pozbierajcie wszystkie przedmioty. Do pewnych części lokacji nie będziecie mogli się dostać ze względu na wcześniej wspomnianą wiszącą istotę. Dlatego też będąc na górze, skierujcie się do kolejnej wieży, której wejście otoczone jest mgłą. Bądźcie jednak przygotowani na bycie zaatakowanym przez kolejne gargulce.
Następnie, gdy już przejdziecie przez mgłę, udajcie się po schodach na górę. W pewnym momencie zostaniecie zaatakowani przez kolejnego gargulca, dlatego idąc w górę, warto trzymać tarczę, aby nie otrzymać zbyt dużych obrażeń.
Gdy dojdziecie do momentu, w którym niemożliwe jest przejście dalej ze względu na dziurę widoczną na zdjęciu, poczekajcie chwilę, gdyż w tym momencie, winda zacznie funkcjonować i po chwili powinna pojawić się w wyznaczonym miejscu. Zamiast udać się jednak na samą górę, przejdźcie na drugą stronę, aby podnieść przedmiot. Gdy to zrobicie, udajcie się na górę, korzystając z windy.
Gdy znajdziecie się na samej górze, zauważycie kilku wrogów, którzy podtrzymują łańcuch. Zabijcie ich wszystkich, jest ich dokładnie czterech. Nie będą oni stanowić żadnego zagrożenia. Gdy wrogowie zostaną zgładzeni, jeden z łańcuchów się zerwie.
Po zabiciu wrogów możecie udać się na jeszcze wyższe piętro, jednakże nie przejdziecie dalej, jeśli Wasza tendencja nie jest biała. Jeśli będzie ona biała, w miejscu gdzie znajduje się wyrwa, powstaną drewniane kładki, przez które będziecie mogli przejść. Na górze znajdować się będzie klucz do celi niebieskiego fantoma z regionu 3-1.
Wróćcie do miejsca, gdzie znajdowali się czterej przeciwnicy podtrzymujący więź z łańcuchem. Tam bowiem umieszczono przejście schodami w dół do dalszej części lokacji.
Możecie skorzystać z klatki, wchodząc do środka, a następnie zjeżdżając do bagna. Warto jednak skręcić w prawo i zeskoczyć o jeden stopień niżej, gdyż tam znajduje się nowy NPC, Yurt.
Yurt przebywa w klatce. Możecie podejść do niego i z nim porozmawiać. Dowiecie się, że podobnie jak Wy poluje na demony. Jest to jednak kłamstwo. Prawda jest taka, że Yurt po uwolnieniu będzie zabijać NPC znajdujących się w spójni. Dlatego nie warto go w ogóle uwalniać, gdyż może dojść do sytuacji, w której nie będziecie mogli u nikogo kupić przedmiotów, cudów bądź czarów, jeśli szybko go nie zabijecie.
Istnieje jednakże dobry sposób na to, aby uwolnić Yurta i go zabić w celu zdobycia jego przedmiotów i dusz. Przed otworzeniem klatki zadajcie mu kilka poważniejszych ciosów, jednakże nie na tyle poważnych, aby go zabić, gdyż wtedy nie otworzycie klatki. Gdy zranicie go wystarczająco poważnie, otwórzcie klatkę. Nie powinien Was zaatakować, gdyż będzie osłabiony, dzięki czemu walka z nim będzie o wiele łatwiejsza.
Po pokonaniu Yurta zbierzcie jego przedmioty, a następnie wejdźcie do klatki, w której się on znajdował, aby zjechać na dół do bagna.
Zjeżdżając na dół, sprawdźcie dokładnie same bagna, gdyż znajduje się tam wiele ciekawych przedmiotów, jak chociażby pierścień, który regeneruję stopniowo manę. Uważajcie jednak na wielką kulę złączoną z kilkudziesięciu ciał. Jeśli będziecie daleko niej, zacznie korzystać z magii.
Następnie wejdźcie na pomost - napotkacie tam nowych wrogów. Warto walczyć z nimi na dystans, lub ładować silny atak, aby zabić je bardzo szybko.
Trzymając się lewej strony pomostu, dojdziecie do lokacji, gdzie napotkacie kolejnych wrogów. Jeśli Wasza tendencja świata jest czarna, możecie również napotkać ohydną postać, która Was nie zaatakuje.
Zabicie tego demona spowoduje, że Wasza tendencja wzrośnie do białej o kilkadziesiąt procent. Demon ten jednakże nie pojawi się, jeśli tendencja jest neutralna lub biała. Zabicie go spowoduje również zyskanie jego duszy.
Na pomoście, po prawej stronie, znajduje się ścieżka, która prowadzi na górę. To właśnie tam powinniście się udać, aby zbliżyć się do bossa. W zależności od Waszej tendencji, możecie napotkać czerwone Fantomy (jeśli jest bliższa czerni).
Wchodząc na górę po schodach, ponownie zmierzycie się z tymi samymi przeciwnikami. Zabijcie ich, podnieście przedmioty, a następnie przejdźcie przez mgłę.
Przez dłuższą chwilę nie napotkacie żadnego wroga, jednakże na schodach możecie spotkać maga-ośmiornicę, który często pojawiał się w regionie 3-1. Bardzo łatwo może on Waszą postać ogłuszyć, gdyż nie ma tak naprawdę za czym się schować, a schody są bardzo wąskie. Zaatakujcie go, gdy będzie odwrócony plecami, lub zaczekajcie aż użyje paraliżującego ataku i dopiero wtedy atakujcie.
Po pokonaniu maga powinniście znaleźć się niedaleko filarów. Za nimi znajdują się ci sami wrogowie co wcześniej, dlatego uważajcie na zasadzkę.
Część wiszącej istoty znajduje się również tutaj. Obok jej ciała widać przedmiot do podniesienia oraz kolejnych wrogów.
Uważajcie na moście, gdyż znajduje się tam sporo gargulców, w tym taki, który korzysta z kuszy. Eliminujcie ich po kolei, a następnie przejdźćie na sam koniec mostu.
Ponownie poczekajcie na windę, gdy będziecie wchodzić na górę wieży. Gdy winda się pojawi, na górze zabijcie kolejnych czterech wrogów, którzy podtrzymują drugi łańcuch. Ostatecznie, gdy drugi łańcuch padnie, istota spadnie na dół i zginie. W efekcie w nowych miejscach pojawią się stworzenia z bagien.
Następnie idźcie w stronę załamanego mostu i zeskoczcie na dół, dzięki czemu znajdziecie się na samym początku Górnej Latrii.
Na moście, gdzie występowały gargulce, pojawią się wcześniej wspomniane potwory z bagien. Możecie je zignorować i wbiec do środka wieży.
Pamiętacie o miejscu po prawej stronie ze skarbami, które odblokuje się, gdy istota zginie? Właśnie teraz, wchodząc do środka wieży, udajcie się w prawo. Napotkacie kolejne potwory z bagien. Zejdźcie na dół, po wąskiej drodze.
Gdy zejdziecie na sam dół, napotkacie kilka potworów z bagien. Po pokonaniu ich skręćcie w prawo i wejdźcie do środka.
Tam znajdziecie wiele wartościowych przedmiotów do podniesienia. Uważajcie jednak na kolejne stwory. Przejdźcie lokacje dookoła, podnieście wszystkie przedmioty, a następnie wróćcie do wieży.
Teraz nie pozostaje nic innego jak wejść na sam szczyt wieży. Po zrzuceniu istoty, droga będzie dla Was dostępna. Uważajcie jednak na kolejnego maga-ośmiornicę. Wbiegnijcie po schodach dopiero, gdy będzie do Was odwrócony plecami.
Na samej górze podnieście wszystkie przedmioty. Następnie wystarczy iść w stronę mgły i stoczyć pojedynek z bossem lokacji, Ludojadem (Maneater). Opis walki z bossem znajduje się na osobnej stronie poradnika.