O co chodzi w fabule Death Stranding? Death Stranding poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 listopada 2019
Na tej stronie poradnika do Death Stranding wyjaśniamy podstawowe, najważniejsze założenia fabuły, która tradycyjnie dla produkcji Hideo Kojimy jest bardzo zawiła i początkowo niezrozumiała. Dowiesz się między innymi w jakich realiach rozgrywa się gra oraz kim jest główny bohater.
Na tej stronie prezentujemy przede wszystkim ogólne założenia fabuły i nawiązujemy do wydarzeń z prologu oraz dwóch pierwszych rozdziałów kampanii. Nie zamieściliśmy żadnych dużych spojlerów z kolejnych rozdziałów ani informacji na temat tego jakie gra ma zakończenie. Możesz śmiało zapoznać się z poniższym opisem jeśli interesuje się wprowadzenie do świata gry uwzględniające jedynie niewielkie spojlery.
Świat gry
Akcja Death Stranding rozgrywa się w bliżej niesprecyzowanej przyszłości na terytorium byłych Stanów Zjednoczonych. Ludzkość doświadczyła kataklizmu objawiającego się serią wybuchów oraz sprowadzeniem nadprzyrodzonych zjawisk określanych mianem Death Stranding. Efektem tego było nie tylko zdziesiątkowanie ludności USA, ale również jej rozproszenie.
Nowy rząd ustanowił byt o nazwie Zjednoczone Miasta Ameryki (UCA - United Cities of America). Dąży on do scalenia społeczeństwa i zapewnienia porządku w nowym świecie. W momencie rozpoczynania gry na czele UCA stoi kobieta-prezydent - Bridget Strand.
O samym katakliźmie, który doprowadził mieszkańców byłych Stanów Zjednoczonych do obecnego stanu, pierwotnie niewiele wiemy. Gra natomiast od samego początku ukazuje jego efekty. Świat gry nawiedzają przede wszystkim opady skażonego deszczu zwanego w grze opadem temporalnym (Timefall).
Wspomniany skażony deszcz jest bardzo niebezpieczny dla wszystkiego z czym wejdzie w kontakt. W przypadku ludzkiej tkanki wynikiem kontaktu z deszczem jest jej nagłe postarzanie. Możemy to zaobserwować na przykładzie kobiety o pseudonimie Fragile, którą główny bohater spotyka na samym początku gry. Duża część jej ciała wystawiona została na opad temporalny i w rezultacie mocno postarzała się. Jedyną częścią ciała Fragile, która zachowała swój pierwotny stan, jest jej twarz.
W przypadku rzeczy martwych opad temporalny działa podobnie do przyśpieszonej korozji - znajdujące się w świecie gry urządzenia oraz transportowane ładunki podlegają stopniowemu zużyciu i mogą ostatecznie ulec całkowitemu zniszczeniu (gra na szczęście zawiera mechanizmy pozwalające temu przeciwdziałać).
Drugim efektem wystąpienia kataklizmu było pojawienie się istot zwanych wynurzonymi - BTs (Beached Things). W dużym uproszczeniu można je określić mianem istot ze świata zmarłych, które domyślnie są niewidoczne dla ludzkiego oka. Możemy się o tym dowiedzieć już na samym początku gry kiedy to główny bohater zostaje zaskoczony przez wynurzonych w jaskini. Jedynym dowodem ich obecności są pozostawiane przez wynurzonych ślady na błotnistym podłożu.
Warto zaznaczyć, że wynurzeni nie widzą ludzi i wykorzystują zamiast tego zmysł słuchu. Niektórymi ze sposobów unikania wykrycia przez wynurzonych są pozostawanie w bezruchu oraz wstrzymywanie oddechu. Wynurzeni są agresywnie nastawionymi kreaturami i atakują każdą wykrytą żywą postać. Ich dążeniem jest złapanie namierzonej istoty i wciągnięcej jej do smolistej substancji.
Kolejna unikalna cecha świata gry to występowanie choroby zwanej nekrozą (Necrosis). Choroba ta dotyczy każdej zmarłej osoby i nasila się wraz z rozkładem jej zwłok. Nekrozę można spowolnić dzięki zamrożeniu zwłok, ale jedynym skutecznym sposobem poradzenia sobie z nią jest poddanie zwłok kremacji. Zignorowanie tego kroku może doprowadzić do tego, że zwłoki eksplodują z potężną siłą (tzw. Voidout).
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie